'Deliciosul de Vaslui' a trecut granitele judetului

'Deliciosul de Vaslui' a trecut granitele judetului


Activitatea economica in judetul Vaslui, dupa 1989, a cunoscut un regres semnificativ.

fabActivitatea economica in judetul Vaslui, dupa 1989, a cunoscut un regres semnificativ.
Fabrici cunoscute la nivel national si international, care aveau mii de salariati, s-au inchis rand pe rand, facand ca Vasluiul sa cunoasca tot mai acut problema somajului. Putine au fost fabricile care au rezistat, asa cum putini au fost si cei care au avut curajul initiativei private. Safir si Vascar au demonstrat ca se poate.

*** SC Safir producator de carne de pui

Motivatia care a stat la baza extinderii afacerii Safir din anul 1991 a fost reprezentata de dorinta rentabilizarii muncii de la moara. Produsele ramase nefolosite in urma activitatilor realizate la moara au fost utilizate la cresterea puilor pentru carne intr-o gospodarie anexa. Apoi, in anul 1994, a fost achizitionata prima ferma de crestere a puilor, la Miclesti. In 1999, dupa lucrari de amenajare si modernizare, ferma dispunea de doua hale pui de carne si doua hale gaini pentru oua de consum, ambele dotate cu tehnologie la nivel european. In 2002, a fost achizitionata ferma de la Rosiesti si pana in 2009 toate cele 12 hale de crestere a puilor au fost integral modernizate si dotate cu utilaje performante.

Intre un joc de cuvinte si o campanie de promovare bine gandita, dar pana la urma intruchipand si principala trasatura a firmei vasluiene, Safir a ales ca laitmotiv ''maratonul''. Puiul celor de la Safir e ''pui maratonist'', semn ca cei care au pornit aceasta afacere s-au inhamat din start la o cursa lunga.

In plin maraton, spune Ghiorghi Safir, directorul general al grupului de firme Safir, in 2010, a fost inaugurata la Costesti prima fabrica de producere a fainurilor proteice, unica in Romania. Noua capacitate de productie foloseste ca materie prima deseurile de abator, utilizandu-se tot ceea ce rezulta in urma abatorizarii puilor de carne (viscere, pene, sange, capuri, gheare, piele, oase sau grasime).
Fabrica de Nutreturi Combinate NUTRIVA, care apartine grupului de firme Safir, a fost inaugurata in anul 2013.
''Indiferent de piata pe care activeaza o firma sau de zona din care provine ce conteaza cu adevarat e modul in care se pune problema. Daca decizia de a pleca la drum este analizata cu atentie, cu realism, iar eforturile depuse sunt pe masura situatiilor care apar, in majoritatea cazurilor aceste situatii se rezolva. Implicarea continua in toate problemele inerente desfasurarii activitatilor si dezvoltarii ne-au ajutat sa evoluam constant si continuu, dar mentinand permanent de-a lungul timpului o doza importanta de optimism. Suntem permanent atenti la semnalele pietei, am facut-o de la inceput, de cand am creat aceste planuri, dar fara o ajustare continua la trendurile pietei e foarte dificil sa rezisti'', spune Ghiorghi Safir.
Afacerea a evoluat, iar performantele nu au incetat sa apara. Acum Safir are un brand de produs puternic, cunoscut la nivel national, Deliciosul de Vaslui si o zona de distributie la nivelul intregii tari. Societatea are un abator cu o capacitate de taiere de 4.000 de capete pe ora, investitia pentru tehnologizarea si modernizarea acestuia ridicandu-se la peste cinci milioane de euro.
Grupul Safir are peste 400 de salariati, peste 20.000 de tone productie pe an, doua ferme de crestere a puilor, o fabrica de fainuri proteice, prima de acest tip din tara noastra, o noua fabrica de nutreturi combinate si o cifra de afaceri de peste 110.000.000 pe an.
''Viziunea Safir este de a deveni unul dintre primii jucatori de incredere de pe piata alimentara nationala, iar misiunea Safir este de a asigura disponibilitatea de produse de calitate, obtinute prin utilizarea celor mai noi tehnologii in domeniu. In anii ce urmeaza, Safir isi propune sa dovedeasca aceeasi dedicatie prin noi investitii. Marirea capacitatilor de productie prin deschiderea de noi ferme, cucerirea unor noi lanturi de hipermarketuri cu produsele 'Deliciosul de Vaslui' si extinderea ariei de distributie peste hotare sunt doar cateva dintre obiectivele de viitor. Astfel, paginile jurnalului de calatorie ale maratonistului Safir se vor imbogati cu pagini noi'', precizeaza Ghiorghi Safir.

Produsele Safir sunt comercializate sub marca ''Deliciosul de Vaslui''. Deliciosul e un pui imens, transpus in ipostaza unui atlet complet echipat de cursa.
De-a lungul timpului, Safir a acordat o atentie deosebita cauzei sociale, implicandu-se activ in viata comunitatii. Pornind de la ideea puiului maratonist, simbol al activitatii sustinute care caracterizeaza echipa, Safir promoveaza sportul si stilul de viata sanatos. Au fost sustinuti elevii care participa la competitii sportive de nivel regional, national sau international. De asemenea, Safir a acordat sponsorizari tinerilor entuziasti care au escaladat varful Aconcagua, cel mai inalt varf din America Latina, stabilind astfel o premiera pentru tara noastra.

Safir este alaturi si de tinerii handbalisti, sprijinind echipa HC Vaslui in drumul sau spre esalonul superior. Totodata, Safir sprijina copiii ce transmit noilor generatii frumusetea folclorului romanesc, ansamblul Prietenia, de la Palatul Copiilor Vaslui, fiind sustinut de companie. ''Bobocel in galben verde'' este un alt proiect social conceput cu scopul de a orienta copiii catre un stil de viata sanatos. Initiat de Sporting Club Vaslui si sustinut de Safir, acest proiect si-a propus selectionarea de copii talentati la fotbal pentru lotul de juniori al FC Vaslui.

