Agricola Bacau isi extinde capacitatea de productie cu 1.000 de tone pe an
Joi, 22 Septembrie 2016
Joi, 22 Septembrie 2016
Compania AGRICOLA a inaugurat, pe 22 septembrie, o noua capacitate de productie pentru salamurile crud-uscate, rezultat al unei investitii de cinci milioane de euro.
Acest proiect a demarat la 1 august 2015 si consta in construirea unei noi cladiri, legata de fabrica deja existenta, cu o suprafata desfasurata de aproximativ 5.000 mp. Noua fabrica va permite o crestere a capacitatii cu 1000 de tone pe an.
Asistam, astazi, la punerea in functiune a noii fabrici de salamuri crud-uscate, cu toate ca, initial, acest eveniment era planificat pentru anul 2017. Insa, inca de la finalul anului 2014, primim din piata semnale pentru necesitatea suplimentarii capacitatii de productie, devansarea investitiei venind ca un raspuns la acestea, a declarat Grigore Horoi, presedinte AGRICOLA Bacau.
Piata crud-uscatelor, in continua crestere
La finalul anului 2015, vanzarile de salamuri crud-uscate AGRICOLA au ajuns la 2.363 de tone, dintre care 1.126 de tone de Salam de Sibiu. Pentru 2016, estimarile arata o crestere de pana la 2.750 de tone de crud-uscate si 1.350 de tone de Salam de Sibiu. In ultimii sapte ani, compania a inregistrat, asadar, o crestere in volum de pana la 300%.
Piata salamurilor crud-uscate este in crestere, Salbac fiind lider in categorie, cu o cota de piata valorica de 20%, care estimam ca va ajunge, dupa aceasta investitie, la 25%, pana la finalul anului 2018. Consumatorii romani apreciaza tot mai mult produsele de calitate, la preturi corecte pentru calitatea primita, a completat Angelica Smil, Director General SALBAC, companie din cadrul grupului AGRICOLA.
Noua capacitate permite o crestere de 10% pe an, in urmatorii trei ani, fabrica deja existenta, modernizata la standarde europene in anul 2007, preluand integral producerea Salamului de Sibiu, iar cea nou inaugurata preluand productia sortimentelor de crud-uscate nemucegaite, precum Salam Mozaic, Salam Banatean, Salam Uscat, sau Salam Levant - sortiment care urmeaza sa fie lansat.
2016 anul Salamului de Sibiu
Segmentul Salam de Sibiu in piata interna atinge 1.500 de tone, anul 2016 venind cu o crestere de aproximativ 20%. Odata cu aceasta noua unitate de productie, focusul va trece si pe dezvoltarea relatiilor de export, in prima faza catre comunitatile de romani din tarile Uniunii Europene.
Lider incontestabil de mai bine de sapte ani pe acest segment de piata, Salamul de Sibiu AGRICOLA a primit, anul acesta, o serie de recunoasteri care atesta calitatea sa de exceptie inscrierea in Registrul Denumirilor cu Indicatie Geografica Protejata al Uniunii Europene, ca urmare a demersului intreprins de Asociatia Producatorilor de Salam de Sibiu, AGRICOLA fiind unul dintre membrii fondator, dobandirea a doua stele de aur in cadrul Galei Superior Taste Award, organizata de International Taste& Quality Institute, dobandirea distinctiei Silver Award, din partea Institutului International pentru Selectii de Calitate Monde Selection, si dobandirea calitatii de furnizor al Casei Regale a Romaniei, alaturi de Puiul Fericit Agricola Bacau.
Agricola este unul dintre cei mai mari producatori de carne de pui din Romania si principalul exportator din aceasta categorie, care in septembrie 2014 a implint 22 de ani de la infiintare. In 2014, Agricola detine 16% din piata carnii de pui, este lider cu 19% din piata de semipreparate si produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider in total segment Salam de Sibiu comercializat in Romania cu 50% cota de piata, medie, in valoare (Nielsen, 2014). Agricola este caracterizata in primul rand prin diversitate si prospetine, fiind singurul furnizor din Romania care ofera pietei interne cele mai multe categorii de produse: carne de pui refrigerata, preparate si specialitati din carne fierte afumate, salamuri crud-uscate, semipreparate si produse tip ready meal din carne si vegetale, oua si praf de oua.
Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola este acela de inovator, in special in ce priveste noi concepte de prezentare a produselor.
Agricola este prima companie care a lansat in Romania sortimentele din carne de pui ambalate la tavita cu cryofilm, dupa care aceasta metoda de ambalare a fost preluata si de alti jucatori din piata.
Agricola este si primul brand de carne de pui care si-a asumat un demers de responsabilitate sociala, lansand in anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplica un plan de biosecuritate, crescand increderea populatiei in carnea de pui autohtona si sensibilizand autoritatile in scopul luarii unor masuri necesare in momente grele. In anul 2007, continuand inovatiile in domeniul produselor proaspete si sigure, Agricola a lansat prima linie de ambalare in atmosfera controlata (sistem BDF) din Romania.
In 2009, Agricola a lansat in premiera un produs inedit pe piata romaneasca de carne de pui, Puiul familist, ce se prezinta intr-o formula inovatoare de ambalare - un astfel de produs conceput cu grija si din grija fata de consumatori si familiile lor. In aprilie 2010, Puiul Antistres, comercializat in tavita minune, unica in Romania, in care se si gateste, a reprezentat solutia Agricola pentru gospodinele cu mai putin timp liber. In iulie 2010, Agricola a lansat Puiul Fericit, crescut minim 56 de zile in ferme mici, hranit cu cereale si scos in aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc sa-si aminteasca de gustul, culoarea si savoarea puiului crescut la curte.
Reprezentantii sectorului agroalimentar romanesc pot transmite, pana pe 2 februarie 2018, contrib...
Autoritatile sanitar-veterinare din Brasov au anuntat ca interzic organizarea de targuri pentru v...
Compania AGRICOLA MAGAZINE are, incepand cu 15 ianuarie 2018, o noua conducere executiva, care ma...