Andrei Brumaru, CEO Carmistin The Food Company: „Investim peste 350 milioane euro in extinderea business-ului”

Andrei Brumaru, CEO Carmistin The Food Company: „Investim peste 350 milioane euro in extinderea business-ului”


Carmistin The Food Company, unul dintre cei mai importanti producatori de carne din Romania, cu o cifra de afaceri de peste 1,7 miliarde lei, anunta noi investitii in extinderea business-ului.

In urmatorii ani, grupul va aloca un buget de peste 350 milioane euro, directionat in mod prioritar catre dezvoltarea si integrarea completa a lantului de productie, declara Andrei Brumaru, CEO Carmistin The Food Company.

 

francesti

  Facilitate de productie si procesare carne pasare, Francesti, Valcea

 

Cum au aratat ultimii doi ani pentru Carmistin, prin prisma realizarilor si a volumelor de vanzari atinse? Ce rezultate financiare ati inregistrat in 2024?
Ultimii doi ani au aratat extraordinar pentru noi. Dupa doua decenii de performanta in industria agroalimentara, Carmistin a devenit Carmistin The Food Company. Toti acesti ani, dar in special ultimii doi, au marcat o perioada pe cat de intensa, pe atat de frumoasa. Am muncit enorm si ne-am consolidat pozitia in piata de la un an la altul, printr-o prezenta constanta cu portofoliul nostru de top La Provincia in toate marile lanturi de retail si prin extinderea, totodata, a retelei de magazine proprii.


Cresterea volumelor de vanzari cu 30% in 2024 fata de 2023 si cu 27% in 2023 fata de 2022 este un rezultat concret al investitiilor facute si al increderii noastre de a miza pe hrana de calitate.


In ceea ce priveste rezultatele financiare, in 2023 companiile din Grupul Carmistin au avut o cifra de afaceri de 1,559 miliarde lei, iar anul trecut am ajuns la 1,76 miliarde lei. Sigur ca cifrele sunt importante si foarte sugestive, insa pentru noi cea mai mare reusita din toti acesti ani a fost si ramane calitatea produselor pe care reusim sa le asiguram in piata, sub brandul nostru La Provincia.

 

Cat de importanta este categoria de produse BIO La Provincia in total business?
Am investit continuu in consolidarea business-ului pe segmentul BIO, prin deschiderea de noi ferme, astfel incat am crescut capacitatile de productie oua si pui BIO cu 50%. Asa cum unii dintre clientii nostri cunosc deja, Carmistin The Food Company este si singurul producator de pui 100% organic din Romania. Investitiile pe segmentul BIO sunt destul de mari, fiindca hrana organica nu este deloc simplu de produs. Ai nevoie de un lant complet integrat sa poti produce un produs BIO cu adevarat, lant care sa asigure conditii cu totul speciale de crestere si ingriire a pasarilor.

 

carm3

 Ferma de pasari, Scornicesti

 

Cum performeaza celelalte divizii din cadrul grupului?
In ultimii doi ani, Grupul Carmistin a demarat un plan foarte ambitios pentru dezvoltarea productiei de carne de porc, prin divizia noastra de profil. Romania are un mare potential de dezvoltare pe acest segment, dar, asa cum stiti, piata locala a suferit mult in ultimele decenii, avand importuri care acopera astazi peste 70% din consumul intern.


Anul acesta, vom demara lucrarile la cea mai complexa facilitate de productie carne porc pe care o va avea Romania, iar recent ne-am adaugat in portofoliu si primele ferme de reproductie, tocmai ca parte a filosofiei noastre de business de a integra intreg lantul, de la operarea de ferme reproductie si ingrasare, la asigurarea de nutreturi si constructia de facilitati de procesare. Obiectivul nostru este de a creste eficienta si de a reduce dependenta pietei de importuri, oferind consumatorilor romani carne de porc de calitate superioara, produsa local.


De partea cealalta, prin preluarea, in acest an, a operatiunilor de nutritie animala de la Cargill, ne vom imbunatati foarte mult si performantele de productie furaje, prin adaugarea a inca doua noi fabrici de profil celor pe care Grupul Carmistin le detine deja.

 

gaini

 Ferma pui BIO La Provincia

 

Ce schimbari importante observati la capitolul consum? Se afla carnea de pasare in topul preferintelor romanilor?
Consumul de carne de pasare a inregistrat o crestere constanta in Romania, in ultimii ani, consolidandu-si pozitia ca principala sursa de proteina animala pentru consumatorii locali. Aceasta evolutie este sustinuta atat de dinamica economica, care mentine carnea de pasare ca optiune accesibila, cat si de schimbarea comportamentului de consum, orientat din ce in ce mai mult spre alimente sanatoase, de incredere, produse local. Carnea de pasare ramane in topul preferintelor si datorita versatilitatii culinare si a caracterului dietetic.


In cazul Carmistin The Food Company, aceasta tendinta este confirmata de rezultatele comerciale inregistrate in ultimii 3 ani, cu o crestere care reflecta increderea consumatorilor in brandul La Provincia si in calitatea constanta a produselor pe care le oferim, dar si investitiile pe care le-am facut in extinderea capacitatilor de productie, modernizarea fermelor si dezvoltarea retelei proprii de magazine.


Aceasta dinamica locala este in linie cu tendintele globale. Potrivit celor mai recente analize RaboResearch, consumul de carne de pasare la nivel mondial continua sa creasca in 2025 cu o rata anuala estimata de 2,5% - 3%, datorita pozitiei competitive pe care carnea de pui o are fata de alte proteine. Europa, inclusiv Romania, este una dintre regiunile cu cea mai puternica cerere, care este sustinuta de preturi stabile, de preferinta consumatorilor pentru produse obtinute in mod sustenabil, dar si de disponibilitatea produselor locale de calitate.

 

car4_1

 

Ce buget de investitii ati alocat pentru urmatoarea perioada si in ce directii va merge?
Pentru urmatorii ani, Carmistin The Food Company are alocat un buget de investitii de peste 350 milioane euro, directionat in mod prioritar catre dezvoltarea si integrarea completa a lantului de productie. Vrem sa crestem capacitatile de productie pe toate segmentele, de la ferme de reproductie si ingrasare, pana la procesare, ambalare si distributie, astfel incat sa asiguram o eficienta operationala sporita si un control deplin asupra calitatii. Acest proces de dezvoltare presupune, pe langa extinderea capacitatilor existente, modernizarea tehnologica a facilitatilor noastre de productie, investitii in digitalizare si infrastructura logistica, precum si crearea unor noi facilitati care sa sustina ritmul accelerat de crestere. Obiectivul nostru este acela de a construi o companie solida, competitiva si durabila, capabila sa raspunda rapid si eficient nevoilor pietei, atat in Romania, cat si in afara ei.


Ceea ce ne intereseaza, insa, in egala masura, este sa fim nu doar mari, ci sa fim buni, corecti, valorosi si sa lasam o amprenta pozitiva si durabila in industria in care activam. Asa ca vom continua sa construim cu si mai multa rigoare, claritate si curaj, alaturi de echipa noastra extraordinara, care numara cateva mii de oameni.

 

Interviul integral cu Andrei Brumaru, CEO Carmistin The Food Company, despre evolutia business-ului in ultimii ani si despre proiectele pentru viitor, se regaseste in editia nr. 100 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de