METRO: Estimam o crestere a comertului de proximitate in Romania

METRO: Estimam o crestere a comertului de proximitate in Romania


METRO Romania a organizat cea de-a treia editie a Conferintei Nationale de Retail LaDoiPasi, dedicata celor peste 1.750 de antreprenori care fac parte din aceasta franciza.

Evenimentul s-a desfasurat sub egida aniversarii a 10 ani de la lansarea francizei LaDoiPasi in Romania si a adus in prim-plan performanta si planurile de dezvoltare ale retelei, oportunitatile si provocarile retailului traditional autohton, precum si solutiile METRO pentru dezvoltarea afacerilor independente.

 

„Proximitatea reprezinta viitorul acestui deceniu, unul castigator. In urmatorii ani estimam o crestere a comertului de proximitate in Romania, iar nevoia de consum imediat va putea fi deservita de magazinele de proximitate din apropierea casei sau a locului de munca, chiar daca, de exemplu, comertul online este in continua crestere. Canalul de proximitate este unul castigator pentru urmatorii ani! Mesajul meu pentru antreprenorii, dar si consumatorii din Romania, este acela ca METRO isi va respecta promisiunea de a asigura disponibilitatea produselor, distributia fara sincope a acestora si mentinerea unor preturi competitive. METRO a fost si va ramane in continuare partenerul antreprenorilor”, a declarat Adrian Ariciu, Director General METRO Romania, in cadrul Conferintei Nationale de Retail LaDoiPasi.

 

Franciza LaDoiPasi are acoperire la nivel national, cu 36% din magazine pozitionate in sudul tarii, 37% in nord, respectiv 27% in vest, METRO Romania urmarind expansiunea in comunitatile din intreaga tara, atat urban, cat si rural.

 

Atentia companiei se concentreaza asupra investitiilor in formate de magazine noi si remodelarea celor existente, permitand cresterea spatiului de vanzare pentru segmentul de carne proaspata, produse congelate si legume-fructe, acolo unde se inregistreaza o cerere tot mai mare din partea clientilor. In acelasi timp, compania isi canalizeaza eforturile in zona de tehnologie, digitalizare si dezvoltarea relatiei cu partenerii nostri, prin crearea unui flux continuu de feedback, precum si implementarea solutiilor rezultate din acesta.

 

Solutiile si planurile de viitor prezentate in cadrul Conferintei au suscitat un interes deosebit in randul partenerilor care au apreciat importanta acestora in dezvoltarea afacerii lor. Ca si punct de noutate a fost prezentata Solutia de Carnea Proaspata ce creaza diferentiere si genereaza trafic suplimentar in magazine, raspunzand totodata nevoilor consumatorilor din comunitate.

 

In ultimii doi ani, consumatorii din Romania au redescoperit magazinele traditionale, iar antreprenorii, cu precadere, au reusit sa creasca si sa dezvolte acele categorii de produse pe care clientii preferau sa le cumpere din supermarket.

 

„Rezultatele magazinelor LaDoiPasi au dovedit o crestere sustenabila si accelerata. Suntem de 10 ani pe piata din Romania, iar azi suntem cea mai mare comunitate de antreprenori din tara. Piata romaneasca de retail alimentar isi continua tendinta ascendenta, sustinuta mai ales de segmentele discounter si de magazinele de convenienta. Segmentul de proximitate va creste tot mai accelerat, iar competitia va fi tot mai acerba. Pariul nostru ramane insa proximitatea, fiind vorba nu atat de locatie, cat despre comunitatile pe care le deservim si nevoile clientilor nostri. In ceea ce priveste comertul modern, este primordial sa ne diferentiem prin investitii in dezvoltarea brandului si prin integrarea expertizei de top a retail-ului actual intr-un spatiu plin de familiaritate”, a punctat Irinel Popescu, Director Franciza METRO Romania.

 

Un moment deosebit de emotionant in cadrul evenimentului a fost reprezentat de Gala Aniversara, in care am sarbatorit implinirea a 10 ani de la lansarea francizei LaDoiPasi in Romania. Momentul a fost o dubla sarbatoare, pentru ca am celebrat atat cei 110 parteneri LaDoiPasi care aniverseaza impreuna cu noi 10 ani de la deschiderea primului magazin in franciza sub brandul LaDoiPasi, precum si cei 14 angajatii METRO Romania care de 10 ani sunt alaturi de partenerii LaDoiPasi si de afacerile lor.

 

Succesul francizei LaDoiPasi vine atat din suportul oferit de METRO Romania, un partener de nadejde, prin consultantii si specialistii sai, cat si din implicarea constanta a antreprenorilor in buna functionare a fiecarui magazin.

 

Despre franciza LaDoiPasi
LaDoiPasi este un lant de magazine de proximitate, infiintat in 2012 de catre METRO Romania, lider pe piata magazinelor de proximitate in regim de franciza, cu un numar total de peste 1.750 d magazine la nivel national, in prezent.

 

Despre METRO
METRO este o companie internationala de top cu sortimente alimentare si nealimentare, specializata in deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor si cateringului (HoReCa), precum si ale comerciantilor independenti. La nivel global, METRO numara aproximativ 17 milioane de clienti care pot alege daca sa faca cumparaturi intr-unul dintre magazinele de format mare, sa comande online sau sa-si ridice achizitiile de la magazin ori sa le livreze.
Totodata, METRO sprijina competitivitatea antreprenorilor si a intreprinderilor independente cu solutii digitale si prin urmare, contribuie la diversitatea culturala in comert si industria ospitalitatii. Sustenabilitatea este un pilon cheie al afacerii METRO.

 

METRO a fost listata in Dow Jones Sustainability Index timp de 8 ani consecutiv. Compania opereaza in peste 30 de tari si are peste 95.000 de angajati in intreaga lume. In anul financiar 2020/2021, METRO a generat vanzari de 24,8 miliarde EUR.

 

METRO Romania s-a lansat pe piata locala in 1996, prin deschiderea primului centru de distributie, in Bucuresti. Distributia nationala a magazinelor METRO Romania este urmatoarea: 5 centre in Bucuresti, cate 2 centre in Brasov, Constanta, Timisoara si cate un centru in fiecare din urmatoarele orase: Cluj, Bacau, Iasi, Craiova, Baia Mare, Pitesti, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mures, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamt, Buzau, Targoviste si Turda. Informatii suplimentare pe www.metro.ro 



Poti fi interesat si de