#covid19 Ce solutii au gasit restaurantele si macelariile ca sa supravietuiasca pe timp de criza

#covid19 Ce solutii au gasit restaurantele si macelariile ca sa supravietuiasca pe timp de criza


Aproximativ 36.000 de restaurante si cafenele sunt inchise, dupa ce Guvernul a suspendat activitatile de vanzare si consum in aceste spatii.

Pierderile sunt la un nivel colosal, potrivit Organizatiei Patronale a Hotelurilor si Restaurantelor din Romania (HORA). Valoarea pietei HoReCa se ridica la 2,5 miliarde de euro anual, din care 2,3 milioane de euro s-au volatilizat.

 

Multe dintre aceste business-uri s-au reorientat rapid si ofera acum varianta de ridicare a comenzilor la pachet sau de livrare la domiciliu. Aceste servicii nu cunosc insa o crestere spectaculoasa, deoarece exista cateva elemente de inhibitie, spun reprezentantii HORA. Oamenii si-au facut stocuri importante de alimente, astfel incat gatitul acasa este prima optiune. Cei care pana de curand frecventau restaurantele nu mai au un apetit deosebit de a cheltui suplimentar.

 

Comenzile au crescut de la 3-4% la 8-9%, raportat la o cifra de afaceri potentiala, fiind echivalent cu 10% din activitatea normala a restaurantelor din Romania.

 

“Oamenii se vor calma si vor comanda din ce in ce mai mult cand stocurile din camara se vor reduce. Insa, mare parte a activitatii unui restaurant se desfasura in incinta lui, asadar vorbim despre o industrie care este astazi blocata. Evident ca ne gandim cum ne vom pune din nou pe picioare, iar cel mai important e personalul. De aceea, este esential ca acest mecanism gandit impreuna cu Guvernul, de sustinere a somajului tehnic pentru peste 300.000 de oameni care astazi nu mai au activitate, sa fie fluent. Fiecare angajat din HoReCa sa primeasca circa 75% din salariu, iar compensarea urmeaza sa fie facuta la 30 de zile de la executarea ei”, a declarat Dragos Petrescu, presedinte HORA si proprietar City Grill.

 

petrescu

 

Restaurantele se axeaza pe servicii de food delivery

 

Pentru a-si tine angajatii si clientii aproape, restaurante cunoscute precum City Grill sau Osho au anuntat pe Facebook ca vor livra la domiciliul clientilor prin aplicatii de delivery precul Glovo sau Uber Eats.

 

Meniul restaurantului City Grill poate fi consultat pe site-ul www.citygrill.ro, iar comenzile vor fi livrate din trei unitati ale retelei, din zonele Primaverii, Covaci si Baneasa.

 

Preparatele de la Osho pot fi comandate accesand www.osho-restaurant.ro. Pe langa serviciul de food delivery, exista si varianta ca bucurestenii sa ridice comanda direct de la restaurant, de pe Bulevardul Primaverii nr. 19-21.

 

osho

 

“Unele lucruri se pot schimba, dar preparatele noastre raman la fel de gustoase!”, au transmis reprezentantii Osho.

 

Si Zexe Braserie a anuntat ca se va axa pe livrari la domiciliu si va pregati comenzi care vor putea fi ridicate direct din Braserie, in conditii de siguranta. De asemenea, angajatii vor face livrari cu masina frigorifica a Braseriei, iar transportul este gratuit la comenzi de peste 100 de lei.

In plus, clientii pot ridica pachetele rapid, din fata Braseriei, fara a fi nevoiti sa patrunda in incinta localului. Meniul complet al restaurantului, dulce si sarat, poate fi consultat pe www.zexebraserie.ro.

 

“Ultima saptamana a insemnat un carusel al emotiilor pentru noi, asa cum cel mai probabil a insemnat pentru voi toti. Suntem impreuna in aceasta situatie, asa ca nu am avut prea mult timp de zabovit. A trebuit sa gasim solutii ca sa mergem mai departe si sa fim in continuare alaturi de voi. Ne-am mobilizat si ne-am reorganizat, pentru ca oamenii de care ne-am inconjurat sunt extraordinari si ne putem baza pe ei”, au scris cei de la Zexe Braserie pe Facebook.

