Bilant Sphera Franchise Group la 30 de ani: Investitii de 500 mil. lei pe piata locala
Vineri, 13 Decembrie 2024
Vineri, 13 Decembrie 2024
„Parcursul Sphera demonstreaza puterea viziunii pe termen lung. Incepand cu primul restaurant Pizza Hut, deschis in 1994, am creat experiente unice, bazate pe know-how international cuplat cu intelegerea si adaptarea la preferintele si comportamentul consumatorilor. Asa am ajuns in pozita de lider al sectorului food service. Vom continua sa ne extindem, pastrand reteta care ne-a adus succes pana acum: in fiecare unitate, punem satisfactia clientilor pe primul loc, sustinem dezvoltarea angajatilor si sprijinim comunitatile. Aceste principii au definit compania in cei 30 de ani de cand fac parte din ea si continua sa ne ghideze in fiecare decizie", spune Calin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.
Lunar, restaurantele Sphera din Romania servesc peste 4 milioane de consumatori. Pentru a satisface cererea acestora, in fiecare luna se folosesc pentru prepararea produselor, in medie, aproximativ 625 tone de carne de pui in restaurantele KFC, 75 tone de legume si peste 225 tone de faina. In KFC se vand aproape 1,5 milioane de sosuri cu usturoi lunar, in timp ce, in restaurantele Taco Bell, consumul lunar de sos Nacho Cheese ajunge la aproximativ 7 tone.
Peste 5.000 locuri de munca generate si sprijinirea economiei locale
Cu peste 5.000 de angajati, Grupul a cladit o cultura a diversitatii si egalitatii de sanse. 65% dintre pozitiile de conducere in restaurante sunt ocupate de femei. Peste 80% dintre managerii din restaurante sunt promovati din randul organizatiei. Cea mai tanara persoana din echipa Grupului are 16 ani, iar cel mai experimentat membru are 72 de ani. Cel mai tanar Director de restaurant are doar 24 de ani. Pe parcursul celor 30 de ani, am numarat peste 35 de nationalitati diferite de cea romana in randul angajatilor Grupului Sphera.
Unul dintre obiectivele Grupului este crearea unui parteneriat puternic cu producatori locali. In prezent, aproximativ 80% din materia prima folosita in restaurante provine de la furnizori locali, iar 80% din bugetul total de achizitii pentru operatiunile din Romania si Republica Moldova este directionat catre furnizorii locali. Sustinem astfel economia nationala, asiguram prospetimea produselor si reducem amprenta de carbon, scurtand lanturile de aprovizionare.
13 milioane lei in proiecte pentru comunitati defavorizate prin parteneriate cu peste 30 de asociatii
De peste 15 ani, Sphera sustine in special comunitatile defavorizate prin proiecte care vizeaza alimentatia si educatia si, pana acum, sprijinul acordat de KFC, Pizza Hut si Taco Bell se ridica la peste 13 milioane de lei.
Sub platforma Meniul Zilei de Maine, care reuneste toate initiativele de responsabilitate sociala ale brandurilor, Sphera deruleaza alaturi de parteneri precum SOS Satele Copiilor Romania sau Asociatia Zi de Bine proiecte care abordeaza integrat doua nevoi fundamentale: accesul la educatie si siguranta alimentara pentru copii din medii defavorizate. Astfel, sunt sprijiniti peste 155 de copii din 51 de familii din judetele Teleorman si Brasov si 50 de copii din Bucuresti prin solutii personalizate, de la suport educational si alimentar pana la imbunatatirea conditiilor de viata.
De asemenea, grupul sustine comunitatile prin donarea de alimente, limitand astfel risipa alimentara. Din 2017, prin programul Harvest, restaurantele KFC au donat peste 22 tone de alimente catre asociatiile partenere, care sprijina persoane din medii defavorizate.
Prezenta Sphera Franchise Group in Romania
Primul restaurant din portofoliul Grupului Sphera este Pizza Hut Dorobanti, deschis in 1994, o borna in industria food service din Romania – era primul lant de restaurante strain care intra pe piata locala, setand noi standarde de calitate si siguranta alimentara.
Trei ani mai tarziu, in 1997, Grupul a introdus brandul KFC in Romania, marcand inceputul unei expansiuni care avea sa schimbe obiceiurile alimentare traditionale ale romanilor.
In 2008, Sphera a mers dincolo de granitele Romaniei si a ales Chisinau, in Republica Moldova, unde a deschis o unitate KFC.
Expansiunea Grupului a continuat, iar in 2017 a adaugat a treia tara pe harta - Italia, iar primul restaurant KFC a fost deschis la Verona.
Tot in 2017, restaurantele au fost consolidate sub holdingul Sphera Franchise Group, iar portofoliul de branduri s-a extins cu Taco Bell. La scurt timp, in noiembrie 2017, Grupul Sphera s-a listat la Bursa de Valori Bucuresti, actiunile sale intrand in componenta principalului indice, BET.
In octombrie anul acesta, au fost achizitionate drepturile de franciza pentru Cioccolatitaliani, un brand premium de produse pe baza de ciocolata.
In prezent, Grupul Sphera detine 173 de restaurante in 3 tari: 107 KFC in Romania, 3 in Moldova si 18 in Italia; 28 de unitati si o subfranciza Pizza Hut si 16 Taco Bell in Romania.
Consumul individual efectiv (AIC) este un indicator al nivelului bunastarii gospodariilor. Anul t...
'Apropierea sarbatorilor de Craciun si Anul Nou a declansat un razboi fara precedent al ofertelor...
Cel mai mare declin este prevazut pentru Tarile de Jos, unde populatia de porci este preconizata ...