Brandurile private de calitate prezinta interes crescut pentru consumatori
Marti, 05 Iunie 2018
Marti, 05 Iunie 2018
Aceasta este o tendinta care s-a evidentiat la targul PLMA World of Private Label 2018, cel mai mare eveniment de marci private la nivel global, organizat in Amsterdam la sfarsitul lunii mai.
La targul care a reunit peste 2.500 de expozanti si 14.000 de achizitori din 110 tari, au participat si noua companii din Romania.
In cadrul evenimentului a fost prezentat cel mai recent raport Nielsen care arata ca marcile private continua sa castige cota de piata la nivel global.
Uniunea Europeana conduce detasat ca nivel de penetrare a marcilor private, cu 31,5% cota de piata valorica in 2017, urmata de SUA, cu 18,1 procente si America Latina, cu 5,5%. Codasa clasamentului este Asia, singura regiune in care, de altfel, s-a inregistrat o scadere a cotei valorice de la 4,1% in 2016 la 3,7% in 2017.
In Europa, Elvetia si Marea Britanie conduc clasamentul tarilor cu cea mai mare cota valorica a marcilor private, cu 42% cota de piata, urmate de Spania, Germania si Belgia, cu peste 30%.
„In Europa, marcile retailerilor au o cota de piata de 31,5% in prezent, iar aceasta va continua sa creasca, tinand cont ca in ultimii 13 ani ele au urcat cu aproape 6 puncte procentuale. Mai mult, cresterea va fi ajutata si de increderea consumatorilor, care astazi este la cel mai mare nivel din ultimii 17 ani”, a declarat Tom Pennincks, Client Business Partner Nielsen.
Aceasta evolutie pozitiva este influentata de comportamentul de consum. Potrivit Nielsen, principalii driveri de crestere a marcilor private includ un raport excelent intre calitate si pret, calitate comparabila cu cea a brandurilor consacrate, diversificarea la nivel de categorie, dar si preferinta pentru marci private care sunt comercializate numai de catre anumiti retaileri.
Astfel, 26% dintre consumatorii europeni intervievati de Nielsen spun ca vor achizitiona si mai multe marci private decat pana acum, iar in total, 82% dintre europeni se declara foarte multumiti de produse, spunand ca vor continua sa le cumpere la fel de mult ca si pana in prezent.
2024 Holiday Shopping Report a fost realizat online in septembrie si octombrie 2024, prin interme...
In randul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare crestere a volumul...
„De Black Friday 2024, peste 2,5 milioane de clienti eligibili beneficiaza de solutii de pl...