Comenzile romanilor pentru mancare gatita au scazut, in 2022

Comenzile romanilor pentru mancare gatita au scazut, in 2022


Industria de servicii alimentare a scazut, in Romania, cu 4%, pana la valoarea de 5,44 miliarde euro, in 2022, pe fondul diminuarii numarului de comenzi pe luna, de la 4,4 in 2021, la 3,3, anul trecut, arata datele celui mai nou studiu al Hospitality Culture Institute.

"In 2021, an cu restrictii in HoReCa, romanii cumparau mancare gatita, in medie, de 4,4 ori pe luna. Aici sunt incluse atat comenzile de mancare la birou sau domiciliu cat si iesirile la restaurant, bar sau cafenea. In 2022 ne asteptam ca numarul ocaziilor de consum sa creasca, insa vedem ca nesiguranta in randul populatiei a ramas la cote inalte din cauza cresterii inflatiei, a facturilor la utilitati si a pericolului reprezentat de o posibila recesiune. Asadar, anul trecut, romanii au devenit din ce in ce mai cumpatati si au achizitionat mancare gatita, in medie, de doar 3,3 ori pe luna", sustine Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

 

Conform studiului, in ceea ce priveste componentele industriei de servicii alimentare, piata de food delivery isi pastreaza prima pozitie castigata in timpul pandemiei, cu o cota de piata de 26%, urmata de consumul in restaurante (24%), achizitia de mancare gatita de la raioanele gastro ale supermarketurilor (12%), QSR (fara McDonald's si KFC) - 11%, si self pick up (7%).

 

Pe de alta parte, valoarea bonului mediu de cumparaturi a crescut cu doi lei, de la 47 la 49 de lei, mult sub cresterea inflatiei sau a preturilor de consum.

 

Datele centralizate in cercetarea de specialitate releva faptul ca, in 2022, sase din zece (60%) dintre comenzile de mancare au fost realizate online, fie prin intermediul platformelor de delivery, fie prin aplicatia sau site-ul propriu al restaurantului.

 

Studiul Hospitality Culture Research , aflat la cea de-a sasea editie, extrage date relevante atat prin metode cantitative, cat si calitative, fiind analizata industria de servicii alimentare, obiceiurile de consum ale romanilor si trendurile din piata de sitting, delivery, dar si retail (raioane gastro).

 

Odata cu editia din 2022, cercetarea este realizata in parteneriat cu Tazz, care ofera un discount de 10% tuturor celor care cofinanteaza studiul.

 

Editia a VI-a a celui mai mare studiu asupra industriei de servicii alimentare a fost realizata de Exact Business Solutions, la comanda Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training si consultanta din Romania care studiaza piata si tendintele din industria HoReCa.

 

Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), in cinci mari centre urbane din Romania: Bucuresti, Brasov, Timisoara, Cluj si Iasi.



Poti fi interesat si de