Monday, Dec 11th

Last update09:52:49

Te afli aici: Stiri Top Stiri Kaufland si-a propus sa preia peste 60% din carnea de porc locala pana in 2020

banner optim 540x130
 

Kaufland si-a propus sa preia peste 60% din carnea de porc locala pana in 2020

  • PDF
kaufland campanieporcKaufland Romania a lansat, in premiera, impreuna cu Cooperativa Agricola „Tara Mea”, primul program national pentru carne de porc 100% romaneasca, prin care se doreste preluarea a peste 60% din carnea de porc romaneasca, respectiv in jur de 300.000 de porci pe an, pana in anul 2020.

„Programul este o colaborare pe termen lung privind preluarea de porcine tinere pentru ingrasare in scop de abatorizare. Cooperativa a adunat peste 100 de fermieri mici si mijlocii care se ocupa de cresterea porcinelor pentru a face posibil acest program. Dupa taiere, carnea proaspata ajunge pe rafturile magazinelor Kaufland din intreaga retea. Obiectivul programului este sa ajungem la peste 300.000 de porci livrati pe an in anul 2020, adica peste 18.000 de tone pe an”, a declarat Valer Hancas, manager Corporate Affairs si Comunicare Kaufland Romania. 

Acesta a precizat ca, in prezent, sunt livrati in reteaua de magazine peste 400 de porci pe zi, cantitate care se va dubla pana la finalul acestui an. 

„Vom ajunge astfel la 800 de porci pe zi, adica aproximativ 150-160.000 de kilograme pe saptamana sau 8.500 de tone de carne pe an. Avem obiective setate la finalul fiecarui an, ca atare la finalul anului 2018 vom lua 180.000 de porci pe an, iar la finalul 2019 targetul este de a depasi 250.000 de porci pe an. In momentul in care programul va ajunge la maturitate vom prelua peste 60% din carnea de porc locala, o cantitate fara precedent preluata de un retailer in Romania”, a adaugat Valer Hancas.

In opinia acestuia, programul are si rolul de a educa fermierii pentru a obtine o carne de calitate, folosind doar furaje autohtone, fara soia, pentru a obtine gustul traditional al carnii de porc romanesti.

„Cooperativa «Tara Mea» va impune trecerea la formatul de hrana ce provine exclusiv din agricultura romaneasca, hrana naturala prin furaje fara soia, pentru a obtine gustul traditional al carnii de porc romaneasca. Asta inseamna ca acest tip de carne va avea o calitate superioara in raport cu carnea de import. Misiunea noastra este de a dezvolta in mod durabil agricultura nationala si bunastarea animalelor in lantul de aprovizionare prin majorarea aportului de carne proaspata provenita din productia interna de porci de la ferme mici si mijlocii din Romania”, a precizat managerul departamentului de comunicare Kaufland.

De asemenea, carnea proaspata de porc provenita din acest program va fi preluata intr-un spatiu de vanzare dedicat, intitulat „Raftul Romanesc”, care va fi amenajat special pentru a incuraja clientii sa opteze pentru produse de provenienta locala.

„Ca sa va faceti o idee despre ceea ce inseamna piesele de care Kaufland Romania are nevoie, pentru ceafa de porc ne-ar trebui aproximativ 1,5 milioane de porci pe an, pentru a acoperi cererea clientilor”, a adaugat reprezentatul retailerului.

La randul sau, Marco Hößl, directorul general Kaufland Romania, a subliniat importanta acestui program pentru fermierii romani, exprimandu-si totodata preferinta personala pentru carnea de porc romaneasca avand in vedere nationalitatea sa germana.

„Ne dorim ca acest program sa cladeasca un viitor mai bun pentru fermierii romani si in timp sa devina un model de actiune pentru toti cei care obisnuiesc sa investeasca in business, tinand cont de nevoile comunitatii si ale partenerilor. Deci, sunt neamt si imi place foarte mult carnea de porc, dupa cum se poate observa, si acesta este un motiv in plus sa vreau carne din Romania”, a adaugat seful Kaufland Romania.

Presedintele Cooperativei Agricole „Tara Mea”, Florin Burculescu, sustine ca lansarea acestui proiect este „un eveniment istoric” in care fermierii romani s-au coalizat intr-o cooperativa si reusesc „cu un partener serios” sa creasca vanzarea carnii de porc din Romania.

„Practic, acest program deschide orizonturi noi pentru industria de porc romaneasca, pentru agricultura romaneasca si putem vorbi de un T0. Cu acest mecanism de vanzare in care avem garantata vanzarea carnii de porc in Romania, pe productia romaneasca de cereale, cred ca putem spune ca se restarteaza industria de carne de porc din Romania”, a adaugat Florin Burculescu.

Prezent la eveniment, ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Petre Daea, a felicitat cooperativa intitulata „Tara mea”, pentru ca prin acest program s-a putut atrage un partener si astfel a devenit „Tara noastra”.

„Tara noastra pe care trebuie sa o respectam, pe care trebuie sa o slujim, in care sa traim si sa mancam traind bine si sa mancam sanatos produse pe care le facem aici cu migala, cu efort, cu multa grija, intr-un cuvant cu sudoare. Ma bucur ca si mass-media astazi, ca de obicei, a prezentat acelasi varf de interes, a venit aici pentru a conecta tara la un program minunat, cum de altfel in ultima perioada ati fost peste tot acolo unde se naste un program in interesul si folosul tarii. Le facem cu stradanie si in folosul tarii. Le facem cu stradanie si le facem in fiecare zi”, a mentionat Petre Daea.

Cei prezenti au semnat un angajament de sustinere a fermierilor, care sa ateste ca isi asuma obiectivele din program, primind totodata si un simbol, o placheta, din partea Kaufland Romania.

Inainte de inceperea conferintei de presa, ministrul Agriculturii a dorit sa viziteze magazinul pentru a lua „pulsul” printre consumatori, verificand totodata pretul oualor la raft si dand mana cu unii clienti pe care i-a gasit in magazin.

Potrivit Cooperativei Agricole „Tara Mea”, Romania producea, in 1989, circa 15 milioane de porci. De atunci, productia interna a scazut semnificativ, ajungand in anul 2000 la 800.000 de porci pe an iar in prezent la 4,46 milioane de porci.

Pentru a acoperi cererea de consum de pe piata locala, Romania trebuie, cel putin, sa dubleze productia interna de carne de porc. Datele INS arata insa ca, in anul 2016, productia totala de carne de porc a crescut cu doar 4,6%.

Aproximativ 60% din carnea de porc din comertul modern si traditional provine din import.

Conform datelor MADR, Romania importa anual circa 230.000 tone de porci si carne de porc (circa 30.000 tone porci vii si 200.000 tone carne de porc) cheltuind astfel circa 350 milioane de euro pe carnea importata. In acelasi timp, tara exporta de aproape 60 de ori mai putin, adica aproximativ 4.000 tone de carne si produse din carne de porc. Potrivit MADR, in prezent, produsul carne de porc necesita sprijin financiar pentru a asigura necesarul de consum din productia interna.

INS arata ca cel mai consumat tip de carne din Romania este cea de porc, acoperind aproape jumatate din consumul total de carne, fiind urmata de cea de pasare, cu un consum de 15 - 20 kg anual si de vita, categorie care reprezinta doar 10% din total. Per total, consumul de carne in Romania este mai mic fata de cel din tarile mai dezvoltate: fiecare roman mananca in jur de 60 kg de carne/an, fata de media europeana de 70 - 75 kg.

banner agerpress nou 554x80