Amenzi de 18,8 milioane de euro pentru Auchan, Carrefour, Cora si furnizorii lor
Joi, 31 Ianuarie 2019

Joi, 31 Ianuarie 2019
Sanctiunile au fost aplicate in cadrul investigatiei privind fixarea preturilor intre retailerii Auchan, Cora ?i Carrefour ?i furnizorii acestora, in perioada 2010-2016. In urma investigatiei a fost sanctionata atat incalcarea regulilor nationale, cat ?i a regulilor europene de concurenta, pentru fixarea preturilor de revanzare (de raft) in cadrul promotiilor desfa?urate de retaileri.
Consiliul Concurentei a constatat ca in anumite cazuri preturile de vanzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piata prin raportul dintre cerere si oferta, ci furnizorul si retailer-ul stabileau un pret fix sau minim pentru revanzarea produselor catre consumatorul final. Aceasta practica conduce la preturi mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputand sa scada pretul sub limita stabilita cu furnizorul.
Companiile sanctionate sunt:
Carrefour Romania SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.
Amenzile aplicate de Consiliul Concurentei se vireaza integral catre bugetul de stat.
Companiile sanctionate pot ataca decizia autoritatii de concurenta la Curtea de Apel Bucure?ti, in termen de 30 de zile de la publicarea deciziei.
Aceasta este a doua investigatie derulata de autoritatea de concurenta, finalizata cu sanctiuni, pe piata comercializarii de produse alimentare. Reamintim ca, in anul 2015, autoritatea de concurenta a sanctionat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image ?i furnizorii acestora cu amenzi in valoare totala de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea preturilor, in perioada 2005-2009. Amenzile au fost incasate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). Unele companii sanctionate au contestat sanctiunile Autoritatii de Concurenta, procesele aflandu-se pe rolul instantelor.
Consiliul Concurentei incurajeaza companiile implicate in intelegeri anticoncurentiale sa contacteze autoritatea de concurenta, sa isi recunoasca participarea la incalcare si sa furnizeze dovezi privind intelegerea respectiva. Procedand astfel, companiile pot beneficia de reduceri substantiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totala.
De la intrarea pe piata romaneasca, Froo a deschis un magazin la fiecare trei zile, avand acum lo...
In perioada ianuarie – aprilie 2025, s-au consemnat cresteri ale vanzarilor de produse neal...
„Deschiderea celui de-al 24-lea magazin Selgros in Romania marcheaza un nou capitol in dezv...