Bugetul de Paste, similar cu cel din 2013


Cea mai mare parte a romanilor din mediul urban intentioneaza sa-si petreaca Pastele la domiciliu, in familie, si mai putin sa plece la munte, mare sau in strainatate.

banirCea mai mare parte a romanilor din mediul urban intentioneaza sa-si petreaca Pastele la domiciliu, in familie, si mai putin sa plece la munte, mare sau in strainatate.
Cu un buget mediu aproape similar celui din 2013, in valoare de 359 de lei, preferintele consumatorilor care nu cumpara carne de miel se orienteaza in general spre carne de pui si de porc, potrivit unui studiu MEDNET Marketing Research Center.Comparativ cu anul 2013, bugetul mediu alocat sarbatoririi Pastelui nu a crescut semnificativ, suma medie situandu-se in jurul valorii de 359 lei, fata de 358 lei in anul anterior. Doar 18,6% dintre romani au cheltuit peste 600 de lei, in timp ce 47,2% au alocat intre 300 si 599 de lei in crestere usoara fata de anul anterior -, iar 34,2% mai putin de 300 lei.

Spre deosebire de Sarbatorile de Iarna (Craciun si Revelion), atunci cand exista tendinta unei mobilitati mai crescute a orasenilor catre zonele turistice (munte, mare, strainatate etc.), Pastele este sarbatoarea care se petrece in familie. Conform celui mai recent studiu MEDNET Marketing Research Center, aproape 85% dintre persoanele intervievate din mediul urban, au decis sa isi petreaca zilele libere de Paste cu membrii familiei, fie in localitatea de domiciliu, fie la rude, prieteni sau iesind la iarba verde.

Daca majoritatea romanilor au preferat sa stea in familie, 7,7% au ales sa mearga la iarba verde, fie ca a fost vorba de padure, parc sau loc de gratar si doar 3,9% la mare sau la munte. In acelasi timp, 2,3% au plecat in strainatate, iar 3% au preferat ss se duca la serviciu.

Ca tendinta, persoanele intervievate cu varsta cuprinsa in intervalul 18-35 ani, pe langa timpul petrecut acasa, in familie, obisnuiesc sa-si faca timp si pentru prieteni.



Poti fi interesat si de