Agricola isi consolideaza echipa si strategia in zona comerciala
Vineri, 01 Martie 2024
Vineri, 01 Martie 2024
Începutul acestui an aduce, pentru Agricola Internațional S.A. - unul dintre jucătorii semnificativi din piața cărnii de pasăre din România - implementarea câtorva măsuri menite să consolideze echipa și strategia în zona operațiunilor comerciale ale companiei. Ruta strategică pe care Agricola dorește să o urmeze se sprijină pe câțiva piloni importanți pentru business, respectiv o abordare consistentă în vederea creșterii eficienței operaționale a echipei de vânzări (având în vedere competitivitatea din ce în ce mai mare în piața de profil), precum și creșterea contributivității echipei din zona comercială în sensul eficientizării investițiilor în media și comunicare.
În acest context, Viorel Ionescu - specialist în management și remodelare de business, care a performat anterior în corporatii precum Coca-Cola, KB - FMCG, dar și în alte companii pe poziții de top management - este noul Director Comercial al Agricola Internațional: "Sunt onorat să fac parte din echipa de top management Agricola, la fel cum, în egală măsură, înțeleg că asta atrage după sine o responsabilitate pe măsură. În cariera mea profesională, după mai mulți ani petrecuți în diverse corporații, în care am apărat, susținut și promovat branduri internaționale, am considerat că este un privilegiu pentru mine să pot susține, promova și crește notoriatatea unui brand românesc puternic cum este Agricola. Cineva care vine din afară poate să observe cu ușurință anumite caracteristici de cultură organizațională prin comparație cu alte organizații. Este provocator și frumos în același timp. Atunci când vorbim de schimbare, înțelegem schimbarea perspectivei modului de a gândi și acționa nu doar pentru colegii și echipa ta, cât și pentru tine! Să te „reinventezi” și să crești odată cu echipa ta este parte a formulei succesului. Este evident că, astfel, am asumat o abordare la obiect atât pe canalele de vânzare, cât și în ce privește politicile pe care Agricola le adresează. Această industrie are un specific aparte, caracterizat în primul rând de produsele ultra-fresh, care implică o dinamică fantastică în comparație cu orice altă industrie. Dacă adăugăm faptul că este o industrie de descompunere (a carcasei de pui, în vederea comercializării de produse cu valoare adăugată, n.n.), realizăm ușor că vorbim despre o creștere exponențială a nivelului de complexitate a activității comerciale" - mărturisește acesta.
Primele măsuri, în vederea consolidării echipei comerciale, luate de acesta au fost înființarea unei a doua poziții de Director Vânzări Retail Modern, care a fost adjudecată de Radu Popescu: "Canalul de vânzare IKA a fost coordonat în Agricola, vreme de mai mulți ani, de un singur coleg, în condițiile în care acesta este un canal de vânzare foarte complex și dinamic. Intrarea în echipă a lui Radu Popescu și o împărțire justă a responsabilităților de coordonare a clienților-parteneri cred eu că aduce un suflu nou, din exterior, o perspectivă și o abordare diferite. Venind de asemenea în sprijinul creșterii calității execuției în canalul de vânzări IKA, am propus modificarea structurii organigramei departamentului de Vanzari, astfel că echipa din field are o coodonare la nivel național prin promovarea lui Vali Blăguță – Manager National Field Sales", spune Viorel Ionescu, noul director comercial.
De asemenea, Raluca Simion - până de curând Category Manager carne pasăre - a fost numită Trade Marketing Director al acestei categorii, poziție alocată în special zonei de trade, pentru a contribui direct la creșterea calității execuției actului de vânzare, planificarea riguroasă a promoțiilor și asigurarea unei imagini consistente și unitare la raft, la nivelul întregii piețe.
"Le dorim bun-venit în echipa Agricola lui Viorel Ionescu și Radu Popescu, felicit ceilalți doi colegi pentru promovare și îi încredințez de același lucru pe care îl afirm tuturor colegilor: poveștile de succes sunt acelea pe care le validează timpul; se nasc și își croiesc drum inclusiv prin știința, voința, pasiunea și creativitatea oamenilor care le asumă. AGRICOLA este o poveste frumoasă și interesantă pe care mai multe generații de oameni, echipe manageriale, au scris-o cu onoare, cu pricepere, cu smerenie, dar și cu dârzenia cu care au depășit toate crizele și momentele dificile pe care le-am traversat în timp. Am încredere că AGRICOLA va rămâne un jucător important în agribusiness-ul românesc pentru încă mulți ani de aici înainte. Angajamentul echipelor de management al firmelor din grup este să creștem valoarea companiilor și să sporim satisfacția părților interesate: acționari, angajați, parteneri de afaceri, comunitate, totul în mod responsabil și sustenabil. Pregătirea echipelor de mâine care să ducă afacerile mai departe este o altă preocupare continuă. Lucrăm de mulți ani după sisteme care delimitează în mod pragmatic palierele de reponsabilități, încurajăm asumarea și performanța și le împărtășim în mod constant", precizează Grigore Horoi, președintele Grupului de Firme Agricola.
Sphera a inregistrat o crestere importanta si la nivelul EBITDA normalizat, care s-a majorat cu 3...
Potrivit sursei citate, in luna septembrie 2024, exporturile FOB au insumat 8,148 miliarde de eur...
Arad, Timisoara, Cluj, Oradea, Deva, Botosani, Bacau, Piatra Neamt sunt cateva din orasele in car...