Campanie de promovare a produselor romanesti in supermarketuri, finantata de asociatii

Campanie de promovare a produselor romanesti in supermarketuri, finantata de asociatii


Producatorii din sectorul agroalimentar vor sa declanseze in supermarketuri o campanie de promovare a produselor romanesti, sustinuta din bugetele proprii ale asociatiilor de profil, prin care consumatorii sa fie avertizati de provenienta si calitatea produselor pe care le consuma, anunta Agerpres.

pro agro logProducatorii din sectorul agroalimentar vor sa declanseze in supermarketuri o campanie de promovare a produselor romanesti, sustinuta din bugetele proprii ale asociatiilor de profil, prin care consumatorii sa fie avertizati de provenienta si calitatea produselor pe care le consuma, anunta Agerpres.

Am discutat cu colegii de la lapte si de la carne si vrem sa declansam o campanie prin care sa mergem la rafturile magazinelor si, acolo unde sunt produse romanesti, sa etichetam intr-un fel, sa punem niste simboluri, in care sa explicam consumatorului ca este miere romaneasca, cu trasabilitate, iar acolo unde nu este, sa punem un semn de pericol. In Franta, de exemplu, este o campanie foarte agresiva in care laptelui din comertul intracomunitar i se pune un simbol, iar aceasta campanie este finantata de Ministerul Agriculturii din Franta, a declarat presedintele Federatiei Nationala PRO AGRO, Emil Dumitru, prezent la Targul National al Mierii.

Acesta a precizat ca in cadrul acestei campanii fiecare asociatie din sectorul agroalimentar, care se afla in criza, va putea spune consumatorului roman ce inseamna sa cumperi produse romanesti, dar si ce inseamna sa cumperi produse din alta parte.
Implicit finantam agricultura din alte state membre, iar eu, ca presedinte de federatie, nu am cum sa nu ma gandesc ca imi doresc o Romanie agricola in care sa nu mai vorbim doar de potential, ci sa facem produse finite pe care sa le exportam, sa avem mai multe locuri de munca si taxe si impozite in Romania, a mentionat Dumitru.

Intrebat daca o astfel de campanie va avea si sustinerea autoritatilor, seful PRO AGRO a precizat ca sustinerea exista doar in mod declarativ.

Avem sustinerea in mod declarativ. Va trebui sa cream un buget pe forte proprii ale membrilor federatiei. Din pacate, MADR nu a inteles utilitatea unei astfel de campanii de promovare, dar poate in ceasul al 12-lea o sa inteleaga ca acele fonduri destinate informarii si difuzarii de cunostinte si promovare din PNDR trebuie sa ajunga la asociatiile profesionale, pentru ca ele sunt cele mai abilitate sa promoveze produsele agroalimentare. Cred ca daca vrem cu adevarat sa iesim din criza aceasta, care este normala dupa embargoul din Rusia, ca raspuns noi asteptam sa treaca de la sine, in timp ce altii fac lucruri concrete. Trebuie sa facem niste campanii foarte bune de promovare a produselor romanesti daca vrem sa ramanem competitivi in piata, unde exista aceasta competitie neloiala de calitate si pret, a explicat Emil Dumitru.

Totodata, seful PRO AGRO a afirmat ca sustine declaratiile ministrului Agriculturii referitoare la verificarea trasabilitatii produselor procesate din comertul intracomunitar pentru ca unele dintre ele fac o adevarata concurenta neloiala cu cele din productia industriala romaneasca.

Organele de verificare si control trebuie sa isi faca treaba si sa ne spuna care sunt produsele conforme din comertul intracomunitar si care nu sunt conforme(...). Ar trebui sa fie in perioada urmatoare un control suta la suta la ceea ce inseamna astfel de produse, ca sa stim care este calitatea productiei noastre in raport cu cea din comertul UE, pentru ca avem sentimentul ca in ultima perioada patrund pe piata produse de o calitate indoielnica si trebuie sa avem confirmarea acestor lucruri. Avem si obligatii, dar si drepturi ca stat membru al UE, a reiterat reprezentantul federatiei.

In opinia acestuia, ANSVSA controleaza prin esantionare doar 5% din ceea ce vine din comertul intracomunitar, in timp ce industria agroalimentara autohtona are control suta la suta. Este un tratament discriminatoriu, contraproductiv dezvoltarii productiei agroalimentare romanesti, a adaugat presedintele Federatia Nationala PRO AGRO.



Poti fi interesat si de