Alfredo Seafood: Piata locala de peste creste cu circa 10%, in 2018

Alfredo Seafood: Piata locala de peste creste cu circa 10%, in 2018


Piata locala de peste a inregistrat o crestere de circa 10% in primul semestru din 2018, comparativ cu aceeasi perioada din 2017, iar anul in curs se va incheia cu o valoare a vanzarilor mai ridicata cu aproximativ 10%, conform estimarilor reprezentantilor Alfredo Seafood, una dintre cele mai importante marci de peste si fructe de mare din Romania.

Astfel, piata locala de peste si fructe de mare ar urma sa ajunga la aproape 380 milioane de euro, in crestere lenta fata de 2017.

 

“2018 a adus o crestere moderata a consumului de peste, fructe de mare si produse derivate, dar ne asteptam la acest lucru. Cred ca este foarte important ca piata isi continua tendinta ascendenta din ultimii cinci ani. Vedem totusi o usoara incetinire a ritmului de crestere, cauzata de diversi factori: preturile mai mari fata de carnea rosie, corelat cu faptul ca oamenii s-au obisnuit cu scaderea TVA-ului la alimente de la 24% la 9%, aspect care impulsionase puternic vanzarile in 2015 si 2016. Subliniez ca discutam despre o piata inca in formare in Romania, care mai are o distanta de parcurs pana la momentul maturizarii. Alte bariere tin de o falsa perceptie conform careia preparatele pe baza de peste ar fi mai dificil de gatit. Aceasta este o parere eronata mai ales ca acum exista tehnologii moderne de procesare si ambalare care fac pestele la fel de usor de preparat ca puiul sau carnea de porc, prin procesare ca indepartarea pielii, desolzirea, filetarea si portionarea”, a explicat Mihai Cristian Darmanescu, fondator Alfredo Seafood.

 

Potrivit prognozelor Alfredo Seafood, consumul de peste per capita se va situa la finalul anului in jurul a 7 kilograme pe an, o cifra extrem de mica in comparatie cu media europeana: 23 kilograme pe cap de locuitor. Somonul va ramane unul dintre liderii topului celor mai consumate soiuri de peste si in 2018, pe fondul cresterii importurilor de peste, fructe de mare si alte nevertebrate marine. In prima jumatate a anului, somonul a condus clasamentul valoric, inregistrand vanzari de circa 50 milioane de euro la nivel national. Cresterea constanta a consumului de somon in Romania se datoreaza mai multor aspecte, printre care se numara: o mai mare preocupare a oamenilor pentru o dieta sanatoasa si calitatea carnii care este gustoasa, dar si usor de preparat. Aproximativ 20% din portofoliul Alfredo Seafood este reprezentat de somonul ultra proaspat si de cel congelat, pescuit din Marea Nordului (provenit din acvacultura) si din apele Pacificului de Nord (somon salbatic).

 

Alfredo Seafood a incheiat 2017 cu o cifra de afaceri de 20 milioane de euro, in crestere cu 10% fata de 2016, iar prima parte din 2018 a fost dedicata consolidarii afacerii, prin implementarea unor tehnici inovatoare de ambalare si procesare, investitii in gama de produse proaspete “Gata de Gatit”, in imbunatatiri tehnologice si logistice, precum si in pregatirea extinderii in pietele din regiune: Republica Moldova si Bulgaria.

 

Printre cele mai importante investitii care au marcat ultimul trimestru din 2017 si primul semestru din 2018, se numara: finalizarea unui proiect dedicat gamei „Gata de Gatit, in valoare de peste 220.000 de euro, intarirea parteneriatelor cu distribuitorii, parteneriatul cu BistroMar pentru deschiderea unui restaurant de tip de Gourmet Bistro, care functioneaza atat ca bistrou, cat si ca magazin de desfacere al Alfredo Seafood pe partea de produs crud si ambalat etc.

 

In 2018, Alfredo Seafood are in plan si continuarea campaniei de educare a consumatorilor, prin organizarea unei serii de evenimente de promovare a cresterii consumului de peste de la o masa la trei saptamani, cat este in prezent, la minimum una pe saptamana.

 

Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante marci din Romania, sub a carei denumire sunt importate si distribuite produse din peste si fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Darmanescu si lansat in anul 2013. Datorita experientei si relatiilor internationale cu marii producatori de peste din lume, dar si a celor trei linii de procesare si ambalare automatizate si de inalta productivitate din fabrica din Bucuresti, produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite atat in cele mai importate lanturi de hypermarketuri si supermaketuri din tara, precum Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Cora, Profi, Penny Market etc., cat si in peste 3.000 de magazine din comertul traditional.



Poti fi interesat si de