Fermierii cu viziune detin si cheia succesului

Fermierii cu viziune detin si cheia succesului


Afacerile sunt vazute, de multe ori, ca o loterie: nu poti fi niciodata sigur ca vei castiga. Daca nu intri in joc, sansele de reusita sunt nule. Este lectia pe care au inteles-o fermierii cu viziune, cei care au intuit nevoile pietei si care si-au adaptat productia in acest sens.

fermieriAfacerile sunt vazute, de multe ori, ca o loterie: nu poti fi niciodata sigur ca vei castiga. Daca nu intri in joc, sansele de reusita sunt nule. Este lectia pe care au inteles-o fermierii cu viziune, cei care au intuit nevoile pietei si care si-au adaptat productia in acest sens.


Chiar daca de multe ori schimbarile din piata descurajeaza fermierii, in Romania se investeste continuu in industria carnii. Indiferent daca vorbim despre investitori straini care isi deschid capacitati de productie in tara noastra sau despre fermierii romani care isi asuma riscul dezvoltarii unei afaceri si sectorul carnii de porc sta inca bine la capitolul investitii. In ultimii ani, desi au fost descurajati de pretul mic al carnii, cei care au avut viziune au stiut pe ce sa mizeze - productia integrata pare sa fie astazi cheia succesului.

O deschidere a pietei de carne pentru procesare in Romania nu se poate realiza intr-un termen foarte scurt. Chiar daca apare acest interes pentru ferme, avem doua probleme: pe de o parte, apar ferme mici, intrucat tocmai actualul PNDR incurajeaza si sustine ferma mica, de familie. Fermele acestea mici au cateva verigi lipsa, in primul rand colectarea, care in Romania lipseste. Un fermier mic isi permite cu greutate sa suporte costurile livrarii la abator, in conditiile in care abatorul ii scade din pret. O colectare organizata la nivel national ar ajuta mult in acest sens. O a doua veriga lipsa este partea de transare si de depozitare, care si ea lipseste cu desavarsire. La ora actuala, din Romania, cu exceptia celor care lucreaza in sistem integrat si isi furnizeaza materie prima pentru propriile fabrici de procesare, abatorul livreaza in principal carcasa pentru carne proaspata care merge spre reteaua comerciala, este de parere Stanca Tudor, directorul executiv al Asociatiei Producatorilor de Carne de Porc din Romania (APCPR).

Calin Musca, managerul PorkProd, una dintre cele mai mari ferme de crestere a suinelor din vestul tarii, lucreaza in sistem integrat. Omul de afaceri a inteles nevoia de investitie in zona de maternitate, astfel ca a cheltuit nu mai putin de 3 milioane de euro in acest sens.

Investitia nu a aparut ca o nevoie stringenta, a fost mai degraba o previziune. In Romania, exista clar un deficit de carne de porc. Stim cu totii ca nu putem sa ne acoperim nici jumatate din consum. Intentionam in viitor sa investim intr-un abator nou si asa incepem sa construim un pic invers. Anul urmator, prin luna februarie ne asteptam sa avem primii purcei in propria maternitate. Incepem sa construim partea de ingrasare aferenta fermei de reproductie, si in acel moment inchidem putin ciclul de productie. Capacitatea totala va fi de 820 de capete de scroafe. Ne propunem sa ajungem la 25.000 de porci pe an, sa cuplam productia cu abatorul, la care probabil in doua luni vom incepe constructia, sustine Calin Musca.





Mai multe detalii despre investitia facuta de Calin Musca, dar si previziunile legate de sectorul carnii de porc facute de Stanca Tudor le puteti afla din noul numar al revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de