Carrefour vrea sa vanda operatiunile din Asia, America de Sud si Europa

Carrefour vrea sa vanda operatiunile din Asia, America de Sud si Europa


Retailerul francez Carrefour vrea sa isi consolideze pozitia pe piata internationala prin vanzarea companiilor detinute in Taiwan, Argentina, Polonia si Italia.

Afacerile Carrefour din Taiwan, Italia, Polonia si Argentina ar putea fi in curand de vanzare, deoarece performantele lor sunt mult sub asteptari, scrie EuroMeatNews.com. Potrivit IGD Asia, Carrefour l-a angajat pe Morgan Stanley sa se ocupe de vanzarea afacerii taiwaneze, care va incepe la finalul verii. Carrefour a abordat mai multi potentiali cumparatori, inclusiv firme de capital privat.

 

Miscarea vine imediat dupa ce Carrefour a finalizat achizitia Wellcome de la Dairy Farm in decembrie 2020. Retailerul a raportat o crestere a vanzarilor cu 13% (anual) in Taiwan in prima jumatate a anului 2021, cu performante puternice din magazinele Wellcome nou achizitionate . Carrefour opereaza in prezent peste 350 de magazine in Taiwan.

 

La inceputul acestui an, Couche-Tard a lansat o oferta pentru a cumpara Carrefour, insa acordul a fost respins de guvernul francez din cauza preocuparilor privind securitatea alimentara. Cu toate acestea, acel moment a fost decisiv pentru actionari care au inceput sa priveasca mai profund performantele de pe mai multe piete. In ultimii ani, investitorii au fost nemultumiti de rezultatele actiunilor de la Carrefour.

 

Lantul de magazine ar putea lua in considerare si vanzarea operatiunilor sale in Polonia, Italia si Argentina. Retailerul nu a reusit sa atinga nivelul critic necesar pentru a deveni cu adevarat profitabil pe aceste piete. Carrefour a confirmat ca grupul „reflecta intr-adevar asupra masei critice a filialelor sale internationale si asupra posibilelor consolidari, aliante sau dezinvestitii viitoare”.

 



Poti fi interesat si de