ANPC a chemat cinci mari retaileri la discutii pe tema calitatii produselor

ANPC a chemat cinci mari retaileri la discutii pe tema calitatii produselor


Reprezentantii a cinci lanturi de magazine cu actionariat german - Kaufland, Lidl, Penny, Selgros si Metro - au participat la discutii cu presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Mihai Culeafa, in urma unei invitatii trimise anterior de liderul institutiei, potrivit unui comunicat remis de ANPC.

Decizia invitarii la discutii a reprezentantilor marilor magazine a fost luata de presedintele ANPC in urma neregulilor majore constatate de comisarii institutiei in timpul verificarilor recente realizate de comisarii institutiei in mai multe lanturi de mari magazine, se mentioneaza in comunicat.

 

"Discutia a avut ca tema principala calitatea produselor si consumatorul roman, fiind dezbatute, de asemenea, si subiecte legate de promotii si modul in care sunt ele derulate, de curatenia in magazine sau raportul comercial dintre marile lanturi de desfacere cu amanuntul si consumator", se precizeaza in comunicatul ANPC.

 

Conform sursei, presedintele ANPC le-a solicitat reprezentantilor marilor magazine prezenti la discutie sa gaseasca, in cel mai scurt timp, solutii concrete de remediere a situatiilor constatate la verificarile din ultima vreme, in scopul cresterii calitatii vietii romanilor, propunandu-le continuarea periodica a dialogului, in beneficiul consumatorilor.

 

"Putem fi parteneri cu operatorii economici doar daca respecta consumatorul, altfel manifestam toleranta zero pentru abaterile de la lege pe care le constatam. Am afirmat de multe ori acest lucru si ne vom asigura ca se intampla, mentinand un nivel constant al controalelor, asa cum i-am obisnuit pe cetateni, in ultima vreme. Scopul nostru este ca drepturile consumatorilor sa fie respectate asa cum prevede legea nu doar la noi, ci in toate tarile Uniunii Europene", a declarat la finalul intrevederii Mihai Culeafa, citat in comunicat.

 

In cadrul discutiei, presedintele ANPC a subliniat ca proiectul sau de suflet este de a vedea cat mai multe produse romanesti autentice si de calitate pe rafturile marilor magazine, exprimandu-si speranta ca acest subiect va gasi, cat mai curand, rezonanta in politica de dezvoltare a comerciantilor din Romania, se mentioneaza in comunicatul ANPC.



Poti fi interesat si de