Nielsen: “Companiile ar trebui sa actioneze in perioadele de criza!”

Nielsen: “Companiile ar trebui sa actioneze in perioadele de criza!”


Schimbarile majore in comportamentul consumatorilor ar trebui sa induca o mai mare febrilitate in randul executivilor din companii pentru o cat mai buna adaptare la noile modificari survenite in piata, cred expertii Nielsen.

„S-a dovedit faptul ca acele companii care actioneaza in perioadele de criza si nu aleg sa intre in ‘freeze mode’ sunt cele care se fortifica si ies mai puternice din perioada de cumpana”, a explicat Vasi Dragomir, Consumer Insights Leader Nielsen Romania.

 

Inca din martie, de la declansarea starii de urgenta, 95% dintre romani si-au manifestat ingrijoarea fata de sanatatea familiilor lor, iar 91% au prevazut un impact economic negativ al pandemiei, conform studiilor Nielsen derulate in perioada februiarie-iulie a acestui an.

 

Luand ca model China, dar si alte state care au fost nevoite sa infrunte criza pandemica mai devreme decat Romania, expertii Nielsen consider ca intreg modul de viata al consumatorului se va schimba radical in pe termen mediu si lung, “de la modul cum mancam, la modul cum platim”.

 

Pandemia a plasat Romania in top 3 al tarilor europene unde predomina gatitul de acasa, ca solutie aparuta in urma izolarii dictate in perioada starii de urgenta. Astfel, fata de doar 33% dintre romanii care obisnuiau sa consume mesele in familie, pandemia a reintrodus acest obicei al gatitului casnic pentru 55% dintre noi. In acelasi timp, livrarile la domiciliu au scazut de la 23% la 20%, iar sistemul “take out” a pierdut doua procente (20% vs 18%).

 

Dimensiunea cosului de cumparaturi s-a redus pentru 66% dintre consumatorii romani. Incepand din luna martie, marcile mai ieftine au castigat o cota mai mare de piata (55%) in randul consumatorilor din Romania, mai arata studiul Nielsen.

 

Importanta acordata produselor locale s-a revazut in aceasta perioada mai peste tot in lume, iar Romania nu face exceptie. Alimentele de provenienta romaneasca au starnit interesul a 79%, majoritatea sustinand ca intentioneza sa iti mentina optiunea si in viitor.

 

Studiul complet realizat de expertii Nielsen poate fi citit in editia 73 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de