Ghita Ciobanul, vedeta Targului de miei din sectorul 4

Ghita Ciobanul, vedeta Targului de miei din sectorul 4


Ghita Ciobanul, devenit celebru dupa reclama la Vodafone, este vedeta Targului de miei din sectorul 4, inaugurat miercuri in Piata Aparatorii Patriei din Capitala.

ghitaciobanulGhita Ciobanul, devenit celebru dupa reclama la Vodafone, este vedeta Targului de miei din sectorul 4, inaugurat miercuri in Piata Aparatorii Patriei din Capitala.
Desi este pentru prima data la targ, Ghita este optimist in privinta vanzarilor, chiar daca in prima zi bucurestenii nu s-au inghesuit sa-si aleaga mielul de Paste. Miercuri a adus 30 de miei la targ din rasa Turcana, rasa de la Sibiu de unde de altfel este si de loc - cum ii place sa spuna.

Turcana este o rasa buna la conditiile de la noi. Este rezistenta la geruri, dar si la foame, afirma Ghita, care are un efectiv de 1.300 de oi si vreo 1.000 de miei.

Oile le tine iarna la Zalau, dupa care primavara are loc transhumanta la Sibiu. Chiar daca este greu, ii place ceea ce face. Mai nou si-a deschis si un magazin in Bucuresti, unde vinde branza, si de care este multumit pentru ca vinde direct la consumator. Recunoaste insa ca vanzarile merg bine, mai mult cand vine pensia, pentru ca nu sunt bani in piata.

Si ciobania este o meserie, nu o poate face oricine. Oieritul a fost o afacere, dar daca nu ai dragoste de oi, n-o sa poti sa le mai tii. Si daca le tii, o sa fie tot mai putine, n-o sa mai fie animale naturale, ca pe vremuri, crescute cu iarba. Mieii or sa manance boabe, povesteste Ghita.


Autor: Viorela Pitulice



Poti fi interesat si de