Peste 100 de milioane de euro pentru promovarea agriculturii europene in 2016

Peste 100 de milioane de euro pentru promovarea agriculturii europene in 2016


Producatorii agricoli europeni vor beneficia in 2016 de programe in valoare de 111 milioane de euro pentru a gasi noi piete si a promova consumul in afara si in interiorul Uniunii Europene, informeaza un comunicat al Comisiei Europene.

agricult europProducatorii agricoli europeni vor beneficia in 2016 de programe in valoare de 111 milioane de euro pentru a gasi noi piete si a promova consumul in afara si in interiorul Uniunii Europene, informeaza un comunicat al Comisiei Europene.

Enjoy, it's from Europe, noua politica de promovare adoptata de Comisia Europeana, ii va ajuta pe jucatorii din sectorul agricol sa intre sau sa-si consolideze pozitia pe pietele internationale si de asemenea, ii va ajuta pe consumatorii europeni mai constienti de eforturile facute de fermierii europeni.

Productia agroalimentara europeana nu are egal la scara mondiala. Exporturile UE, estimate la 110 miliarde de euro, creeaza locuri de munca si crestere in zonele rurale din intreaga Europa. Pentru a sustine aceasta evolutie pozitiva, am placerea de a va prezenta acest nou regim de promovare, care prevede o anvelopa de 111 milioane de euro destinata cautarii de noi oportunitati pentru produsele agroalimentare din UE, precum si consolidarii prezentei noastre pe pietele existente. Sunt bucuros sa pot anunta ca, in cadrul pachetului de masuri in valoare de 500 milioane de euro anuntat recent, alocarea a 30 de milioane de euro pentru sectoarele laptelui si carnii de porc, a declarat comisarul european pentru Agricultura, Phil Hogan.

Principalele elemente ale noii politici de promovare adoptata de Comisia Europeana sunt: o crestere semnificativa a ajutoarelor alocate pentru campaniile de promovare, de la 61 milioane de euro in 2013 pana la 200 de milioane de euro in 2019; cresterea ratelor de cofinantare UE comparativ cu actualul regim, de la 50% la 70-80% (si chiar pana la 85% pentru Grecia si Cipru); infiintarea unei strategii europene de promovare care va permite ca masurile de promovare sa fie mai concentrate.



Poti fi interesat si de