Animals International depune plangere oficiala la Comisia Europeana in cazul Al Shuwaikh

Animals International depune plangere oficiala la Comisia Europeana in cazul Al Shuwaikh


Reprezentantii Animals International acuza ca Romania incalca decizia Curtii Europene de Justitie in privinta bunastarii animalelor in timpul transportului si rezolutia Parlamentului European.

ONG-ul va depune plangere oficiala la Comisia Europeana in cazul Al Shuwaikh, ca urmare a reactiei Ministerului Agriculturii, care sustinea ca „Romania respecta normele sanitar-veterinare privind bunastarea animalelor si regulile privind exportul animalelor vii”.

 

CEJ a decis ca obligatia Statelor Membre UE pentru asigurarea bunastarii animalelor nu se sfarseste la granitele UE, ci la destinatia finala care este ferma unde animalele sunt descarcate. Decizia CEJ este dublata de rezolutia Parlamentului European din anul 2019, spun reprezentantii Animals International.

 

Ori, atat MADR cat si ANSVSA au decis ca in urma avertismentelor repetate ale Comisiei Europene si ale Animals International sa trimita animalele din Romania la tortura planificata.

 

„Animalele au fost expuse la un stres termic insuportabil, drept pentru care sute au murit pe vapor si alte sute la sosirea la fermele de destinatie”, reclama Gabriel Paun, Directorul UE al Animals International.

 

Oile au fost transportate din porturile tarilor din Golf pana la destinatia finala cu camioane cu podea si pereti din fier, dar fara acoperis, ceea ce a amplificat temperatura resimtita de animale si a transformat camioanele in cuptoare, ceea ce probabil a cauzat moartea altor sute de animale. Astfel de camioane nu sunt conforme cu cerintele Regulamentului UE 1/2005.

 

Organizatia Animals International este ingrijorata ca nici ANSVSA, nici MADR nu isi asuma raspunderea pentru dezastrul „Al Shuwaikh”. Vaporul a transportat potrivit celor doua autoritati 66.000 de oi din care potrivit unui interviu recent acordat de ministrul Daea, au murit 33 de oi, iar potrivit comunicatului ministerului pe care acesta il conduce ar fi murit 330 de oi pana la destinatia finala, Oman, valoare „care se incadreaza in limita acceptata in astfel de situatii, mortalitate tehnologic admisa” (potrivit comunicatului MADR).

 

„Ma indoiesc ferm ca pe vapor au murit maxim 330 de oi. Investigatorii care au cules date de pe vaporul Awassi Express, al aceleiasi firme de comert care a venit in Romania, au dovedit ca la bord au murit chiar si 2.500 de oi pe ruta Australia – Golf, unde la plecare era iarna, iar in Golf vara. Dar in cazul Al Shuwaikh a fost vara din Romania pana in Golf, durata croazierei fiind similara pe ambele rute”, mai spune Gabriel Paun.

 

MADR sustine in comunicatul de presa din 30 august 2019 ca „a primit raportari zilnice privind starea de sanatate a animalelor, semnate de medicul veterinar prezent la bord, precum ?i un raport final intocmit de capitanul navei”.

 

Paun cere MADR sa publice rapoartele zilnice. „Aceste rapoarte nu pot fi adevarate. Vaporul Al Shuwaikh este o vechitura cu standarde atat de proaste incat i-a fost interzis a mai exporta animale din Australia dupa sfarsitul acestui an, pentru ca accesul la animale este anevoios si ventilatia proasta. Mai mult, chiar daca ministrul Daea ar merge personal cu o singura oaie pe o punte, acestia ar suferi de stres termic odata ce temperatura si umiditatea cresc pe vapor si cel mai probabil ar muri”.

 

MADR sustine ca „temperatura a fost monitorizata zilnic, in toate zonele unde au fost cazate animalele, rapoartele veterinare indicand faptul ca pe nicio punte nu a fost depasit pragul de 35 de grade Celsius”.

 

In realitate, sistemele de ventilatie de pe vapoare nu sunt capabile sa reduca temperatura si umiditatea sub temperatura ambientala. De fapt, pe vapor este mereu cu 2 pana la 6 grade mai cald decat afara. Ori potrivit masuratorilor oficiale, temperaturile nu au scazut nici macar noaptea sub valorile maxime admise de Regulamentul UE 1/2005. Temperaturile oficale masurate la umbra in cele 5 opriri in Golful Persic unde au fost descarcate animalele din Romania au ajuns pana la 44 de grade.

 

Nu in ultimul rand, MADR admite ca ultima destinatie a oilor din Romania a fost Oman, tara pentru care Romania nu a emis certificat veterinar de sanatate, mai sustin reprezentantii Animals International.



Poti fi interesat si de