Afacerile grupului Agricola au crescut cu 13% in prima jumatate a anului

Afacerile grupului Agricola au crescut cu 13% in prima jumatate a anului


Daca in prima jumatate a anului 2015, Grupul de firme AGRICOLA inregistra o crestere a cifrei de afaceri de 3,5% fata de perioada similara din 2014, dupa primele 6 luni ale acestui an, cresterea cifrei de afaceri cumulate este de 12,7%, fata de anul 2015, ajungand la 345,463 milioane de lei.

afaceri agricolaDaca in prima jumatate a anului 2015, Grupul de firme AGRICOLA inregistra o crestere a cifrei de afaceri de 3,5% fata de perioada similara din 2014, dupa primele 6 luni ale acestui an, cresterea cifrei de afaceri cumulate este de 12,7%, fata de anul 2015, ajungand la 345,463 milioane de lei.
Accelerarea ritmului de crestere se datoreaza cresterilor generate de vanzarile companiilor din grup care realizeaza si comercializeaza produse sub brandul AGRICOLA, exceptie fiind Avicola Lumina Constanta (unde se produc oua de consum), care inregistreaza in primul semestru o diminuare a cifrei de afaceri cu 11% (cauzata in principal de scaderea pretului mediu de vanzare din piata) si Agricola Magazine SRL (reteaua de magazine AGRICOLA), cu 11%.

Astfel, Agricola International SA, cea mai importanta companie a Grupului Agricola, in care sunt integrate lantul de productie al carnii de pasare si operatorul logistic, a inregistrat in primele 6 luni o cifra de afaceri mai mare cu 17,6% fata de cea realizata anul trecut, ajungand in prezent la circa 201,833 milioane de lei.

Cifra de afaceri a crescut datorita vanzarilor de carne de pui in crestere cu aproape 15% in volum (21.248 tone), comparativ cu perioada similara din 2015, in contextul mentinerii unui pret mediu al pietei la carnea de pasare mai mic decat cel de anul trecut, atat in piata interna, cat si pe piata europeana, influentat de politicile regionale europene. AGRICOLA si-a asumat in continuare un program de crestere, care vizeaza depasirea a 40.000 tone carne de pui comercializate si cresterea cantitatilor de produse diferentiatoare vandute (Puiul Fericit si Puiul Fermierului, in special). Incepand cu septembrie 2016, vom creste din nou productia de Pui Fericit, a aratat Grigore Horoi, presedintele AGRICOLA Bacau.

Cifra de afaceri a companiei SALBAC a crescut in primele 6 luni cu 26%, ajungand la 59,703 milioane de lei (fata de 47,439 mil lei in 2015), in conditiile in care vanzarile la categoria salamuri crud-uscate realizate au inregistrat cea mai mare crestere: 31% crestere in valoare, respectiv 29% in volum. In acelasi timp, grupa salamurilor fiert-afumate inregistreaza o crestere a volumelor de 22%, respectiv o crestere valorica de aproape 18%.

Mentinem tendinta de crestere la grupa salamurilor crud-uscate, unde suntem lideri de piata. Salamul de Sibiu AGRICOLA este in continuare lider detasat in segment (o cota de piata medie de 50%). In luna septembrie finalizam o investitie de aproape 5 milioane euro in dezvoltarea capacitatii busunessului de salamuri crud-uscate cu 80 tone lunar. Capacitarea celor 1000 de tone/an este un obiectiv pe care conducerea companiei SALBAC isi propune sa-l atinga pana in 2018. Astfel, daca in anul 2015 Salbac a vandut, in medie, 190 de tone de salamuri crud-uscate/luna, estimarile pentru 2016 indica o medie de 210 tone lunar, iar obiectivele stabilite sunt 240 tone/luna in 2017, respectiv 270 tone/luna in 2018. Actuala fabrica de salamuri crude SALBAC va ramane exclusiv pentru producerea Salamului de Sibiu AGRICOLA, noua capacitate care va fi pusa in functiune in luna septembrie, urmand sa preia productia celorlalte sortimente de salamuri crud-uscate, precizeaza Grigore Horoi.

Categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, obtinute la fabrica Europrod, a inregistrat in primele 6 luni o crestere a cifrei de afaceri de 29% (18,222 milioane de lei, fata de 14,044 milioane de lei in S1 2015). Vanzarile acestor produse au inregistrat 17% crestere in volume, in special din exporturi in tarile UE.



Poti fi interesat si de