CARNEXPO Grill - Primul concept de barbecue care reuneste elita de business din Romania

CARNEXPO Grill - Primul concept de barbecue care reuneste elita de business din Romania


CARNEXPO Grill, ajuns in 2022 la a treia editie, este un concept unic in Romania ce se va desfasura in perioada 5-6 mai intr-o noua locatie, Phoenicia Blue View din Olimp si va atrage cei mai importanti specialisti din industria alimentara, a bauturilor, HoReCa si retail, din tara, dar si din strainatate.

Peste 3.000 de experti sunt asteptati sa participe la malul marii, intr-o locatie de lux care permite extinderea evenimentului pe o suprafata mult mai mare, de pana la 15.000 de metri patrati.

 

Este de departe cel mai important eveniment gastronomic din Romania ce aduce la un loc cei mai multi profesionisti din sectorul industriei alimentare, HoReCa si retail, cu scopul de a dezvolta afaceri si a descoperi produse si tendinte noi de piata. Ca in fiecare an, vor participa si delegatii de experti din strainatate precum Republica Moldova, Serbia, Ungaria, Belgia si Germania, Italia, Spania, Franta.

 

Eugen Capra, directorul general al CARNEXPO Grill, a vorbit despre evolutia acestui proiect si despre noutatile editiei din acest an.

 

Cum a aparut proiectul CARNEXPO Grill si cum a performat de-a lungul primelor doua editii?

Proiectul a luat nastere din necesitatea producatorilor de a-si promova gama de produse din carne de grill, iar pentru ca suntem de multi ani organizatorii expozitiei CARNEXPO, am pastrat linia si am ales sa dezvoltam un concept de barbecue nou pentru piata din Romania.

 

L-am gandit ca un eveniment premium out-door care imbina partea de business cu cea de relaxare, atat de necesar intr-o industrie in care se munceste destul de mult si care are nevoie permanenta de dezvoltarea de noi concepte si produse. Intr-adevar, este cu mult diferit fata de o expozitie clasica, unde se pune accent pe networking si business matchmaking. Am inceput promovarea evenimentului in 2020, printr-o serie de episoade video, in care alaturi de Chefi renumiti in Romania, precum Chef Orlando Zaharia si Chef Iulian Olaru, am promovat produsele locale din mai multe regiuni ale tarii. Prin aceasta actiune, am reusit sa cream o imagine favorabila producatorilor romani, promovand gastronomia si locatiile turistice frumoase ale Romaniei.

 

ceg 1

 

La prima editie, in 2020, ne-am concentrat pe a oferi invitatilor nostri din HoReCa si retail spectacole culinare interactive, in care Chefii au aratat diferite tehnici de pregatire a mai multor categorii de produse din carne: porc, pasare, vita, oaie. Chef Orlando Zaharia, Chef Iulian Olaru, Chef Antonio Passarelli, Chef Michael Passarelli, Chef Paul Siserman, Chef Dragos Bercea au incantat pe cei peste peste 200 de experti si entuziasti din sectoarele de baza ale industriei alimentare, HoReCa si retail. De asemenea, show-urile macelaresti realizate de specialistii lui Moldovan au aratat maiestria macelarilor romani si calitatea produselor locale.

 

ceg 2

 

In 2021, proiectul a confirmat ca este cel mai de succes eveniment gastronomic din Romania, reusind sa atraga peste 1.500 de specialisti din industria carnii, HoReCa, retail, furnizori de echipamente si ingrediente alimentare. Acesta este practic momentul in care am inteles ca am reusit sa punem bazele implementarii acestui concept de barbecue in jurul caruia elita de business din Romania se strange sa faca afaceri.

 

Feedback-ul primit in 2021 de la participantii din HoReCa si retail ne-a determinat ca la editia din acest an sa extindem aria de desfasurare a evenimentului, mai ales ca operatorii din HoReCa de pe litoral, dar si din restul tarii sunt interesati sa identifice noi furnizori de carne, dar si de branzeturi, bauturi sau produse de panificatie. Promovam conceptul de barbecue, in care carnea este vedeta, dar in jurul acesteia construim o experienta completa pentru invitatii nostri specialisti.

 

ceg 3

 

Cum este structurat evenimentul din acest an, care sunt noutatile?

Editia de anul acesta propune o experienta mult mai complexa, prin prisma noii structuri a evenimentului, care presupune cel mai mare spatiu de desfasurare de pana acum – 15.000 mp. Ramanand fidel misiunii sale principale, cea de promovare a produselor locale si serviciilor romanesti, CARNEXPO Grill se desfasoara in 2022 intr-o zona diferita a tarii, la tarmul marii, intr-o locatie de 4 stele – Phoenicia Blue View Resort din Olimp.

