Aproape jumatate dintre romani vor carne de miel sau ied pe masa de Paste

Aproape jumatate dintre romani vor carne de miel sau ied pe masa de Paste


Opt din zece romani isi vor petrece sarbatorile de Paste acasa sau in familie, iar 40% isi doresc pentru masa traditionala carne de miel sau de ied, arata datele unui sondaj national comandat de Obor21.ro, prima cooperativa taraneasca digitala din Romania.

Cei mai multi, 38%, isi propun un buget de pana in 200 de lei pentru achizitia de carne pentru masa de Paste, iar aproape o treime vor alege exclusiv magazinele specializate, producatori si targurile de produse traditionale pentru a face aceste cumparaturi.

 

Obor21.ro estimeaza o triplare in vanzarile de carne de miel si ied in urmatoarele doua saptamani si o comanda medie de 310-350 de lei la nivelul lunii aprilie.

 

Romanii continua trendul ascendent al petrecerii sarbatorilor de Paste in familie, numarul celor care declara ca vor ramane acasa fiind in crestere fata de anul precedent. De asemenea, potrivit sondajului comandat de Obor21.ro, peste jumatate dintre romani (56%) isi vor face cumparaturile cu o saptamana inainte de Paste, 18,8% au inceput deja, in timp ce 17% lasa aceste achizitii pentru ultimele zile. 30,8% prefera de Paste carnea de miel, 9,3% carnea de ied, in timp ce 51% nu au preferinta pentru un anumit tip de carne, insa o vor include in meniu.

 

'Am avut inca de la lansare carnea de miel, respectiv de ied in oferta noastra permanenta, iar la nivel de an am inregistrat in 2021 cresteri in vanzari de 16%, respectiv 60%, iar trendul continua sa fie ascendent. Astfel, dupa doi ani, putem spune ca romanii redescopera mielul si iedul si in afara sarbatorilor pascale. Evident, varful de comenzi se atinge acum, cand proportia vanzarilor se schimba, iar peste 80% dintre clientii lunii aprilie aleg acest tip de carne. 15-20% dintre clienti achizitioneaza in continuare si carne de vita in cadrul aceleiasi comenzi', a precizat Florian Mateita, fondator Obor21.ro.

 

De altfel, 75% dintre cei care au raspuns sondajului comandat de Obor21.ro au precizat ca sunt consumatori de carne, aceasta fiind inclusa in meniul saptamanal de cateva ori. Carnea de vita este aleasa de 47% dintre respondenti, aflandu-se pe locul 3 in topul preferintelor, dupa pui si porc, dar inainte de carnea de curcan.

 

63% dintre romani prefera carnea proaspata, nu congelata, ce poate fi consumata imediat, iar 35% prefera sa cumpere cantitati reduse. Indiferent de aceste preferinte, se evidentiaza o majoritate clara (80%) care prefera sa achizitioneze alimente cat mai naturale, neprocesate.

 

Acestea sunt cateva dintre criteriile care ii determina pe multi dintre respondenti sa prefere magazinele specializate (39%) pentru achizitia de produse naturale, iar de Paste procentul ajunge la 46%. Pe lista furnizorilor de produse naturale raman, de Paste, producatorii locali si gospodariile din vecinatatile localitatii de achizitie, pietele si targurile de produse naturale, aproape o treime alegand sa-si faca exclusiv cumparaturile din aceste locuri.

 

In ceea ce priveste bugetul, 38% au declarat in cadrul sondajului ca anul acesta vor aloca pana in 200 de lei pentru cumparaturi de carne dedicate Pastelui, 27% au de gand sa se incadreze intr-un buget de 200-300 de lei, iar 19% considera ca vor ajunge la 300-500 lei.

 

'Bugetul este mai temperat fata de anii trecuti, influentat probabil si de contextul socio-politic si economic, marcat de cresteri pe aproape toate segmentele. Insa, de la an la an, cumparatorii isi rafineaza si pregatesc tot mai bine alegerile. De exemplu, primele solicitari de rezervare pentru produsele de Paste au venit la final de februarie. Estimam astfel o comanda medie de 310-350 de lei, in crestere cu 20-25% fata de anul precedent. Dincolo de solicitarile clientilor existenti, este o perioada cand creste considerabil si numarul celor noi, care isi doresc carne proaspata, de la tara, in cantitati cat mai apropiate de consumul real al familiei', a mai precizat Florian Mateita.

 

Atunci cand achizitioneaza carne proaspata provenienta este cel mai important criteriu pentru 64% dintre respondenti. In plus, 45% sunt dispusi sa plateasca cu pana la 10% mai mult decat pretul de supermarket pentru carne proaspata de la tara, 19% cu pana la 30% mai mult, iar pentru 15% nu conteaza pretul. 17% nu sunt dispusi sa plateasca mai mult.

 

Sondajul Omnibus a fost realizat online la comanda Obor21.ro pe un esantion national de 856 respondenti, 46,9% barbati, 53,1% femei, in perioada 23-29 martie 2022.

 



Poti fi interesat si de