Tuesday, Sep 26th

Last update10:13:26

Te afli aici: Tehnologie Echipamente Produsele traditionale si semipreparatele, cheia succesului in afacerile din industria carnii

banner optim 540x130
 

Produsele traditionale si semipreparatele, cheia succesului in afacerile din industria carnii

  • PDF
produsele-utilia1Chiar daca principalul domeniu de activitate al Utilia Food Systems este tradingul de echipamente si utilaje de procesare a carnii, compania castiga tot mai mult teren si pe segmentul aditivilor si condimentelor pentru industria alimentara. Oferta Utilia Food Systems este completata si pe partea de service.

Gama de produse si de servicii se diversifica insa in continuare, conform trendurilor din piata. Altfel, n-ai cum sa rezisti si sa te adaptezi cerintelor clientilor, sustine Mircea Chiru, general manager al companiei.

Cu o echipa de specialisti bine instruiti, Utilia Food Systems poate sa ofere toate serviciile de care un client are nevoie, incepand de la pregatirea unei oferte personalizate, pana la implementarea echipamentelor, utilajelor si ingredientelor necesare in fluxul de productie. Tradingul de echipamente si utilaje pe sectorul de procesare a carnii ramane activitatea de baza a companiei Utilia. De altfel, cu echipamente pentru procesarea carnii, in special proaspata, Utilia si-a facut debutul pe piata din Romania. Etapa urmatoare vizeaza extinderea activitatii si la produsele tratate termic, iar Utilia promite si alte surprize pentru viitor. Pe o piata cu o concurenta deosebita de puternica, ca sa ai succes trebuie sa vii tot timpul cu ceva inedit, cu produse, ingrediente, aditivi si mixuri cat mai inovative pentru clienti, dar in special sa identifici tendintele si oportunitatile din piata, dupa cum sustine managerul Utilia.

„Ne concentram cat mai mult spre partea de Ready Meal si Convenience Food, o zona care, dupa parerea noastra, va evolua foarte mult in viitorul apropiat, pe piata noastra. Bineinteles ca, odata cu aceste utilaje de procesare, am dezvoltat spre acest domeniu si departamentul de aditivi si ingrediente, aflat in plina expansiune, ajungand sa atinga cifra de afaceri a utilajelor, intr-un timp foarte scurt”, spune Mircea Chiru.

El sustine ca producatorii locali de mezeluri vor trebui sa se orienteze spre produse cat mai specifice tarii noastre, traditionale, de calitate ridicata, daca vor sa ramana pe piata, in contextul in care este de asteptat ca pe viitor mezelurile sa intre pe un trend descendent. „Urmatorul val dupa cel al mezelurilor va fi, daca nu este deja, cel al carnii proaspete, al produselor din carne proaspata cu valoare adaugata. Este vorba de carnea proaspata, portionata in diferite modalitati, marinate, specialitati „ready to cook”, produse din carne tocata, semipreparate sub diverse forme si umpluturi, care merg din ce in ce mai mult in mediul urban, unde si puterea de cumparare este cea mai mare”, declara Mircea Chiru.

In opinia acestuia, producatorii locali ar trebui sa se concentreze asupra pietei internationale cu produse nationale de inalta calitate, traditionale, crud-uscate precum Salamul de Sibiu, specialitati din zonele Ardealului, Moldovei, Buzaului etc. „Sunt sigur ca un carnat de Plescoi va concura cu succes unui chorizo spaniel sau unui saucisson francez ori unui salsiccia italian si exemplele pot continua“, precizeaza managerul Utilia Food Systems .

De asemenea, produsele avand la baza carnea de porc din rasa Mangalita ar putea constitui o nisa de viitor pentru industria locala, din pacate insa, nimeni nu are curajul sa inceapa productia la nivel industrial. Mircea Chiru ii sfatuieste pe producatorii locali sa se orienteze catre produsele traditionale, care nu necesita tehnologii sofisticate.

Care este strategia Utilia Food Systems pentru perioada urmatoare, precum si multe alte informatii privind tendintele inregistrate in industria carnii puteti afla din editia cu numarul 35 a revistei INDUSTRIACARNII.RO.

banner agerpress nou 554x80