Alfredo Seafood: Un an aflat sub semnul complexitatii si al inovatiei
Vineri, 27 Decembrie 2024
Vineri, 27 Decembrie 2024
Cu toate acestea, compania a facut fata schimbarilor, s-a adaptat si si-a indeplinit obiectivele de business. Potrivit estimarilor, compania Bistromar la Timona - care deţine brandul Alfredo Seafood, aflat in primii trei jucatori din Romania in categoria de peşte şi fructe de mare - va incheia 2024 cu o cifra de afaceri de peste 125 de milioane de lei, cu circa 10% mai mult fata de 2023. Anul acesta, marca si-a continuat cresterea si si-a consolidat pozitionarea pe piata, aducand consumatorilor - in marile lanturi de retail, in magazinele de tip TT (traditional trade), dar si in reteaua HoReCa – produse de cea mai buna calitate, de la zonele de provenienta si certificarile obtinute, pana la conditiile de transport si tehnologiile de procesare si ambalare.
Cele mai importante borne in 2024 si planuri pentru 2025
Pe parcursul lui 2024, a fost demarat procesul de rebranding, la aniversarea de 10 ani, prin care Alfredo Seafood isi schimba nu doar logoul, ci si ambalajele pentru toate gamele de produse.
Pentru companie, principalii trei piloni de dezvoltare, care s-au regasit si in strategia abordata in 2024, sunt: cresterea portofoliului prin adaugarea de produse inovatoare; dezvoltarea de noi tehnologii de procesare si ambalare si abordarea unor noi categorii de clienti.
“Printre cele mai importante proiecte din 2024 se regaseste instalarea unei linii tehnologice noi de origine daneza, folosita pentru transarea, filetarea si finisarea fileurilor de peste, in special a somonului si pastravului de dimensiuni mari. Un alt proiect finalizat cu succes este pregatirea infrastructurii pentru implementarea celui mai inalt standard de calitate din industrie, IFS ((n.red: International Feature Safety). Pe de alta parte, am calatorit pentru a gasi surse noi de peste si fructe de mare in Asia, India, Bangladesh, Ecuador si in America de Sud’, a declarat Mihai-Cristian Darmanescu, fondatorul Alfredo Seafood, pentru Industria Carnii.ro.
Inovatia a ramas una dintre principalele preocupari ale brandului. Astfel, pe segmentul de produse congelate, una dintre inovatiile majore ale anului a constat in scurtarea timpilor de preparare, pentru gama “Gata de gatit”, in asa fel incat produsul sa poata fi gata de consum in maximum 15 minute. In prezent, oamenii se orienteaza tot mai mult catre produse de tip “ready-meal”, iar ca urmare Alfredo Seafood pregateste mai multe lansari de produse pe acest segment, in urmatorii ani.
In plus, 2025 va fi un an important, in care vor fi implementate mai multe schimbari si inovatii, a caror baza a fost pusa la punct in ultima perioada. Printre cele mai importante planuri se numara un proiect de investitii in pestele de apa sarata de la Marea Neagra, precum si un proiect dedicat acvaculturii la nivel local. “Consider ca cei peste 25 de ani de know-how pe care ii avem in aceasta industrie ne vor ajuta sa reusim in ceea ce ne-am propus anul viitor. Un alt aspect important este si introducerea celui mai important standard de siguranta alimentara din industria noastra, IFS”, a explicat Mihai-Cristian Darmanescu.
Planurile de dezvoltare ale companiei includ şi extinderea pe alte pieţe, marca fiind deja prezenta pe rafturile magazinelor din Republica Moldova, Ucraina, Ungaria şi Bulgaria.
Piata locala, in 2024
In prezent, din estimarile Alfredo Seafood, piaţa locala de peşte şi fructe de mare se situeaza la aproape un miliard de euro, un prag istoric pentru Romania, dar cresterea din ultima perioada a fost destul de lenta. Acest lucru este cauzat si de sezonalitatea consumului de peste si fructe de mare, in Romania, care este mai scazut in sezonul estival si mai mare in anotimpul rece.
In 2013, portofoliul Alfredo Seafood cuprindea, in categoria de peşte, macrou, merluciu şi somon, preponderent in forma congelata. La ora actuala, sub marca Alfredo Seafood sunt comercializate peste 36 de tipuri de peşte şi fructe de mare. In plus, la nivel local consumul pentru aceste categorii de produse este mai mare de cateva ori faţa de 2013. Acum, media anuala a consumului se ridica la 8–9 kilograme pe cap de locuitor. “Piaţa a fost destul de activa in sezonul de toamna-iarna. Cu toate acestea, suntem in continuare mult sub potentialul Romaniei. Chiar si in aceste conditii, noi am reusit si in 2024 sa crestem putin peste media industriei noastre, pentru ca nu am facut rabat de la calitate. Insa o solutie pe termen lung este o strategie de comunicare concertata a tuturor jucatorilor importanti din domeniu, alaturi de medici si nutritionisti, care sa ajute la constientizarea beneficiilor unor alimente cum sunt pestele si fructele de mare”, a completat Mihai-Cristian Darmanescu.
Potrivit observatiilor fondatorului Alfredo Seafood, consumul de peste in Romania a continuat sa creasca in 2024, reflectand o schimbare in preferintele alimentare ale consumatorilor, care au devenit tot mai preocupati de sanatate si nutritie. “Un factor cheie este interesul tot mai mare pentru surse de proteina de inalta calitate, cu un continut redus de grasimi. Acest lucru pozitioneaza pestele drept o alegere ideala in cadrul dietelor sanatoase, alaturi de fructele de mare, in special crevetii, a caror popularitate este in continua ascensiune. Crevetii sunt apreciati nu doar pentru gustul lor delicat, ci si pentru valoarea lor nutritiva, fiind inclusi in retete variate, de la preparate rapide pana la mese sofisticate. Totodata, dietele mediteraneene castiga teren in randul consumatorilor romani, oferind inspiratie pentru o alimentatie echilibrata, bogata in peste, fructe de mare, legume proaspete si ulei de masline. Aceasta tendinta marcheaza o tranzitie spre obiceiuri alimentare mai sanatoase si diversificate, stimuland cererea pentru produse de peste si fructe de mare”, a punctat Darmanescu.
Pentru a impulsiona consumul de fructe de mare, in octombrie 2023, Alfredo Seafood a inceput si derularea unei campanii de promovare si informare a romanilor in privinta beneficiilor consumului de creveti, care au devenit tot mai cautati in ultimii ani. Aceste demersuri au continuat si in 2024 si vor fi reluate mai accentuat si anul viitor.
“In 2025, misiunea noastra va ramane aceea de a le oferi romanilor produse de cea mai buna calitate: peste si fructe de mare din ape curate, procesate prin tehnologii de top si depozitate si transportate in conditii de inalta siguranta pentru pastrarea proprietatilor produselor. Principiul dupa care ne ghidam este simplu: vindem ceea ce am cumpara. Iar cei aproape 25 de ani de experienta in domeniu atesta know-how-ul solid in alegerea perfecta a pestelui si fructelor de mare”, a conchis Mihai-Cristian Darmanescu.
Articol publicat in editia nr. 98 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.
"Fenomenul de seceta pedologica combinata cu temperaturi ridicate si precipitatii reduse manifest...
In fiecare an, in baza unui ordin comun al Ministerului Agriculturii si cel al Mediului, care are...
Potrivit unui comunicat de presa al institutiei, in perioada 2 decembrie 2024 - 3 februarie 2025,...