Asociatii: Stop informatiilor care pun sectorul de crestere a animalelor intr-o lumina proasta!

Asociatii: Stop informatiilor care pun sectorul de crestere a animalelor intr-o lumina proasta!


Mai multe asociatii ce reprezinta interesele sectorului de crestere a animalelor si de procesare a carnii au lansat campania „European Livestock Voice? - „Vocea sectorului de crestere a animalelor din Europa?, prin care clarifica miturile din domeniu.

In Europa si nu numai, sunt lansate o serie de dezbateri ale unor grupuri de interese care raspandesc mituri si opinii radicale despre sectorul de crestere a animalelor.

 

In acest context, fondatorii platformei non-profit „European Livestock Voice? au decis sa ia masuri pentru ca opinia publica sa cunoasca si cealalta varianta a povestii, necesara pentru restabilirea echilibrului si a informatiilor factuale despre impactul si contributia pe care le are sectorul de crestere a animalelor. „European Livestock Voice? si-a dezvoltat propriul hub de informatii, un portal online care examineaza acuratetea celor mai frecvente declaratii despre productia de animale, consumul si beneficiile sale:

 

Fals: Productia unui kilogram de carne de vita nu necesita 15.000 de litri de apa potabila.

Adevarat: Marimea medie a fermelor de animale din Europa este sub 50 de hectare, iar Europa ramane un model al fermelor de familie.

Fals: Utilizarea pamantului pentru hrana animalelor nu concureaza neaparat cu pamantul destinat cultivarii alimentelor pentru populatie.

Adevarat: Fermierilor europeni chiar le pasa de bunastarea animalelor lor, deoarece este evident in interesul lor sa faca acest lucru.

 

„European Livestock Voice? este un grup format din mai multe parti interesate, printre care CLITRAVI si UECBV, parteneri UE cu interese similare in domeniul lantului alimentar animal ce au decis sa se uneasca pentru a aduce in prim plan o dezbatere echilibrata in privinta unui sector ce joaca un rol atat de esential in mostenirea si viitorul bogat al Europei. Asociatiile ce reprezinta sectoare de la sanatatea animalelor pana la furaje, reproducere, ferme si fermieri, vizeaza sa informeze publicul despre valoarea sociala a productiei de animale si contributia acesteia la provocarile globale, oferind o noua perspectiva in cadrul dezbaterilor actuale.

 

„European Livestock Voice? a lansat prima campanie cu scopul de a aduce echilibru dezbaterii privind sectorul animalelor ce joaca un rol principal intr-un numar larg de presupuneri, acuzatii si care se afla departe de informatii concrete, dar care capata amploare in spatiul social media.

 

Platforma „European Livestock Voice?, pe site-ul sau https://meatthefacts.eu/, invita partile interesate inclusiv factorii de decizie politici din UE dar si presa, sa verifice unele din informatiile faptice pe care le ofera ca raspuns la dezinformarea principala care se gaseste online cu privire la productia de animale din Europa.



Poti fi interesat si de