Carmen Gavrilescu, APSS: Trebuie sa schimbam psihologia consumatorilor

Carmen Gavrilescu, APSS: Trebuie sa schimbam psihologia consumatorilor


Romania are foarte putine produse cu recunoastere internationala, dintre care pe zona industriei carnii sunt trei: Salamul de Sibiu, Novacul Afumat din Tara Barsei si Scrumbia de Dunare Afumata.

Carmen Gavrilescu, presedintele Asociatiei Producatorilor de Salam de Sibiu, spune ca este foarte importanta perceptia consumatorilor.

 

"Suntem o asociatie mica, care detine cel mai valoros produs. Pentru ca am înteles ce avem de valoare, noi, cei sase membri, am pornit la drum si am obtinut 1,5 milioane de euro fonduri europene pentru promovarea Salamului de Sibiu. Obiectivul prioritar al Asociatiei este de a crea o zestre gastronomica. Putem lua multe fonduri europene, dar important este sa schimbam psihologia consumatorilor. Noi, romanii, am preluat zeci de lucruri culinare din alte tari, dar ceilalti, nici europenii sau americanii, nu se misca atat de usor ca noi, la gust. Acolo trebuie sa spargi niste monopoluri de piata interna, de protectie a consumului si producatorilor interni. Putem produce oricat. Important este la cine ajung aceste produse", a declarat Carmen Gavrilescu. 

 

O analiza completa a potentialului pe care produsele romanesti il au la export puteti citi in noul numar al revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de