 

Practic, alaturi de cei mai importanti producatori de carne, vom face deschiderea oficiala a sezonului de grill 2022 in Romania. In acelasi timp, impreuna cu partenerii din HoReCa si turism vom face deschiderea oficiala a sezonului estival 2022 prin care dorim sa incurajam turistii din Romania si din strainatate sa vina sa ne viziteze si sa deguste noua gastronomie romaneasca.

 

15.000 mp vor gazdui 8 zone dedicate:

- MEAT EXPO Area  / zona principala de expozitie a evenimentului in care participantii au posibilitatea de a-si expune produsele si preparatele din carne si de a-si personaliza standul conform campaniilor de promovare pe care le au in desfasurare

- TECH Area  / tehnologie, echipamente, consumabile si servicii software, toate in acelasi loc, o zona dedicata exclusiv acestui segment esential pentru productia moderna de carne si preparate din carne, dar si pentru nevoile tehnologice din retail si HoReCa

- WINE & CHEESE Area / zona dedicata producatorilor de vinuri, bere si alte bauturi alcoolice si traditionalilor parteneri din zona de branzeturi

- HORECA Area  / segmentul de HoReCa primeste la aceasta editie, propria zona in care participantii isi pot promova produsele si serviciile destinate segmentului HoReCa

- SWEETS & SNACKS Area  / de la produse de panificatie, patiserie si cofetarie, la inghetata sau sandwich-uri, zona sweets & snacks vine in mod natural in completarea experientei de grill

- BUSINESS Lounge  / zona dedicata intalnirilor de business si networking-ului, in care participantii pot inchiria separeuri pe care le pot optimiza si personaliza dupa preferinte

- GASTRO Area  / o traditie a evenimentului deja, este gazduita de asemenea intr-o zona special dedicata show-urilor culinare, care in acest an va gazdui primul concurs national de macelarie: TOP CHEF MACELAR, simultan cu un concurs traditional de gastronomie

- BEACH LOUNGE / zona dedicata relaxarii, o calatorie dedicata artei culinare, bauturilor rafinate, muzicii si conceptelor de divertisment si evenimente

 

area

 

Totodata, prezentam si noul format de eveniment dedicat consumatorilor - GrillFest Experience, prin care ne propunem sa aducem o noua experienta de grill consumatorilor si sa sustinem educatia alimentara a romanilor. Vom aduce alaturi de noi nutritionisti cunoscuti pentru a oferi informatii de calitate privind o hrana corecta si gustoasa, dar si despre beneficiile sportului pentru mentinerea sanatatii.

 

Oamenii au nevoie sa consume mancare mai simpla si mai sanatoasa, fara sa simta presiunea de a renunta la anumite alimente. Iar industria carnii nu are de ce sa fie pusa intr-o lumina proasta. Vedem ca multi producatori investesc sume importante pentru a dezvolta produse sigure si sanatoase. Consumatorii trebuie sa descopere ce combinatii functioneaza cel mai bine pentru ei, pentru a avea o alimentatie echilibrata.

 

Conceptul GrillFest presupune o zona cu standuri pentru grill, unde vizitatorii pot afla toate aceste informatii direct de la cunoscatorii in domeniu si pot experimenta noi asocieri de alimente.

 

ceg 5

 

Ce show-uri si concursuri sunt programate sa animeze evenimentul de anul acesta?

In premiera pentru Romania, organizam Top Chef MACELAR, prima competitie care isi propune sa selecteze cei mai buni maestri macelari, aducand fata in fata echipe de profesionisti care reprezinta cu mandrie breasla macelarilor. Concurentii vor trece prin mai multe probe, jurizate de un complet de specialisti, in lupta pentru marele trofeu de Chef Macelar al Romaniei.

 

In acest domeniu, inovatia este foarte importanta, trebuie dezvoltata categoria de semipreparate, ready-to-cook, ready-to-eat, dar si stilurile de taieturi ale carnii pe diferite categorii, precum carne de porc, pui, vita sau oaie. La fel de importanta este pozitionarea si prezentarea acestor produse. Romanilor le plac produsele deja consacrate (mici, carnati, burgeri), dar este nevoie de cercetare pentru a crea produse noi, aliniate la tendintele de gust populare la nivel global.

 

Top Chef MACELAR este un proiect de suflet al nostru, care promoveaza esenta acestei industrii, pe care o servim de peste 15 ani si ne dorim sa devina un concurs de traditie in Romania.

 

Fara o astfel de competitie sau fara Scoala de Macelari - un alt proiect important pe care il vom lansa, exista riscul ca aceasta meserie sa nu mai aiba un viitor in Romania. Avem tineri cu adevarat pasionati de aceasta meserie, care nu au posibilitatea de a se dezvolta la noi in tara, motiv pentru care Scoala de Macelari pe care o vom lansa impreuna cu Asociatia Agrofood si Pallazzo Italia are nevoie de tot suportul industriei carnii din Romania.

