Afaceri mai mari cu 15% pentru Agricola in primul trimestru

Afaceri mai mari cu 15% pentru Agricola in primul trimestru


Grupul de firme Agricola Bacau a inregistrat in primele trei luni ale acestui an o crestere a cifrei de afaceri de aproape 15% comparativ cu anul trecut, ajungand la 133,732 milioane lei, avansul fiind de trei ori mai mare decat cel consemnat in perioada similara din 2013, raportat la 2012.

agricola2Grupul de firme Agricola Bacau a inregistrat in primele trei luni ale acestui an o crestere a cifrei de afaceri de aproape 15% comparativ cu anul trecut, ajungand la 133,732 milioane lei, avansul fiind de trei ori mai mare decat cel consemnat in perioada similara din 2013, raportat la 2012.
Cea mai importanta companie a grupului de firme, Agricola International, in care sunt integrate lantul de productie al carnii de pasare si operatorul logistic, a raportat afaceri mai mari cu 12%, fata de primul trimestru din 2013, ajungand la circa 76,9 milioane de lei.Vanzarile la carnea de pui au crescut 12% in volum, in primele trei luni, comparativ cu perioada similara din 2013, iar in valoare cu 7%, efect partial cauzat de scaderea pretului mediu al pietei.

Intre timp, am relansat Puiul Fericit dezvoltat conform sistemului certificat international de firma DQS, am lansat Puiul Fermierului, cu crestere lenta, in cadrul unui proiect customizat cu unul dintre partenerii nostri importanti, Auchan, unde am dezvoltat si mai multe game de produse noi transate din carne de curca, rata si iepure. Sunt convins ca toate aceste nise ne vor aduce distinctivitate pe piata si, in acelasi timp, cresteri semnificative ale valorii vanzarilor, ale pretului mediu, in perioada urmatoare, a aratat Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau.

De asemenea, vanzarile la categoria salamuri crude uscate realizate de Salbac, companie din cadrul grupului, au consemnat cea mai mare crestere la acest inceput de an: 18% crestere in valoare, respectiv 15% in volum. In acelasi timp, grupa salamurilor fiert-afumate inregistreaza o usoara scadere a volumelor de 10%, in trendul pietei. Per ansamblu, compania Salbac are un avans al cifrei de afaceri de 10% fata de anul trecut.

Mentinem tendinta de crestere la segmentul de salamuri crud-uscate, unde avem rezultate pozitive de ani buni si suntem lideri de piata. Salamul de Sibiu Agricola isi patreaza pozitia de lider detasat in segment, cu o cota medie de piata de 50% in ultimul an. De asemenea, editiile de colectie ale acestui produs se disting in vanzari la fiecare Sarbatoare de Craciun sau Paste. S-au lansat si produse noi, cum ar fi Salamul de Curcan, Salamul Uscat, deci avem inovatie si cresteri in conditiile in care piata carnii procesate continua sa se contracte, apreciaza Grigore Horoi.

La categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, obtinute la fabrica Europrod, in primul trimestru s-a inregistrat o crestere in volum a vanzarilor cu 15 % si o crestere valorica de 18%. Exporturile din aceasta perioada s-au dublat fata de anul trecut (Franta, Marea Britanie, Spania, Danemarca).

Si la categoria oua pentru consum, produse la Avicola Lumina Constanta, s-a inregistrat o crestere de 65% a vanzarilor fata de primul trimestru al anului precedent (17,489 mil. oua), insa o crestere valorica de doar 37%, in contextul in care scaderea de pret mediu este de 17% fata de anul trecut.



Poti fi interesat si de