Asociatia Delta din Carpati-Doripesco anunta finalizarea unui proiect de promovare a consumului de peste

Asociatia Delta din Carpati-Doripesco anunta finalizarea unui proiect de promovare a consumului de peste


Pentru constientizarea importantei consumului de peste in randul populatiei din regiunea Centru, judetele Brasov, Covasna si Mures, Asociatia Delta din Carpati – Doripesco a implementat proiectul „Promovarea acvaculturii prin campanii de informare si organizarea unui festival cu specific pescaresc”, in perioada 15.03.2023-28.11.2023.

Acesta a fost finantat din fonduri FEPAM prin Programul Operational pentru Pescuit si Afaceri Maritime (POPAM) 2014-2020.  Obiectivul proiectului a fost reprezentat de conservarea identitatii locale si promovarea potentialului zonei prin revitalizarea, valorificarea traditiilor locale si a sectorului pescaresc din regiunea Centru, de catre comunitatile de acvacultori si alti comercianti.

 

Astfel, prin acest proiect s-a urmarit pe de-o parte promovarea consumului de peste si constientizarea beneficiilor acestuia asupra sanatatii prin consumul regulat, iar pe de alta parte s-a organizat Festivalului pescaresc Delta din Carpati, al carui scop final a fost reprezentat de promovarea si cresterea consumului de peste.

 

Festivalul pescaresc Delta din Carpati a fost organizat in perioada 18 - 20 august 2023 si a strans la Lacul Noua aproximativ 10.000 de brasoveni si vizitatori din judetele invecinate in cele trei zile de festival. Evenimentul a fost promovat printr-o campanie radio si TV, prin realizarea unui spot radio, de 30 de secunde, pentru promovarea festivalului si motivarea consumului de peste si a produselor din peste. Pe de alta parte, a fost realizat si difuzat si un spot video, tot de 30 de secunde, care pe langa promovarea festivalului a avut ca scop si incurajarea spre adoptare a unui stil de viata sanatos. Incepand cu luna iunie 2023, a fost derulata si o campanie de promovare on-line, fiind utilizate 3 canale de Social Media cu cel mai mare impact la persoanele din grupul tinta, respectiv: Facebook, TikTok si Instagram. Campania a depasit target-ul initial, avand un total de peste 70.000 de vizualizari.

 

Publicul a constat in brasoveni si nu numai, veniti la Lacul Noua special pentru evenimentul Delta din Carpati, pentru a consuma peste si pentru a se bucura de spectacole. De la adolescenti, la tinere familii si persoane trecute de varsta a doua, participantii la festival s-au bucurat de trei zile de spectacol la scena cu artisti precum: Fly Project, Damian & Brothers, Atomic & Mihaela Grindean, Efthymos & Corul Dionysos, J Meister Brass Band, Ardelenii si multi altii.

 

Festivalul a avut un impact major in randul populatiei vizate. Pe de o parte, festivalul a reusit sa promoveze si sa creasca consumul de peste pentru publicul tinta. Mesajele transmise legate de calitatile nutritive ale pestelui, precum si de legatura dintre consumul de peste si un stil de viata sanatos au avut ecouri profunde mai ales in randul tinerelor familii. Pe de alta parte, cele trei zile de festival au reprezentat o explozie de energie, veselie si buna-dispozitie pentru toti cei care au luat parte la Festivalul Pescaresc Delta din Carpati.

 

In ceea ce priveste consumul specialitatilor oferite, mititeii pescaresti au stat si de aceasta data in topul vanzarilor, urmati indeaproape de saramura de crap, pastravul si crapul la gratar, precum si de preparatele ceva mai nou lansate, Fish Burger-ul si Fish Kebab-ul. La nivel de produse, topul vanzarilor a fost condus detasat de Salatele de icre de crap, Crema de pastrav cu unt si Zacusca din peste cu ciuperci.

 



Poti fi interesat si de