Agroland lanseaza Puiul Rustic in retail


Compania Agroland isi face intrarea in reteaua de retail cu Puiul Rustic, un proiect marca proprie de tip joint venture antreprenorial in care puii sunt crescuti dupa modelul Label Rouge din Franta. Primele retele in care vor putea fi gasiti puii, incepand cu data de 12 februarie, sunt Carrefour si Cora.

pui rusticCompania Agroland isi face intrarea in reteaua de retail cu Puiul Rustic, un proiect marca proprie de tip joint venture antreprenorial in care puii sunt crescuti dupa modelul Label Rouge din Franta. Primele retele in care vor putea fi gasiti puii, incepand cu data de 12 februarie, sunt Carrefour si Cora.
Proiectul a fost lansat, anul trecut, in luna decembrie fiind populata prima ferma in localitatea Berzovia, judetul Caras-Severin. Urmatoarele ferme care intra in program sunt din judetele Timis si Caras-Severin, animalele urmand sa fie sacrificate la abatorul din Bocsa.

Horia Cardos, fondatorul Agroland, spune insa ca, intr-o prima faza, se are in vedere dezvoltarea retelei pana la 80-100 fermieri la nivelul intregii tari, la momentul actual fiind deja selectionati 20% dintre acestia. Agroland cauta, in general, fermieri tineri, care dispun de adaposturi unde sa poata sa fie crescute intre 1.400 de pasari, minim, si 5.000 de pasari, maxim. Potrivit reprezentantului Agroland, investitia initiala intr-o ferma cu 2.500 de pasari, de exemplu, se ridica la 30.000 de euro.

In ce priveste valoarea totala a investitiei in noua linie de business Agroland, aceasta este estimata la 400.000 de euro, suma directionata, in special, catre achizitia si dotarea primelor ferme de mici dimensiuni cu linii automate de hranire si adapare, furnizate de companie. Agroland se ocupa de toate etapele procesului, de la livrarea puilor de o zi, a furajelor, ridicarea pasarilor din ferma, abatorizarea si distributia produselor.

Horia Cardos spune ca nu se asteapta ca noua afacere sa-i aduca profit chiar din primul an, motiv pentru care si-a bugetat pierderi, insa din 2016 spera ca ea sa devina rentabila.

Planurile pentru 2015 prevad atingerea unui numar total de 350.000 de pasari, urmand ca in doi ani sa se ajunga la 1,8 milioane de capete, ceea ce reprezinta 1% din piata de pasari din Romania, respectiv 10% din cifra de afaceri a Agroland, dupa cum afirma Horia Cardos.

Puii sunt hraniti in adaposturi bine ventilate si incalzite, iar iluminatul este natural. Hrana este 100% vegetala, pe baza de cereale si lucerna. Cresterea este lenta de minimum 63 de zile la sol si in aer liber, asigurandu-se o suprafata de un metru la fiecare 11 pui in interiorul halei. Toate etapele de crestere sunt urmarite de medicii veterinari ai Agroland.Fata de puii crescuti in sistem industrial, costurile vor fi mai mari cu circa 80%, pretul la raft urmand sa fie dublu fata de oferta de pe piata, sustine Horia Cardos

Romania este a doua tara dupa Franta, care implementeaza acest sistem de cresterea a puilor. Daca in Franta venitul pe metru patrat de ferma este de 55 de euro pe an, Horia Cardos spera ca in Romania sa se ajunga la 40 de euro, iar pentru cei care pornesc investitia de la zero, amortizarea sa se poata realiza in 5-6 ani.



Poti fi interesat si de