Retailul din Romania valora 17,2 miliarde euro, in 2012
Vineri, 08 Noiembrie 2013
Vineri, 08 Noiembrie 2013
Sectorul de retail din Romania valora, in 2012, circa 17,2 miliarde euro, in crestere cu 3,3% fata de anul anterior, in timp ce numarul de salariati din domeniu a consemnat un salt de 12,5%, potrivit Raportului 'Mediul concurential romanesc - evolutii in sectoareesentiale', elaborat de catre Consiliul Concurentei si lansat spre dezbatere publica pe propria pagina de Internet. Astfel, retailul ajunsese sa valoreze, anul trecut, aproximativ 17,2 miliarde de euro, in crestere cu 3,3% comparativ cu anul 2011, iar consumul de alimente detine ponderea cea mai ridicata in totalul cheltuielilor de consum, acesta din urma fiind componenta principala a Produsului Intern Brut (61%, in 2012), se noteaza in document.
Conform sursei citate, din analiza situatiilor financiare ale principalilor zece retaileri din 2012, reiese faptul ca acestia aveau, la sfarsitul anului, aproximativ 50.000 de salariati, in crestere cu 12,5% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
De asemenea, sectorul de retail alimentar este caracterizat de existenta unui numar semnificativ de concurenti, pe langa micii comercianti sau cei de nivel mediu fiind enumerate lanturi de magazine precum: Cora, Kaufland, Lidl, Billa, Carrefour, Auchan, Rewe etc.
'Anul 2012 a fost marcat de iesirea si intrarea unor jucatori importanti pe piata (Auchan a preluat lantul de magazine Real, Mic.ro, MiniMax si CDER Interex au iesit de pe piata), precum si de modificari in top 5 retaileri. De asemenea, in acest an, au fost deschise peste 200 de noi magazine de tip hipermarket, supermarket sau discounter. Accentul a fost pus pe deschiderea de supermarketuri, magazine de proximitate si magazine de tip discount', se arata in Raportul autoritatii pentru concurenta.
Din datele Consiliului reiese faptul ca, in ultimii trei ani, acesta a autorizat sase operatiuni de concentrare economica pe piata de retail alimentar, iar cu exceptia operatiunii Auchan/Real, care a fost autorizata in urma unor angajamente comportamentale asumate de parti, toate celelalte concentrari au fost autorizata fara conditii. In ciuda consolidarii din ultimii ani, nivelul de concentrare a sectorului de retail a ramas unul relativ scazut, in sensul ca primii cinci retaileri cumuleaza o cota de piata de aproximativ 30%.
Reprezentantii sectorului agroalimentar romanesc pot transmite, pana pe 2 februarie 2018, contrib...
Autoritatile sanitar-veterinare din Brasov au anuntat ca interzic organizarea de targuri pentru v...
Compania AGRICOLA MAGAZINE are, incepand cu 15 ianuarie 2018, o noua conducere executiva, care ma...