Simplificarea fiscalitatii, mai importanta decat reducerea taxelor

Simplificarea fiscalitatii, mai importanta decat reducerea taxelor


60 % dintre antreprenorii romani considera ca simplificarea regulilor fiscale si a reglementarilor referitoare la calcularea obligatiilor fiscale ar avea un impact mai puternic asupra imbunatatirii mediului fiscal din Romania decat o reducere a taxelor, reiese dintr-un studiu EY.

dosare60 % dintre antreprenorii romani considera ca simplificarea regulilor fiscale si a reglementarilor referitoare la calcularea obligatiilor fiscale ar avea un impact mai puternic asupra imbunatatirii mediului fiscal din Romania decat o reducere a taxelor, reiese dintr-un studiu EY.

Reducerea fiscalizarii veniturilor companiilor se situeaza la distanta mare pe locul al doilea, cu doar 14% dintre optiuni, urmata de dezvoltarea unei agentii guvernamentale care sa asiste afacerile noi in respectarea cerintelor fiscale (11%) sI de reducerea fiscalizarii veniturilor persoanelor fizice (6%), se mai arata in studiul EY.

Raspunsurile antreprenorilor indica o crestere a nevoii pentru simplificarea sistemului fiscal, aceasta cerinta crescand in preferintele antreprenorilor respondenti fata de anul trecut, de la 48% la 60%, in timp ce reducerea fiscalizarii veniturilor companiilor a scazut de la 26% la 14%.

Potrivit reprezentantilor EY, una dintre cele mai ieftine solutii pentru a ajuta antreprenorii romani in orientarea in hatisul legislativ, mai ales pentru antreprenorii tineri, sunt resursele online de informare si educare in privinta conformarii cerintelor statului roman.

Insa, in Romania, exista cel putin doua portaluri de tip one stop shop care incearca sa ofere resurse si informatii de business pentru intreprinderile mici si mijlocii si start-up-uri, cu scopul de a simplifica procedurile administrative pentru aceste firme, insa unul nu este actualizat de ani buni, iar altul nu contine informatiile necesare.

In Estonia, una dintre cele mai digitalizate societati din Europa si din lume, alegerea si verificarea disponibilitatii numelui pentru noua companie, ca si inregistrarea efectiva a firmei, se pot face 100% online. Astfel, crearea noii firme poate dura doar cateva ore si costa 140 de euro.

Prin comparatie, conform raportului Doing Business 2015, in Romania deschiderea unei afaceri dureaza opt zile, presupunand ca toate informatiile necesare infiintarii unei afaceri sunt disponibile fara costuri de timp si fara a apela la consultanti sau la plati neoficiale. Asta plaseaza Romania pe locul 38 din cele 189 de tari analizate.

Totusi, timpul s-a scurtat fata de anul trecut, cand erau necesare 8,5 zile in acest scop. In plus, conform aceluiasI raport, o firma romaneasca la inceput de drum are nevoie de 159 de ore/an pentru a naviga prin sistemul fiscal.



Poti fi interesat si de