Banca Pentru Alimente a colectat peste 3.200 tone de alimente in cei 5 ani de activitate

Banca Pentru Alimente a colectat peste 3.200 tone de alimente in cei 5 ani de activitate


Banca Pentru Alimente Bucuresti si-a inceput activitatea in anul 2016, colectand de atunci pana in prezent, de la companiile donatoare, peste 3.200 tone de alimente, cu o valoare comerciala de peste 8,51 milioane lei, ce au fost donate spre 30.000 de persoane aflate in situatii vulnerabile.

Federatia Bancilor pentru Alimente din Romania aniverseaza 5 ani de la fondarea Bancii pentru Alimente din Bucuresti, prima organizatie care functioneaza de la infiintare conform principiilor Federatiei Europene a Bancilor de Alimente (FEBA).

 

"In cei cinci ani de activitate, cu ajutorul partenerilor sai, Banca pentru Alimente Bucuresti a dezvoltat o infrastructura la nivel regional prin care a redus risipa alimentara si a crescut gradul de constientizare a acestei probleme in Romania. De la fondarea sa, Banca pentru Alimente Bucuresti a salvat de la risipa peste 3.200 tone de produse, cu o valoare comerciala de aproape 8.510.000 lei, de la peste 40 de companii partenere.", se mentioneaza in comunicat.

 

Potrivit sursei citate, de-a lungul celor 5 ani, produsele colectate au fost distribuite cu ajutorul a 136 de organizatii din Bucuresti, Ilfov si Prahova, dar si din alte judete apropiate, precum Arges, Giurgiu, Ialomita, Buzau, Braila si Constanta, ca urmare a intensificarii eforturilor si activitatii Bancii in combaterea risipei alimentare si a saraciei.

 

Astfel, doar in 2020, Banca pentru Alimente Bucuresti a colectat si distribuit aproape peste 1.350 de tone de alimente, cu 23% mai mult decat intreaga cantitate de produse colectate in perioada 2016-2019, iar premisele pentru acest an sunt la fel de optimiste, cu aproape 775 de tone de alimente colectate si distribuite de la inceputul anului 2021, pana in prezent. Toate produsele alimentare colectate de Banca pentru Alimente Bucuresti, cu sprijinul partenerilor sai, au ajuns mai departe catre peste 30.000 de persoane aflate in dificultate, beneficiari ai organizatiilor partenere, pe care Banca ii sustine in mod recurent.

 

"Banca pentru Alimente are un rol unic si o misiune ambitioasa in Romania: sa lupte impotriva risipei alimentare, a saraciei si a excluziunii sociale si mai mult, sa adune in jurul ei cat mai multi actori sociali pe care sa ii educe si responsabilizeze in combaterea risipei alimentare. Acest rol ne-a ambitionat an de an si suntem mandri ca putem spune dupa primii 5 ani de activitate cu Banca pentru Alimente din Bucuresti, ca am reusit sa construim pentru prima oara in Romania, o infrastructura eficienta si functionala la nivel national, care sa contribuie in mod real la reducerea risipei alimentare si a saraciei", a declarat Gabriel Sescu, presedintele Federatiei Bancilor pentru Alimente din Romania - FBAR.

 

Dupa inaugurarea Bancii pentru Alimente din Bucuresti, in 2016, a urmat extinderea proiectului si in alte orase din tara, punand bazele primei retele nationale de Banci pentru Alimente, care in prezent, are 8 filiale active in Bucuresti, Cluj, Roman, Brasov, Oradea, Timisoara, Constanta si Craiova. In semn de recunoastere internationala a activitatii desfasurate in Romania, Proiectul Banca pentru Alimente Bucuresti a fost acceptat in 2019, ca Proiect Asociat FEBA (Federatia Europeana a Bancilor de Alimente).

 

In cinci ani, reteaua a colectat peste 6.100 de tone de alimente de la peste 100 de companii si le-a donat spre mai mult de 480 de organizatii, cu un potential de peste 130.000 de beneficiari.

 

In continuare, reteaua urmeaza sa deschida, din punct de vedere operational, o noua banca regionala si la Galati, iar obiectivul Federatiei este de a sustine Bancile Regionale pentru a infiinta cate un punct de lucru local in fiecare Banca pentru Alimente Regionala, care sa se alature structurii nationale, sa aiba un spatiu de depozitare acreditat, o infrastructura si echipa proprie.

 

Astfel, pentru Banca pentru Alimente Roman a fost infiintat deja un punct de lucru la Iasi, iar pentru Banca pentru Alimente Oradea functioneaza o divizie locala in Baia Mare. Planurile Federatiei depasesc granitele Romaniei si, pentru anul 2022, obiectivul este de a sprijini prin consultanta si Banca pentru Alimente din Chisinau, Republica Moldova.

 

Lidl Romania este partener fondator al Bancii pentru Alimente din Bucuresti, dar si al celorlalte banci din reteaua nationala, asumandu-si sa sustina financiar costurile pentru inceperea activitatii in fiecare Banca Regionala infiintata si o parte din costurile de functionare, dar si sa contribuie la dezvoltarea infrastructurii pentru o asemenea retea.

 

De la infiintarea Bancii pentru Alimente din Bucuresti in 2016 si pana in prezent, Lidl a finantat dezvoltarea retelei cu peste 4.154.000 lei. In plus, pe langa sprijinul financiar, retailerul doneaza constant si produse, pentru indeplinirea misiunii retelei, doar in anul 2020 donand aproape 400 tone de produse.

 

De asemenea, printre companiile care contribuie la misiunea Federatiei Bancilor pentru Alimente din Romania, atat financiar, cat si prin donarea de produse, se numara si: Metro Romania, Kaufland Romania, Penny, Auchan, Chep Romania, Kellogg's, Unilever, Nestle, Danone, Heidi Chocolat, Tymbark, Orbico Romania, Caroli Foods, Lactalis, Patisseries Gourmandes, Eurolact, Vital Crevedia, Coca Cola, Maresi, Lactate Brasov, Amrest, Atlantic Impex, Star Foods, Pepsi Cola, Bio Logistic, Cocorico.

 

Banca pentru Alimente este o organizatie non-profit care colecteaza si distribuie ONG-urilor partenere produsele pe care producatorii, importatorii, distribuitorii sau retailerii le doneaza.

 

Obiectivul asumat al Bancilor este acela ca alimentele si produsele nealimentare considerate surplusuri, in care au fost investite resurse materiale si munca, sa nu ajunga pierderi sau risipa, ci sa fie consumate de catre cei aflati in dificultate si care nu au putere de cumparare. In aceasta categorie de surplus intra produsele: care prezinta erori de ambalare, etichetare si gramaj; produsele provenite in urma activitatilor promotionale incheiate; care sunt consumate doar intr-o anumita perioada a anului; produsele ramase in urma schimbarii strategiei de marketing; aflate in apropierea datei de scadenta; alte produse de care proprietarii nu mai au nevoie din diverse motive, dar sunt bune pentru consum/utilizare.



Poti fi interesat si de