Afacerile AGRICOLA au crescut cu 8%, in primele 9 luni din 2019

Afacerile AGRICOLA au crescut cu 8%, in primele 9 luni din 2019


In primele 9 luni ale anului, grupul de firme AGRICOLA a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de 8% fata de perioada similara a anului 2018, ajungand la 575,600 milioane lei.

„AGRICOLA continua in 2019 strategia de consolidare a afacerilor care reprezinta core-business-ul companiilor grupului si chiar daca a facut exit din doua afaceri – servicii pentru agricultura si retail de proximitate – realizeaza cresteri importante pe categoriile de baza, astfel incat dupa primele 9 luni ale acestui an raportam o crestere de 8% a afacerilor grupului nostru, in linia evolutiei ultimilor ani”, declara Grigore Horoi, presedintele AGRICOLA Bacau.

 

Agricola Internatonal SA, cea mai importanta companie a Grupului AGRICOLA, in care sunt integrate lantul de productie al carnii de pasare ?i operatorul logistic, a inregistrat in primele noua luni luni o cifra de afaceri de 378,371 mil. lei, in conditiile in care a vandut cu aproape 9% mai multa carne de pasare, cresterea valorica fiind de aproape 11% comparativ cu anul trecut.

 

„Cifra de afaceri obtinuta se datoreaza in special cresterii cantitative a vanzarilor AGRICOLA de produse diferentiatoare, cu valoare adaugata mare, si ma refer aici la Puiul Fericit, Puiul Fermierului si a produsului nostru cel mai «tanar», lansat cu succes la sfarsitul anului 2018, Cocosel de Padure – primul pui coquelet proaspat romanesc. Strategia noastra vizeaza in continuare vanzarile de pui cu crestere lenta, unde AGRICOLA detine 80% din piata interna”, afirma presedintele AGRICOLA.

 

Cifra de afaceri a companiei SALBAC a crescut in primele noua luni cu 7,2%, ajungand la 105,146 mil. de lei, in conditiile in care vanzarile la categoria salamuri crud-uscate au inregistrat o crestere de 8,2% in valoare, iar mezelurile fiert-afumate o crestere valorica de 6%. „Crestem in continuare grupa salamurilor crud-uscate, unde ne consolidam pozitia de lider de piata, iar Salamul de Sibiu AGRICOLA isi intareste pozitia de lider detasat in segment”, precizeaza Grigore Horoi.  

 

Categoria semipreparate ?i produse de tip ready-meal, ob?inute la fabrica Europrod, a inregistrat in aceasta perioada o cre?tere a cifrei de afaceri de 6,78% (42,863 mil. de lei), in contextul in care exporturile companiei in tarile europene ating cota de 25% din productie. La Europrod s-a finalizat la inceputul acestui an o investitie de peste 5,5 milioane euro, dubland capacitatea sa de productie.

 

Pentru categoria oualor proaspete obtinute in cadrul Avicola Lumina, se inregistreaza in primele 9 luni ale anului o mentinere a cifrei de afaceri de 38,752 mil. de lei, in conditiile in care se mentine si numarul oualor vandute (59,348 mil. buc) fata de perioada similara anului 2018.

 

„Continuam la nivel de grup strategia de crestere si diferentiere si suntem motivati sa facem acest lucru atat de asteptarile consumatorilor privind produsele de inalta calitate, cat si de distinctiile pe care produsele noastre de top le primesc in concursuri internationale de calitate si gust. La abatorul de pasari am demarat in acest an o investitie cu un total de 16 milioane de euro, care va asigura o crestere a capacitatii de productie cu 70%. Suntem increzatori ca ne vom creste si consolida pozitia in piata interna, aceea de jucator important in agribusiness-ul romanesc”, afirma Grigore Horoi.

 

AGRICOLA are o noua imagine de brand

Noua imagine a brandului AGRICOLA este vizibila in rafturi incepand cu luna noiembrie pentru cca. 600 sku-uri din toate categoriile. AGRICOLA a demarat inca din 2018 proiectul de repozitionare si redesenare a brandului, ca urmare a unei ample cercetari in colaborare cu BrandTailors. Noul slogan al product-brandului AGRICOLA se intituleaza „Impreuna, la masa’’, iar toate categoriile de produse AGRICOLA au acum un concept de brand comun, unitar, definit in jurul esentei brandului: mancare gatita, autenticitate si savoare. Pozitionandu-se in piata ca fiind ‘’suporterul mancarii gatite in stilul tau’’, AGRICOLA promite sa readuca familiile de romani in jurul meselor bogate si sanatoase.

 

„De peste 60 de ani AGRICOLA face parte din familiile romanilor si le este alaturi la masa. In prezent, oferim o varietate bogata de mancaruri gatite sau pentru gatit: carne de pasare, mezeluri crud-uscate si fiert-afumate, semipreparate, ready-meals, oua proaspete si lactate. Pe de alta parte, cele mai bune lucruri se intampla cand suntem impreuna – din toate nazuintele romanilor, cea in care suntem alaturi de familie si prieteni este cea mai des intalnita. Intr-o lume plina de tehnologie care, din pacate, mai mult ne tine departe unul de celalalt, AGRICOLA crede in puterea oamenilor de a se strange impreuna si de a crea familii, grupuri si comunitati” – apreciaza Grigore Horoi, presedintele Grupului AGRICOLA.

 

Noua imagine AGRICOLA va fi dezvaluita consumatorilor, clientilor si partenerilor printr-o campanie de ATL care va demara in 2020. Dezvoltata pe baza unui concept creativ al Agentiei WOPA sub sloganul „Cine mananca impreuna ramane impreuna?, aceasta va fi sustinuta printr-o comunicare in-store si de PR.

 

„In cultura romanilor, a gati pentru ceilalti inseamna mai mult decat mancare – este o forma de manifestare a afectiunii, a generozitatii si a ospitalitatii noastre proverbiale. Iar cand se aduna familia in jurul mesei imbelsugate este un moment de liniste, bucurie si un prilej de comunicare”, declara Daniel Bitere, Director de Marketing Agricola.

 

Pe baza studiului iVox realizat anul acesta s-a constatat ca desi carnea de pui este cel mai consumat tip de carne din Romania, 9 din 10 romani cred ca produsele de pe piata sunt injectate cu hormoni de crestere, antibiotic si coloranti. In contextul in care alimentatia puilor Agricola este formata 100% din nutreturi naturale, suplimentar, aceasta practica este strict interzisa la nivel european. Agricola incearca astfel informarea publicului prin actiunile brandului, alaturi de specialisti din diverse domenii (interviuri cu specialisti din industria alimentara animala, sociologi si psihologi dar si medici nutritionisti) pentru demitizarea acestor concepte, avand scop final educarea oamenilor.

 

Transparenta face parte din valorile de baza ale brandului, fiecare produs, serviciu si proces beneficiaza de controale amanuntite, de politici transparente si de intreaga deschidere a companiei. 

 

 



Poti fi interesat si de