Automatizarea poate reduce cu 70% costurile magazinelor online din Romania

Automatizarea poate reduce cu 70% costurile magazinelor online din Romania


Robotizarea comertului electronic poate reduce cu 70% costurile magazinelor online din Romania pentru procesele automatizate, reiese dintr-o analiza publicata de o companie romaneasca, dezvoltatoare de software.

Conform datelor DigiSinergy, automatizarea unui asemenea proces costa intre 7.000 si 9.000 de euro, insa avantajele comerciale pe care le ofera automatizarea proceselor operationale, sau Robotic eCommerce, sunt majore. Astfel, dupa implementarea automatizarii, costurile asociate proceselor ar putea fi cu pana la 70% mai mici si ar permite magazinelor online realocarea angajatilor pentru realizarea altor sarcini.

 

"In afara de reduceri de costuri, vorbim si de fructificarea a numeroase oportunitati pierdute, altfel, din cauza capacitatii limitate a personalului. Angajatii magazinelor online fac doar o parte din munca pe care ar trebui sa o faca. Cea mai mare parte este considerata neesentiala si amanata; spre exemplu, ei analizeaza doar o mica parte din preturi si nu pot adauga in timp real, in site, toate produsele dorite etc. Astfel, pierd oportunitati. Pe de alta parte, robotii vor munci mult mai mult, deci vor avea o valoare adaugata mai mare decat personalul uman existent. Iar combinate, cele doua aspecte, cel uman si cel automatizat, pot aduce magazinelor online cresterea de care au nevoie, intr-un context economic tot mai dificil", considera Natalia Lepadatu, cofondator DigiSinergy.

 

In viziunea specialistilor, platformele de comert electronic care vand sute de mii sau milioane de produse anual trebuie sa fie structurate intr-un mod care sa le permita clientilor sa gaseasca articolele de care sunt interesati, de preferinta cat mai repede posibil.

 

"De cealalta parte, clientii au din ce in ce mai putin timp si mai putina atentie pentru a cauta un produs, iar daca acesta ar fi clasificat intr-un mod care sa-l faca greu de gasit, vor cauta in alta parte. A avea un produs clasificat nu numai dupa tip, ci si dupa diverse alte caracteristici, creste sansa ca acesta sa fie gasit de catre clienti. Iar softurile de automatizare (RPA), combinate cu capabilitati AI pot clasifica produsele pe baza unor reguli stabilite inca din faza de implementare, informatiile despre produse putand fi captate din diferite surse. Astfel, RPA va detecta automat mai multe caracteristici ale produsului, oferind mult mai multe optiuni de clasificare, nu numai categoria generala careia trebuie sa ii fie atribuit, ci si informatii despre, culoare, dimensiune, model, marca, specificatii tehnice si multe altele", se arata in analiza de specialitate.

 

DigiSinergy a lansat, recent, aplicatia de tip ERP-CRM Dynamic Sales, ce automatizeaza procesele operationale din companii si contribuie la cresterea vanzarilor, prin reducerea/eficientizarea timpului alocat activitatilor neproductive. Aplicatia de tip cloud privat, ce poate fi accesata, in siguranta, de pe ce orice tip de dispozitiv, se bazeaza pe utilizarea unei serii de roboti care preiau o mare parte din task-urile operationale, reducand timpul de lucru cu 70% - 95%, fara sa necesite interventie umana in 99% din timp.

 

Compania de tehnologie DigiSinergy dezvolta solutii aplicatii de automatizare a proceselor de BackOffice si management, precum: BankOn (pentru reconcilierea automata a extraselor bancare, a borderourilor de la curieri si de la procesatorii de plati si, respectiv, inchiderea facturilor), PayOn (managementul rapid al platilor), CashOn )pentru urmarirea si previzionarea fluxului de numerar) si StocOn (pentru emiterea automata a comenzilor de aprovizionare si urmarirea stocurilor).



Poti fi interesat si de