''Observam ca pe termen lung tendinta consumatorilor este de a fi atenti la ce cumpara si ce consuma, de aceea politica noastra a fost de la inceputuri o constanta a calitatii produsului final, indiferent la care parte a afacerii facem referire. Romanii inteleg ca exista produse de calitate pe piata romaneasca, sunt tot mai educati si sofisticati ceea ce presupune si o crestere a sentimentului de nationalism. Nu vorbim de un nationalism radical, ci de unul format, bazat pe intelegerea corecta a calitatii produsului intern, ceea ce nu poate decat sa ne bucure si sa ne incurajeze in mentinerea unei politici corecte referitoare la calitate'', mai spune Safir. Pornind de la ideea necesitatii unei alimentatii sanatoase, grupul de firme Safir a lansat in anul 2013, in cadrul programului educativ ''Sa stii mai multe, sa fii mai bun'', campania ''Deliciosul te invata'' care are ca tema principala alimentatia sanatoasa.

*** Firma Vascar SA Vaslui

Este pe piata din anul 1984, avand un istoric consacrat la nivel regional si national bazat pe valorile traditionale ale zonei. Firma isi desfasoara activitatea in domeniul produselor din carne, fiind un cunoscut producator de preparate din carne, conserve din carne si mixte, pateuri din carne si vegetale, produse traditionale. Vascar SA s-a infiintat prin preluarea activelor fostei Industrii a Carnii Vaslui, conceputa ca un sistem integrat de abatorizare vita, porc si oaie, frigorifer si sectii de prelucrare. Societatea are aproximativ 300 de salariati, o parte dintre ei lucrand chiar de la infiintare.

''Consider ca orice companie care isi respecta consumatorii nu trebuie sa faca niciodata rabat de la asigurarea unei calitati constante a produselor si trebuie sa faca toate demersurile pentru a realiza acest lucru. In acest sens, noi selectam cu mare exigenta furnizorii, am informatizat procesele de productie si depozitare si am impus standarde de calitate si proceduri la toate nivelele organizatiei'', precizeaza Vlad Ciuburciu, directorul de marketing al SC Vascar SA.

Produsele Vascar sunt scoase sub marca ''Moldova in bucate'', slogan ales tocmai pentru a intari faptul ca mancarea din Moldova are belsugul generozitatii oamenilor de aici, inspiratia din vorbele lor de duh, aerul primitor al caselor si bucuria cu care oamenii locului iti pun pe masa toata priceperea lor intr-ale bucatariei, langa un codru de paine.

''Desi eram prezenti pe piata de suficient timp si puteam spune ca brandul 'Vascar' a ajuns la maturitate, eram in curs de elaborare a unei noi strategii si a unui plan de business pe termen mediu. Atunci ne-am gandit ca este momentul potrivit pentru a aduce si o schimbare a brandului. Astfel am strans opinii din toate departamentele, legat de oportunitatea acestui proiect si apoi am facut un studiu de piata impreuna cu o agentie de cercetare pentru a afla detalii despre obiceiurile de consum si de cumparare, cat si despre asteptarile consumatorilor de la brandul nostru si de la categoriile acoperite. Din acest studiu a aparut brandul 'Moldova in bucate', deoarece cea mai buna mancare din Romania este la noi, in Moldova, iar moldovenii sunt peste tot in tara, dar si in tarile in care exportam noi (Italia, Spania, Anglia, Franta, etc). Precum am invatat din strabuni, in Moldova gatim toate mancarurile in cantitati mari ca sa putem pune din belsug carne, legume si condimente care fac bucataria noastra mai mult decat gustoasa, savuroasa. Noi am pus toate lucrurile astea intr-o conserva, ca sa le protejam de timpul care trece si sa le aducem pe masa oriunde ai fi, ca sa iti aduci mereu aminte de mama si sa nu uiti niciodata ce te-a invatat ea ca e bun si frumos. Cand deschizi fiecare conserva de mancare din Moldova, inchizi ochii cateva secunde si vezi bucataria de vara a copilariei tale, poarta casei pe care intrai infometat de la joaca, animalele care misunau prin curte si bucuria mamei care iti asternea in fata belsugul meselor in familie'', spune Vlad Ciuburciu.

Reprezentantii Vascar sustin ca au in centrul atentiei clientul care este tot mai informat si care isi gestioneaza tot mai bine bugetul si au observat ca tendinta este pentru mancarea traditionala romaneasca, cumparata sau gatita in casa. De asemenea, spune Vlad Ciuburciu, se mai observa o reconfigurare a obiceiurilor de cumparare, creste frecventa de vizitare a magazinelor, clientul eficientizand cheltuielile si eliminand risipa. Pe baza acestor date, Vascar a facut retete traditionale moldovenesti, pe care le-a introdus in cutie.

''Concluzia este ca toti consumatorii cauta branduri in care sa aiba incredere si care sa nu-i dezamageasca, mai ales in aceasta perioada in care vin foarte multe informatii prin diverse canale, unele reusind sa-i bulverseze, iar in mediul urban se observa o schimbare a obiceiurilor de consum catre o alimentatie mai sanatoasa, catre un stil de viata sanatos. Din cauza preturilor foarte ridicate la preparatele din carne fabricate dupa retete traditionale, consumul acestor produse nu este spectaculos. Ceea ce se remarca si este o realitate este o crestere a increderii consumatorilor in brandurile romanesti'', a conchis Vlad Ciuburciu.



Poti fi interesat si de