AYT Lider dezvolta business-ul din Romania printr-o investitie de 2 milioane de euro
Marti, 21 Martie 2023
Marti, 21 Martie 2023
Astfel, lantul de macelarii si marketuri cu specific turcesc isi consolideaza pozitia pe plan local si pregateste terenul pentru o extindere bazata pe implementarea unui sistem de franciza.
Investitie pentru viitor
Cu o suprafata generoasa, de aproximativ 2.000 de metri patrati, noul sediu din Popesti Leordeni a presupus si o investitie pe masura – 2 milioane de euro. Este o suma mare, avand in vedere ca putini oameni de afaceri mai fac investitii in acest context socio-economic instabil, dar pentru AYT Lider inseamna crearea unei baze solide pentru dezvoltarea continua a business-ului.
„Aveam nevoie de aceasta investitie, deoarece planurile noastre de viitor includ dezvoltarea unui sistem de francizare. Este obiectivul pe care ni l-am stabilit in urma cu circa 3 ani si, pentru a-l atinge, aveam nevoie de o infrastructura bine pusa la punct. Iar aici ma refer la o sala de transare cu stampila ovala, un spatiu mare de depozitare, o parcare incapatoare, inclusiv pentru o flota de distributie si birouri de unde sa gestionam toate activitatile. Am mizat pe elemente de lux, pentru a atrage clienti pentru partea de franciza”, declara Senol Bechir, managerul grupului.
Afacerea AYT Lider a pornit in 2011, cu o macelarie mica, dar cu sperante mari. Proprietarul afacerii este Mustafa Aytekin, turc get beget care s-a stabilit in urma cu multi ani in tara noastra.
„Inca din 2011, de la preluarea acestui business, am investit in permanenta in dezvoltarea lui. Primul spatiu, din Calea Vitan, are 220 mp, am deschis a doua locatie in Bucuresti, pe str. Mihail Sebastian, care are in jur de 140 mp, iar in locatia din Popesti Leordeni am adus un concept total diferit. Aici, spatiul este de aproximativ 2.000 mp. Am integrat aceste trei tipuri de magazine intr-un lant de francize, care functioneaza pentru Lider Grup ca francize, si astfel testam eficienta sistemului pe viitor”, mai spune Senol Bechir.
Eficienta in gestionarea spatiului
La parterul cladirii din Popesti Leordeni se afla zona de vanzare, care cuprinde macelaria, marketul, brutaria, patiseria si un steakhouse cu specific turcesc. In continuare, partea din spate a sediului este formata din sala de transare, spatiul de depozitare, receptie si livrare marfa.
Pe partea de depozitare materii prime, au fost gandite doua incaperi pentru carnea de vita, una pentru carne de oaie si una pentru carne de pasare. Tot aici, mai functioneaza o camera pentru productie shaorma, care este distribuita apoi in mai multe zone ale tarii. Intr-o alta sala, se pregateste carnea care ajunge in celelalte doua magazine ale grupului si, in curand, catre viitoarele unitati francizate. Spatiul de la etaj este un mix de birouri si o zona de protocol pentru invitati.
“Am integrat in proiect si o linie de brutarie, pe care o modificam acum. Avem in vedere cresterea calitatii produselor, pe de o parte, si reducerea costurilor cu energia electrica, de cealalta parte. Astfel, inlocuim toate echipamentele electrice cu un cuptor pe vatra, pe baza de lemne, iar lucrarea va fi executata de o echipa de specialisti din Turcia”, explica managerul AYT Lider.
Carne proaspata, direct de la abator
Sistemul adoptat de antreprenorii turci porneste de la achizitia de animale vii din ferme specializate. La abatorul inchiriat din judetul Mures, sunt sacrificate lunar circa 500 de capete de vite si peste 3.000 de ovine. Dupa abatorizare, carcasele de carne sunt transportate cu flota proprie catre macelarie, unde sunt transate si pregatite pentru vanzare.
Castiguri spectaculoase cu restaurantul
Steakhouse-ul deschis in toamna anului trecut s-a dovedit a fi piesa de interes principala din zona, cu toate ca nici nu fusese inclus in planurile initiale de constructie si a aparut mai mult la solicitarea clientilor.
“Restaurantul ne-a surprins si ne-a aratat ca poate avea rezultate mai bune decat toate cele trei locatii de macelarie-market pe care le avem. Intr-adevar, profitul este mai mare datorita adaosurilor mai mari, dar si munca depusa este insemnata, iar o problema majora ramane lipsa de bucatari si macelari calificati. Spre deosebire de alte restaurante, noi controlam tot lantul de trasabilitate, de la animal viu pana la preparatul final din farfurie, si putem garanta si sustine calitatea ridicata. La o locatie viitoare, vom reduce din start spatiul pentru market si ne vom concentra mai mult pe un concept bazat pe macelarie si restaurant”, sustine coordonatorul business-ului AYT Lider.
Articolul integral despre cum s-a dezvoltat business-ul AYT Lider si care sunt planurile pentru perioada urmatoare, puteti citi in editia nr. 87 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.
Aceste criterii sunt si cele care au stat la baza desemnarii brandului Fragedo, drept „Nr. ...
Conform unui comunicat al MADR, printre subiectele ridicate de oieri au fost mentionate subventii...
Institutia Prefectului Salaj a precizat ca Centrul Local de Combatere a Bolilor (CLCB) a adoptat,...