 

Masurile impuse de autoritati pentru protectia noastra, a tuturor, i-au ȋmpins si pe cei de la restaurantul NOUA sa gaseasca un mod de a tine afacerea pe linia de plutire. Temporar, NOUA si-a ȋnchis usile, dar ȋsi lasa bucataria deschisa ȋntr-un concept adaptat timpurilor pe care le traim: Pick UP Station / Statia de Alimentare. Clientii isi pot comanda mancarea cu cel putin doua ore ȋnainte si pot programa ora la care o vor gata.

 

rest

 

“Zilnic, preluam comenzile voastre, le pregatim si voi le puteti ridica de la Noua sau le putem livra personal. Am ales ca noi sa ne ocupam de tot ce ȋnseamna parcursul bucatelor, fara intermediari, pentru a ne asigura ca toate acestea se vor ȋntampla ȋn conditii de deplina siguranta. Va propunem Burgerul romanesc deja o semnatura a locului, dar si meniurile «Noua pentru doi» si «Noua pentru patru». Vor include preparate copioase gatite cu iz romanesc doar din ingrediente locale pentru a sustine economia nationala, toate fiind pregatite cu mult simt de raspundere”, au transmis reprezentantii NOUA.

 

Meniul, pentru pranz ori cina, se schimba constant si este compus din minimum 3 feluri de mancare (antreu, fel principal, desert). Verificati zilnic pagina de facebook ori instagram Noua. Comenzile se pot face telefonic si prin platforma partener, ialoc.ro.

 

 

Serviciul de livrare la domiciu se potriveste si macelariilor

 

La solicitarile clientilor, AYT Lider Grup a anuntat ca ofera servicii de livrare la domiciliu, gratuit, valoarea minima a comenzilor fiind de 150 lei. Bucurestenii port alege din peste 3.000 de produse de bacanie, dar si articole din carne si lapte. Mai multe detalii se gasesc pe pagina de Facebook a grupului AYT.

 

Și Moldovan - Carmangeria Sannicoara a ales sa trimita carne si produse din carne pana la usa clientilor, pe baza comenzilor primite.

 

moldovan

 

„Pentru ca e important acum sa evitam cu totii aglomeratia care ne pune sanatatea in pericol, ne-am relocat resursele pentru a va putea aduce produsele preferate la domiciliu. Va puteti alege produsele de aici: carmangeriamoldovan.ro/ro/livrari-la-domiciliu. Taxa transport e 15 lei. Comenzile peste 300 lei beneficiaza de transport gratuit”, a transmis Moldovan - Carmangeria Sannicoara.

 

Matis este un alt producator de carne care a anuntat ca asigura livrarea la domiciliu pe raza comunelor 1 Decembrie, Jilava, Copaceni, Adunatii Copaceni si Magurele.

 

„Daca nu vreti sau nu puteti iesi la cumparaturi, noi va sarim in ajutor si va aducem produsele de care aveti nevoie: carne proaspata de pui si porc, mezeluri, lactate, branzeturi, masline, ulei, faina, malai, orez, paine, dulciuri. Livrarile se fac pentru comenzi de minim 100 lei”, au scris reprezentantii Matis pe Facebook.

 

Glovo extinde distantele de livrare

 

Glovo a anuntat ca mareste distantele de livrare, iar flota de curieri ramane activa, astfel incat atat restaurantele cat si clientii sa beneficieze de acest serviciu.

 

Serviciul de livrare rapida Glovo isi incurajeaza partenerii sa continue sa lucreze si in aceasta perioada, sa-si mentina bucatariile active si sa preia comenzi pe care curierii aplicatiei sa le livreze clientilor in cele mai sigure conditii, potrivit unui comunicat al companiei.

 

glovo

 

Reactia Glovo a venit in urma deciziei Guvernului de a suspenda servirea si consumul de produse alimentare in restaurante, hoteluri si alte unitati.

 

Managerul general Glovo Romania, Victor Racariu, a recomandat restaurantelor sa continue sa pregateasca mancare pentru livrare la domiciliu.

 

"In industria HoReCa lucreaza in prezent peste 300.000 de angajati care sunt afectati de situatia actuala, de aceea este important ca bucatariile restaurantelor sa ramana deschise, iar afacerile din industrie sa se adapteze la noul context. Continuarea prepararii mancarii si bauturilor pentru livrarea la domiciliu este o modalitate prin care restaurantele pot ramane deschise si isi pot pastra angajatii, iar noi suntem aici ca sa-i sustinem cu livrari sigure pentru clienti", a comentat managerul general al Glovo Romania.



Poti fi interesat si de