Noul design de ambalaj Unicarm creat de BrandFusion

Noul design de ambalaj Unicarm creat de BrandFusion


BrandFusion, compania care ofera servicii integrate de branding offline si branding digital, a creat noul design de ambalaj pentru brandul multi category Unicarm, ca parte a unui proces complet de rebranding, care a inclus arhitectura si strategie de brand, redesign identitate corporate si de retail, redesign master packaging (mezeluri, conserve si lactate) si comunicare de brand.

design nouBrandFusion, compania care ofera servicii integrate de branding offline si branding digital, a creat noul design de ambalaj pentru brandul multi category Unicarm, ca parte a unui proces complet de rebranding, care a inclus arhitectura si strategie de brand, redesign identitate corporate si de retail, redesign master packaging (mezeluri, conserve si lactate) si comunicare de brand.

Unicarm este un business antreprenorial, aparut in 1994, care s-a dezvoltat constant, atat ca cifra de afaceri, cat si ca linii de business, ajungand sa detina in prezent: linii de productie pentru brandurile proprii (mezeluri, conserve, lactate, produse de panificatie, inghetata), lant de magazine (87 marketuri si supermarketuri), restaurant, ferme si retea de distributie. Odata cu extinderea business-ului, a devenit tot mai dificila mentinerea coerentei arhitecturii de brand si a designului de ambalaj. In plus, pastrarea unei arhitecturi monolitice (cu numele Unicarm si simbolul bucatarului) pe toate liniile de business a ingreunat procesul de exprimare a atributelor fundamentale ale brandului la nivel de design.

Dupa aproximativ 10 ani in care am conservat imaginea brandului Unicarm, perioada in care am evoluat constant, produsele Unicarm ajungand sa fie distribuite la nivel national, pe toate canalele de vanzare, in timp ce reteaua de magazine a fost extinsa, am simtit nevoia de o schimbare. Ne bucura faptul ca, in nevoia noastra de a desfasura un proces de rebranding, i-am cunoscut pe cei de la BrandFusion, care au fost si sunt in continuare alaturi de noi. Sunt cei care acorda o atentie sporita nevoilor noastre si alaturi de care am inceput deja sa ne bucuram de rezultatele eforturilor comune, a declarat Maria Bene, Manager Unicarm.

Procesul de rebranding a inceput cu redefinirea fundamentelor brandului, identificarea elementelor din constructia lui fata de care exista un atasament mare din partea clientilor si descoperirea atributelor de brand relevante fiecarei linii de business. La nivel de produs, noul master packaging imbina caracteristicile care definesc brandul si sunt apreciate si de consumatori, cu atributele specifice categoriilor de produse (ex. textura de lemn si imaginile apetisante pentru gustul autentic, florile de camp pentru ideea de natural) si cu elemente proprii brandului, care vorbesc despre provenienta (stampila de origine) si grija avuta in procesul de productie (suita de fonturi prietenoase).

Principala provocare a fost aceea de a gandi un master packaging multi category, care sa poata fi extins pe mezeluri, conserve si lactate (cu game, sub-game si tipuri variate de ambalaj). La care s-a adaugat nevoia de a exprima cat mai bine diferentiatorii brandului si atributele caracteristice fiecarei categorii. Pentru mezeluri si conserve am pornit de la personajul bucatar si valorile pe care le inspira specializare in industrie, profesionalism, pricepere. Am redesenat simbolul bucatarului pentru a surprinde mai bine personalitatea prietenoasa a brandului si am folosit elementele din universul sau pentru a vorbi de specializare. In cazul lactatelor, unde ideea de bucatar nu era reprezentativa, am introdus un personaj de categorie, vacuta, respectand acelasi stil grafic. Am folosit un design curat, fresh si simplu, bazat pe spatiu alb si elemente naturale, pentru a exprima atributele categoriei prospetime, naturalete, puritate, a afirmat Mona Ursu, Managing Partner BrandFusion.

Procesul de rebranding a durat aproximativ un an si jumatate, de la strategie pana la implementare. Master packaging-ul este implementat la peste 400 SKU-uri din toate cele trei categorii, majoritatea fiind deja disponibile in retailul propriu Unicarm si Key Accounts.

Unicarm este unul dintre cele mai mari business-uri antreprenoriale romanesti, din industria de food, cu o cifra de afaceri de 145 mil euro (2015) si peste 2.800 de angajati. Cu o istorie de peste 20 de ani, Unicarm s-a dezvoltat pe mai multe linii de business: productie (mezeluri, lactate, conserve, inghetata, produse de panificatie), retail (87 de marketuri si supermarketuri proprii), restaurant si distributie.



Poti fi interesat si de