ANPC inchide din nou Hala Obor, dupa nereguli repetate
Luni, 25 Iulie 2022
Luni, 25 Iulie 2022
In urma unei actiuni de verificare efectuata de Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorilor (CRPC) Bucuresti-Ilfov, la Hala Obor din Bucuresti, echipele de control au constatat din nou o serie de nereguli importante, desi aceasta locatie a fost controlata periodic, constatandu-se, de fiecare data, repetitivitatea multora dintre abaterile de la prevederile legale.
Cu toate aceste ocazii, atat societatea care administreaza Hala, SC CI-CO SA, cat si operatorii economici care comercializeaza, in mod special, produse alimentare, in complex, au fost amendati si au primit masuri complementare de reparare a spatiului si de remediere a starii de curatenie si a echipamentelor folosite, care nu au fost duse la indeplinire sau realizate partial.
"Hala Obor trebuie sa iasa la pensie. Personal am participat la actiunea de control din 2019, ocazie cu care administratorii acestui spatiu ne-au promis ca vor proceda la renovarea lui completa. Au mai urmat actiuni similare si singurul lucru substantial obtinut au fost tot promisiunile. Intelegem perfect ca aceasta hala reprezenta o sursa de produse pentru persoanele in etate, din zona respectiva, datorita preturilor mici. Dar, in situatia de fata, ieftin se dovedeste a fi un pericol pentru sanatatea consumatorilor. Lipsa flagranta de curatenie si siguranta trebuie oprita aici. Modul de desfasurare a activitatilor comerciale este desprins din anii '70. Indiferent cat se vor supara de tare unii consumatori pe actiunea noastra am facut-o si pentru siguranta acestora. Sunt convins ca acest mesaj ferm va fi un imbold pentru renovarea halei si intoarcerea ei pe piata intr-un mod corespunzator", a afirmat Horia Constantinescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
In urma verificarilor a 28 de operatori economici, care activeaza in Hala Obor, comisarii CRPC Bucuresti - Ilfov au aplicat mai multe sanctiuni, dupa cum urmeaza: amenzi contraventionale in valoare de 171.000 lei, au dispus oprirea temporara a prestarii de servicii a 14 operatori economici pana la remedierea deficientelor, a fost propusa inchiderea temporara a unitatii (Hala Obor) pe o durata de la 6 luni la 12 luni pentru savarsirea repetata a unor abateri sanctionate de organele de control in decurs de 6 luni de la prima constatare.
Aceasta ultima sanctiune, alaturi de amenda contraventionala si oprirea temporara a prestarii de servicii, a fost aplicata administratorului Halei, SC CI-CO SA, ca urmare a neducerii la indeplinire a masurilor anterior dispuse, in mod repetat, de remediere a neregulilor constatate, in ceea ce priveste conditiile de comercializare, gradul de deteriorare al spatiului, precum si curatenia generala din centrul comercial.
In ceea ce priveste locatia Halei Obor, deficientele constatate aici au fost: existenta, in continuare, a unor pavimente cu denivelari sau sparturi, tranzitarea unor fire electrice in zone circulabile, existenta, in continuare, a unor margini ale zonelor placate cu gresie (in hala de peste) sparte, ciobite sau lipsa, prezenta, la nivelul gurilor de scurgere a apei in reteaua de canalizare, a unor protectii metalice desprinse partial si care pot produce leziuni consumatorilor, existenta, in hala de comercializare a pestelui, a unei portiuni asimilate unui acoperis, care prezinta, pe suprafata, portiuni de rugina, obiecte abandonate sau resturi de ambalaje si praf acumulat.
Ce au mai constatat inspectorii: neigienizarea corespunzatoarea a cailor de acces pentru clientii din Hala Obor, neigienizarea ventilatoarelor amplasate la nivelul plafonului, in perimetrul de vanzare a produselor din carne si lactate, prezenta pasarilor in incinta halei, existand posibilitatea impurificarii produselor alimentare expuse la vanzare, existenta unor cabluri electrice neprotejate, la partea superioara a peretilor exteriori ai spatiilor inchiriate de la SC CICO SA, desi au fost intreprinse lucrari de refacere a instalatiilor, acestea fiind, insa, nefinalizate, existenta, la momentul controlului, a unor ambalaje depozitate in afara spatiilor special destinate depozitarii deseurilor (cutii carton; peturi; moloz rezultat in urma lucrarilor de reparare a unor zone din pavimentul halei) si, de asemenea, prezenta, in acest spatiu a unui miros respingator provenit de la zona de depozitare, existenta unor zone de tencuiala desprinse, pe peretii exteriori ai intrarii in hala de peste, existenta, in subsolul Halei, a unor conditii insalubre, cu exfolieri ale tavanelor si peretilor, mucegai, miros dezagreabil, depozitarea unor cantitati importante de moloz si ambalaje provenite de la diverse produs.
Dintre cele mai importante nereguli intalnite de comisarii CRPC Bucuresti-Ilfov la ceilalti 27 de operatori economici, se mentioneaza: igiena precara a spatiilor de depozitare si vanzare, existenta unui paviment deteriorat, cu acumulare de apa, impuritati, praf, materii organice si a tavanului cu pete de mucegai si condens, nerespectarea conditiilor de temperatura pentru pastrarea produselor din peste (ex.: existenta unor produse din peste depozitate in baxuri, fara gheata), utilizarea unor lazi frigorifice nefunctionale cu prezenta de rugina.
S-au mai constatat: utilizarea unor vitrine frigorifice pentru produse congelate deteriorate, cu aglomerari de gheata, comercializarea unor produse congelate fara etichete cu elemente de identificare-caracterizare, utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate, cu acumulari de lichid si resturi alimentare, precum si praf in zona ventilatoarelor care recircula aerul rece, acestea putand contamina produsele alimentare expuse spre comercializare, lipsa informatiilor cu potentiali alergeni de pe lista de produse, utilizarea unor aparate de aer conditionat cu un grad de uzura avansat, praf si grasime acumulata, in zona cu produse alimentare.
Alte nereguli au fost: comercializarea, in conditii total neigienice, a unor dulciuri vrac, fara folii de protectie fata de praf si insecte, aflate in imediata vecinatate a zonelor de trecere, utilizarea unor spatii de depozitare improprii, respectiv tavi neigienizate, expuse la temperatura mediului ambiant, comercializarea unor produse alimentare, fara afisarea informatiilor de identificare-caracterizare prevazute in lege, nerespectarea conditiilor de temperatura pentru pastrarea produselor alimentare (ex: comercializarea carnii proaspete sau branzei expuse la temperatura mediului ambiant), comercializarea produselor nealimentare cu deficiente de informare pe etichete (lipsa compozitiei fibroasa pentru textile, a traducerii in limba romana, a elementelor de identificare-caracterizare, a pictogramelor de pe incaltaminte).
Aceste criterii sunt si cele care au stat la baza desemnarii brandului Fragedo, drept „Nr. ...
Conform unui comunicat al MADR, printre subiectele ridicate de oieri au fost mentionate subventii...
Institutia Prefectului Salaj a precizat ca Centrul Local de Combatere a Bolilor (CLCB) a adoptat,...