 

ceg 6

 

Care sunt valentele acestei noi competitii?

Mult mai mult decat un simplu concurs, Top Chef MACELAR este despre arta de a invata, a impartasi si de a inova prin tehnici noi de prelucrare a carnii menite sa contribuie la dezvoltarea specializata a industriei carnii. Conceptul Top Chef MACELAR este destinat crearii unui mediu in care macelarii romani sa incerce sa depaseasca practica actuala a industriei in diferitele ei etape de productie: prepararea generala, transarea carnii, expunerea si utilizarea creativa a produselor din carne de vita, porc, oaie si pasare. Prin aceasta competitie, ne dorim sa construim o comunitate profesionista ce va genera oportunitati de afaceri si va sprijini comertul general sa beneficieze de o infuzie de creativitate si inovatie.

 

Pe aceasta cale, invitam toti partenerii si specialistii din industria carnii sa se alature acestui proiect indraznet care aduce solutii concrete pentru insasi existenta meseriei de macelar in Romania.

 

Organizarea concursului este doar primul pas pe care il facem in colaborare cu Asociatia Agrofood si Pallazzo Italia, parteneriat ce are drept obiectiv infiintarea primei Echipe Nationale de Macelari a Romaniei si a Scolii Profesionale de Macelari, proiecte social-educationale de instruire si educare a viitorilor maestri macelari. Am demarat deja etapele de cercetare cu specialisti din Italia, pentru a dezvolta noi tipuri de taieturi si diferite produse, care sa aduca beneficii industriei carnii.

 

Participarea echipei de macelari a Romaniei la toate competitiile de nivel international se va face prin intermediul revistei de specialitate EuroMeatNews.com, un alt proiect al nostru care creste de la an la an si care in acest moment este cea mai importanta publicatie pe sectorul de carne la nivel global.

 

Cum se va prezenta zona de gastronomie anul acesta ?

Pentru noi, este foarte importanta zona de gastronomie, iar prin parteneriatele pe care le avem cu ANBCT, HORA, RESTO Constanta, Escoffier Romania, Associazione Cuochi Italieni, vom organiza competitii si demonstratii culinare cu cei mai importanti Chefi bucatari din Romania, cu scopul de a rafina si moderniza gastronomia romaneasca. Echipele nationale de bucatari ale Romaniei vor fi alaturi de noi, maestri patiseri si brutari recunoscuti la nivel international vor da trendul in bucataria romaneasca.

 

In principal, ne dorim ca produsele romanesti sa fie preluate de acesti maestri culinari si ulterior, prin intermediul partenerilor din HoReCa si retail, sa ajunga pe mesele consumatorilor din tara si din strainatate.

 

Va ajunge CARNEXPO Grill din nou in afara granitelor tarii?

Traim niste momente de grea incercare pentru intreaga omenire, iar gandurile noastre se indreapta cu siguranta spre intelegere si pace.

 

CARNEXPO Grill a fost foarte bine primit anul trecut de catre autoritatile si specialistii din Republica Moldova si avem toata speranta ca il vom organiza din nou, in 2022. De asemenea, am prezentat conceptul mai multor asociatii europene din industria carnii si planuim o editie speciala la Bruxelles, in toamna, care va include componenta de lobby pe care dorim sa o abordam la nivel european.

 

ceg 4

 

Care este mesajul pe care il transmiteti producatorilor? De ce ar trebui sa participe la CARNEXPO Grill?

Mesajul nostru este unul de unire, de a dezvolta parteneriate intre specialisti si implicit de a creste economia romaneasca. Motto-ul editiei de anul acesta este Marea Unire si asteptam ca toate industriile implicate in acest spectacol gastronomic sa gaseasca cele mai bune solutii de colaborare pentru a putea furniza consumatorilor produse de calitate la preturi competitive.

 

Suntem o echipa specializata in marketing si organizare de evenimente, cu o experienta de peste 15 ani, care a confirmat de-a lungul timpului, prin toate proiectele pe care le deruleaza, ca isi doreste sa contribuie la dezvoltarea sectorului agroalimentar din Romania.

 

De aceea, companiile din industria romaneasca sunt invitate sa sustina cat mai mult acest proiect, care este o platforma de afaceri excelenta in dezvoltarea afacerilor locale. Doar prin astfel de proiecte putem crea un tablou favorabil industriei romanesti.

 

Industria carnii are de suferit din cauza lipsei de comunicare si de promovare a produselor din carne. De aceea, la CARNEXPO Grill am integrat o zona de nutritie si sport, iar impreuna cu partenerii din HoReCa, ne propunem sa educam consumatorii, sa manance cat mai sanatos si sa faca sport. Doar cu implicarea operatorilor din industria alimentara vom reusi sa ridicam nivelul de performanta al sectorului, pentru a oferi in continuare hrana sigura si de calitate.



Poti fi interesat si de