Bilantul Lidl dupa 10 ani in Romania: peste 300 de magazine si 10.000 de angajati

Bilantul Lidl dupa 10 ani in Romania: peste 300 de magazine si 10.000 de angajati


Lidl aniverseaza 10 ani de la intrarea pe piata locala, avand o retea de peste 300 de magazine si 10.000 de angajati la nivel national.

Lidl Romania s-a remarcat prin investitii atat in economie, cat si in societate: de la sustinerea producatorilor romani, pana la investitii de peste 106,5 milioane de lei in programe dezvoltate impreuna cu societatea civila, pentru un viitor mai bun.

 

Lidl Romania e prezent pe piata cu un model de business unic, printr-un sortiment ce cuprinde in proportie de peste 80% produse marca proprie, la cel mai bun raport calitate-pret. Mai mult, Lidl a introdus in Romania conceptul de saptamana tematica, pentru a le oferi romanilor gusturi internationale surprinzatoare.

 

Inca de la intrarea pe piata din Romania, Lidl s-a concentrat pe potentialul local - pe de-o parte, pentru a sustine dezvoltarea furnizorilor romani, pe de alta parte, pentru a imbogati sortimentul de produse si a oferi optiuni locale clientilor.

 

Astfel, compania lucreaza cu peste 400 de furnizori de produse din Romania si pune la dispozitia clientilor o oferta de peste 3.000 de articole romanesti, in sortimentul permanent si in promotii de tip in-and-out, in saptamani tematice precum Saptamana Romaneasca sau Saptamana Retro.

 

Retailerul produce in Romania majoritatea produselor proaspete: carne proaspata, mezeluri, lactate, dar si produse de panificatie sau produse de tip convenience. Printre brandurile Lidl realizate impreuna cu furnizori romani se numara Pilos, Pikok sau Chef Select.

 

In toamna anului 2015, compania a lansat gama Camara Noastra, marca proprie dedicata gustului autentic romanesc, produsa exclusiv in Romania. Gama cuprinde 220 de produse, atat in sortimentul permanent, dar si in-and-out.

 

De asemenea, in Piata Lidl clientii au la dispozitie o varietate de fructe si legume de provenienta autohtona, inclusiv anumite soiuri traditionale disponibile la raft in timpul sezonului. Prin proiectul 'Cultivat in Romania, specific romanesc', lansat in parteneriat cu Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti (USAMVB), Lidl Romania sustine producatori romani de fructe si legume, alaturi de care, de-a lungul timpului, a revitalizat o serie de soiuri de autohone precum rosia de Buzau 1600, ceapa rosie de Buzau, ardeiul kapia rosu Potaissa sau ardeiul iute Jovial.

 

Un alt obiectiv foarte important al companiei in ceea ce priveste dezvoltarea locala este sustinerea producatorilor romani de a se extinde pe piata internationala. Astfel, Lidl faciliteaza exportul de marfa provenita de la furnizorii din Romania catre magazinele Lidl din alte tari, facand cunoscute produsele romanesti si catre clientii din alte tari. In ultimii 5 ani, Lidl Romania a facilitat exporturi de peste 164 de milioane de euro pentru produsele furnizorilor romani, catre pietele din Europa.

 

Portofoliul Lidl cuprinde si 5 depozite situate in localitatile Chiajna, Iernut, Lugoj, Nedelea, Roman, cel de-al saselea fiind in constructie, in localitatea Fundeni, langa Bucuresti.



Poti fi interesat si de