Romania, printre tarile cu cea mai mare crestere din UE a cumparaturilor online
Joi, 03 Februarie 2022
Joi, 03 Februarie 2022
Cumparaturile clasice, afectate de restrictiile impuse pentru stoparea pandemiei de coronavirus (Covid-19) si de schimbarea preferintelor si obiceiurilor consumatorilor, au consecinte asupra comertului electronic, apreciaza Eurostat.
La nivelul UE, 90% dintre persoanele cu varsta intre 16 si 74 de ani au folosit internetul in 2021, din care 74% au cumparat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu.
Achizitiile online au crescut cu un punct procentual in 2021 fata 2020 (73% din utilizatorii de internet) si cu 11 puncte procentuale fata de 2016 (63%). In 2021, campionii achizitiilor online din UE au fost locuitorii din: Olanda (94%), Danemarca (92%) si Suedia (89%). La polul opus, mai putin de 50% au facut cumparaturi online in Romania (44%) si Bulgaria (42%).
Cele mai frecvente achizitii online au fost articolele de imbracaminte (inclusiv vestimentatie sportiva), incaltaminte si accesorii (comandate de 68% din cumparatorii online). Dispozitivele portabile sunt urmate de livrari de la restaurante, lanturi de fast-food si servicii de catering (31%), mobila, accesorii pentru locuinta si produse de gradinarit (29%), cosmetice (27%), carti printate, reviste sau ziare (25%), articole sportive (excluzand vestimentatie sportiva, 24%), computere, tablete, telefoane mobile sau accesoriile lor (23%), jucarii si articole pentru ingrijirea copiilor (20%).
Astfel, cifra de afaceri din comertul cu ridicata (cu exceptia comertului cu autovehicule si moto...
Raftul cu Bunatati Locale ofera gustul autentic si sanatos al unor produse proaspete d...
Cu mesajul „Jos cu preturile!”, care exprima cel mai bine esenta eforturilor fac...