7 din 10 romani mananca mezeluri cel putin o data pe saptamana
Joi, 26 August 2021
Joi, 26 August 2021
Consumate in anumite ocazii, evenimente festive si diferite momente ale zilei, mezelurile fac parte din meniul romanilor din mediul urban utilizatori de internet, 7 din 10 consumand cel putin o data pe saptamana.
Cand vorbim despre ocazii de consum, mezelurile sunt alese pentru o gustare rapida (de catre 51% dintre consumatori) sau la micul dejun (50%). De asemenea, mezelurile sunt consumate cu ocazia deplasarilor in afara localitatii (31%), dar si ca momente de rasfat/ cand le este pofta (30 %), sau cand au musafiri (18 %), incercand sa ii impresioneze prin diferite platouri, gratare care includ carnaciori si o gama larga de specialitati din carne.
In peste 85% din gospodariile cu copii, consumatorii declara ca preparatele din carne si mezelurile sunt consumate inclusiv de catre copii, acestia consumand mezeluri, in medie, de 3 ori pe saptamana. Jumatate dintre parinti obisnuiesc sa cumpere mezeluri si preparate din carne dedicate copiilor (52%), in timp ce cealalta jumatate cumpara mezeluri clasice (48%).
Daca ne uitam la suma alocata achizitionarii de mezeluri si produse pe baza de carne, 50% dintre romanii din mediul urban, utilizatori de internet obisnuiesc sa cheltuiasca intr-o saptamana mai putin de 50 de lei, pe cand 30% dintre acestia, aloca un buget mai ridicat, cuprins intre 51-70 de lei pe saptamana pentru produsele pe baza de carne, iar restul aloca peste 70 lei pentru cumpararea mezelurilor.
In ceea ce priveste locul de unde achizitioneaza produsele, consumatorii prefera hipermarketurile/ supermarketurile: Lidl (60%), Kaufland (56%), Carrefour (35%), Profi (23%), Auchan (22%), Penny (22%), urmate de magazinele mici de cartier (18%) si piata agroalimentara (12%). Pentru Bucuresti, Mega Image reprezinta unul dintre principalele locuri de achizitie a preparatelor din carne si mezeluri, pentru 4 din 10 consumatori.
In ciuda procentului mai redus al celor ce opteaza sa cumpere carne si mezeluri direct de la producatorii locali (2 din 10), acestia au fost asociati cu o calitate mai ridicata, cantitate mai mare de carne, mai putini aditivi si un gust mai bogat.
Printre principalele criterii de achizitie ale mezelurilor se regasesc: gustul (important pentru 32% dintre consumatori), urmat de ingredientele naturale ale produselor (criteriu important pentru 31% dintre acestia), originea (daca produsul este romanesc- 13%) si pretul (10%).
Cand vorbim despre preferinte legate de tipul produsului si felul in care sunt ambalate, 58% prefera mezelurile ambalate feliat (tip preferat si mai mult de tinerii cu varsta cuprinsa intre 18-29 de ani: 70%). Produsele ambalate baton sunt preferate de 55% dintre romanii din mediul urban, in timp de 44% cumpara mezeluri vrac feliat. 2 din 10 consumatori de mezeluri din mediul urban obisnuiesc sa cumpere vrac baton.
Inainte de achizitionarea mezelurilor sau preparatelor din carne, 48% dintre consumatori declara ca citesc intotdeauna eticheta produsului, cautand informatii despre aditivi sau coloranti, despre continutul de carne, care este dorit sa fie de preferat peste 95% si specificatii de tip bio/ eco.
Comunicarea producatorilor de mezeluri a continutului ridicat de carne, precum si a etichetelor curate reprezinta unul dintre factorii ce pot explica procentul mare al consumatorilor din mediul urban ce declara ca citesc eticheta mezelurilor aproape intotdeauna. Totodata, frecventa ridicata de consum a mezelurilor, in randul copiilor genereaza o atitudine mai precauta a parintilor in a face alegeri mai sanatoase, declara Laura Rosca- Quantitative Research Director iSense Solutions.
In ceea ce priveste sortimentul preferat, salamul crud uscat (44%) ocupa prima pozitie, la o diferenta mare fata de alte sortimente, cum ar fi: muschiul file (13%), sunca (8%), salamul fiert (ex: de vara, salam Victoria– 8%), urmate de pastrama, parizer sau prosciutto cu un procent de 4% fiecare.
Datele prezentate fac parte din studiul Omnibus Saptamanal, reprezentativ pentru mediul urban si realizat de iSense Solutions in luna iulie, 2021 pe un esantion de 500 de respondenti, grad de eroare +/- 4.38%, la un nivel de incredere de 95% si din comunitatea online iSense Modern Consumers in decursul lunii iulie 2021, comunitate ce cuprinde 50 de persoane cu varsta intre 18 si 55 de ani, din mediul urban.
"Fara doar si poate, produsele vor fi la preturi normale, nu se anticipeaza cresteri semnificativ...
Aceste criterii sunt si cele care au stat la baza desemnarii brandului Fragedo, drept „Nr. ...
Conform unui comunicat al MADR, printre subiectele ridicate de oieri au fost mentionate subventii...