Produse traditionale din zona Clujului, expuse la Ministerul Agriculturii

Produse traditionale din zona Clujului, expuse la Ministerul Agriculturii


Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR) organizeaza, in perioada 5 - 8 martie, un targ tematic cu produse agroalimentare din regiunea Clujului.

La evenimentul de la sediul MADR vor participa 40 de producatori alimentari clujeni, care vor oferi produse lactate, precum telemea, cas de oaie, cas afumat, branza de burduf, branza cu ardei si branza cu marar, produse din carne, miere de albine, dulceturi si sucuri naturale, turta dulce, paine, prajituri si ciocolata de casa, conserve din legume si vinuri de masa, precizeaza MADR.

 

De asemenea, la targ vor mai fi expuse cadouri traditionale realizate de mesteri artizani, precum obiecte de artizanat, costume populare specifice zonei si accesorii aferente acestora, bijuterii lucrate manual, articole de marochinarie, produse cosmetice bio si produse pe baza de lavanda.

 

Pe parcursul celor patru zile, targul va fi animat de spectacole folclorice specifice zonei Vaii Somesului.

 

Ministrul Agriculturii, Nechita-Adrian Oros, va deschide oficial evenimentul. Programul de vizitare a targului este in perioada 5 - 8 martie 2020, intre orele 10 - 18.

 

Manifestarea gazduita de Ministerul Agriculturii este organizata in parteneriat cu Consiliul Judetean Cluj, prin intermediul brandului “Produs de Cluj”, fiind prima dintr-o serie de astfel de actiuni ce urmaresc promovarea traditiilor locale din diferite regiuni ale Romaniei.

 

Prin politicile implementate, Ministerul Agriculturii a acordat judetului Cluj 19 atestate de produs traditional, un atestat de produs reteta consacrata, iar 52 de produse au dobandit mentiunea de calitate facultativa produs montan. Arealul judetului Cluj se afla in aria geografica aprobata la Comisia Europeana pentru bautura spirtoasa Palinca, aceasta fiind din anul 2018 inregistrata ca Indicatie Geografica.

 

Producatorii din mediul rural care pun in valoare materiile prime locale reprezinta un pilon important pentru economia rurala, noteaza MADR, care sustine conceptul de lant scurt, in cadrul caruia producatorul se intalneste direct cu consumatorul, fara intermediari. In acest sens, autoritatile locale sunt implicate in identificarea produselor care pot deveni branduri locale si in acordarea de sprijin neconditionat producatorilor locali.



Poti fi interesat si de