AMRCR: Retailerii nu sunt vinovati ca preturile au explodat. Sunt scumpiri pe tot lantul de productie
Vineri, 20 Martie 2020
Vineri, 20 Martie 2020
"Membrii AMRCR sunt mari operatori economici, responsabili si implicati. In acest sens, dorim sa precizam ca majorarile de preturi semnalate in cazul unor categorii de produse nu sunt generate de retelele de comert asa cum anumite opinii au afirmat eronat in spatiul public. Astfel de modificari sunt cauzate de schimbarile rapide si imprevizibile in situatia economica generala, pe intreg lantul de productie, incepand de la materii prime, continuand cu procesarea si transportul, de cele mai multe ori independent de vointa partenerilor nostri", se arata intr-un comunicat al asociatiei.
In acest context, fiecare retea comerciala in parte, impreuna cu partenerii sai, furnizorii si transportatorii, depune toate eforturile pentru solutionarea, absorbirea sau limitarea, pe intreg lantul si in mod echitabil, a efectelor oricaror schimbari neasteptate aparute in piata.
"Suntem constienti ca activitatea de comert alimentar este esentiala in aceasta perioada si fiecare magazin se straduieste sa raspunda cat mai bine cererilor consumatorilor in conditiile date. Facem un apel catre intregul lant de aprovizionare si transport alimentar, precum si catre autoritati, sa acordam reciproc increderea si cooperarea de care cu totii avem nevoie in aceste momente pe care nimeni nu le-a anticipat, nici ca intensitate si nici ca durata, pentru ca doar impreuna vom putea gasi solutiile potrivite pentru depasirea acestei situatii", precizeaza reprezentantii Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR).
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) propune plafonarea temporara a preturilor la produsele de stricta necesitate care fac parte din cosul minim de consum lunar, in scopul protejarii cetatenilor in fata unor posibile scumpiri bruste si substantiale.
ANPC mai solicita impunerea in magazinele comerciale a unor limite pentru volumul de produse pe care il poate achizitiona o singura persoana, cu scopul prevenirii lipsurilor in aprovizionare.
De asemenea, AMRCR infirma categoric informatiile privind inchiderea unor magazine ale retelelor de comercializare a produselor alimentare, se mentioneaza intr-un comunicat remis miercuri de asociatie.
"Cu privire la informatiile aparute in spatiul public referitoare la inchiderea unor magazine ale retelelor de comercializare a produselor alimentare, Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania infirma categoric astfel de informatii mediatizate sub diferite forme. Nu au avut loc si nici nu se desfasoara in prezent discutii oficiale sau neoficiale privind o sistare a activitatii unor lanturi de magazine alimentare care activeaza in Romania", se precizeaza in comunicatul semnat de directorul executiv al AMRCR, George Badescu.
2024 Holiday Shopping Report a fost realizat online in septembrie si octombrie 2024, prin interme...
In randul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare crestere a volumul...
„De Black Friday 2024, peste 2,5 milioane de clienti eligibili beneficiaza de solutii de pl...