Calin Musca, PorkProd: “Am investit 12 mil. euro pentru a duce business-ul Casa Musca la un alt nivel”

Calin Musca, PorkProd: “Am investit 12 mil. euro pentru a duce business-ul Casa Musca la un alt nivel”


Calin Musca, proprietarul PorkProd, a investit 12 milioane de euro intr-o linie integrata de productie, cu o capacitate de sacrificare de peste 1.000 de porci/zi.

De la bun inceput, unitatea a fost gandita sa aiba flexibilitate mare in livrarea de carcase, carne proaspata sau produse, in functie de cum dicteaza piata.

 

“Am implementat doua proiecte pe aceasta unitate, unul este pentru constructia abatorului si a fabricii, iar celalalt a vizat extinderea de la inceput a capacitatii cu zona de ambalare si o sectie de produse crud-uscate. La cea din urma va demara in curand licitatia pentru proiectul de constructie. Pana in prezent, investitia totala se ridica la 12 milioane de euro, din care 5 milioane de euro reprezinta fondurile europene. Capacitatea maxima este de 160 de capete/ora, dar lucram la un flux de 140 de porci/ora, un ritm ideal pentru angajati, din ce am observat. Din moment ce nu exista o presiune din partea fermelor sa sacrificam mai multe animale, nu consideram ca este necesar sa lucram la capacitate maxima”, a declarat Calin Musca intr-un interviu pentru INDUSTRIA CARNII.RO.

 

musca2

 

In abator a fost implementat un sistem care gestioneaza productia si asigura trasabilitatea, de la receptie pana la iesirea din zona de sacrificare semi-carcasele sunt cantarite automat si prin etichetele RFID cu care sunt dotate toate carligele se inregistreaza greutatea fiecarei semi-carcase.

 

Principalul atu al business-ului este ca ofera carne si produse proaspete, astfel ca stocurile de produse congelate sunt foarte mici. Este preferata metoda de stocare in animal viu decat in carne congelata.

 

musca3

 

PorkProd va investi si intr-o sectie de produse crud-uscate, care va fi organizata pentru a produce separat produse cu mucegai si fara. De asemenea, este in plan integrarea unei zone de abatorizare a bovinelor. Sub brandul Casa Musca va fi lansata si o gama de produse gatite prin modul slow-cook, care sa necesite un timp redus de preparare din partea consumatorului.

 

musca4

 

Mai multe informatii despre dezvoltarea business-ului Casa Musca pot fi citite intr-un interviu publicat in editia 76 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de