Vanzari mai mari la carnea de pui pentru Agricola

Vanzari mai mari la carnea de pui pentru Agricola


Daca in primul trimestru al anului 2014, Grupul de firme Agricola inregistra o crestere a cifrei de afaceri de 15% fata de 2013, dupa primele 3 luni ale acestui an cresterea cifrei de afaceri este de aproape 2% fata de anul trecut, ajungand la circa 135,216 milioane lei.

grigore goroi 3Daca in primul trimestru al anului 2014, Grupul de firme Agricola inregistra o crestere a cifrei de afaceri de 15% fata de 2013, dupa primele 3 luni ale acestui an cresterea cifrei de afaceri este de aproape 2% fata de anul trecut, ajungand la circa 135,216 milioane lei.
Diminuarea ritmului de crestere este cauzata de scaderea cifrelor de afaceri generata de unele companii din grup care si-au calibrat activitatea in functie de contextul de piata, se arata intr-un comunicat al companiei.

Companiile grupului care realizeaza CA mai mici in T1 2015 fata de T 1 2014 sunt Aicbac SA (cresterea vacilor pentru lapte si culturi agricole), GA-NA SA (fabrica de nutreturi pentru rumegatoare), Suinprod Siret SRL (cresterea porcinelor) si Agricola Magazine SRL (reteaua de magazine Agricola). Pe de alta parte, companiile grupului care produc si vand sub brandul Agricola au inregistrat cresteri semnificative ale cifrelor de afaceri/ vanzarilor fata de primul trimestru al anului 2014.

Astfel, Agricola International SA, cea mai importanta companie a Grupului Agricola, in care sunt integrate lantul de productie al carnii de pasare si operatorul logistic, a inregistrat in primele 3 luni o crestere a cifrei de afaceri cu 4,65%, ajungand in prezent la circa 80,542 mil. lei (de la 76,960 mil lei anul trecut).

Vanzarile de carne de pui au crescut 9% in volum, in primele trei luni, comparativ cu perioada similara din 2014, iar in valoare cu 7%, efect partial cauzat de scaderea pretului mediu al pietei, tendinta manifestata si pe piata UE.

Suntem consecventi programului asumat pentru acest an, care vizeaza atingerea a 36.000 tone carne de pui comercializate. Datele de pana acum arata ca obiectivele noastre se vor realiza. Astfel, in trimestrul intai Agricola a vandut cea mai mare cantitate de carne de pui de pana acum, raportat la o perioada similara, de inceput de an, respectiv 9.000 de tone. Mai mult, echipa de vanzari a reusit sa comercializeze in luna martie 3.371 tone carne de pasare cea mai mare cantitate vanduta de Agricola intr-o luna martie, luna de post, a aratat Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau.
Acesta spune ca, in primele trei luni ale anului, Agricola a vandut 56% din productie in canalul de retail modern o pondere record in ultimii ani, care favorizeaza recunoasterea brandului propriu pe piata interna.

De asemenea, 8% din totalul vanzarilor de carne de pui reprezinta produse inovatoare, respectiv Puiul Fericit, Puiul Familist, Puiul Antistres si Gama Usor de gatit, urmand ca, in 2016, aceasta pondere a produselor inovatoare sa creasca la 15%. De altfel, incepand cu septembrie va fi dublata productia de Pui Fericit, deoarece piata cere acest produs.

In acelasi timp, cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut in primul trimestru cu 10%, ajungand la 20,915 mil lei (fata de 19,036 mil lei in 2014), in conditiile in care vanzarile la categoria salamuri crud-uscate realizate au inregistrat cea mai mare crestere la acest inceput de an: 15,96% crestere in valoare, respectiv 16,57% in volum.

In acelasi timp, grupa salamurilor fiert-afumate inregistreaza o usoara scadere planificata a volumelor de 15%, in trendul pietei.

Mentinem tendinta de crestere la grupa salamurilor crud-uscate, unde performam de ani buni si suntem lideri de piata. Salamul de Sibiu Agricola isi patreaza pozitia de lider detasat in segment, cu o cota media de piata de 50% in ultimul an. De asemenea, in contextul in care anul trecut am realizat investitia de crestere cu 25% a capacitatii de productie a salamurilor crud-uscate in locatia fabricii de fiert-afumate, controlam cu atentie diminuarea productiei de salamuri fiert-afumate, pe care o vom compensa treptat cu productia de produse proaspete (mititei, carne tocata, carnaciori prospeti). Am lansat si produse noi, intre care amintesc Carnaciorii crud-uscati Salba, precizeaza Grigore Horoi.

Categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, obtinute la fabrica Europrod, a inregistrat in primul trimestru o crestere a cifrei de afaceri de 14,8% (6,300 mil lei fata de 5,488 mil lei in Q1 2014). Vanzarile acestor produse au inregistrat 18,9 % crestere in volume, respectiv 16,5% crestere valorica.

La aceasta categorie de produse vorbim de o usoara revigorare a pietei si de cresterea exporturilor. Am lansat, de asemenea, produse inovatoare: Nuggets de Pui si Strips din piept de pui fara E-uri (sortimente ready-meals), precum si Specialitatile premium semipreparate (crude, rulate manual si legate, gata de pus la cuptor): Rulada de curcan umplata cu bacon si prune uscate, Rulada din pulpa de pui cu bacon si rozmarin, Rulada de porc umpluta cu caise dulci si carnaciori, despre care echipa de la Europrod estimeaza ca vor inregistra rezultate bune in vanzarile acestui an, arata presedintele Agricola Bacau.

Si la categoria oua pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanta, cifra de afaceri inregistrata este cu 9,68% mai mare decat anul trecut (7,401 mil lei). In primele trei luni din 2015 au fost vandute 15,347 mil oua proaspete.

Compania Agricola Magazine SRL a inregistrat o diminuare a cifrei de afaceri cu 20% fata de primul trimestru al anului trecut, in contextul in care numarul de magazine in care opereaza s-a redus fata de perioada corespondenta de la 45 la 35 de unitati.
Agricola este unul dintre cei mai mari producatori de carne de pui din Romania si principalul exportator din aceasta categorie.



Poti fi interesat si de