Nicolae CIULEAC, director general CARNIPROD: In 2017, prevad o scumpire de cel putin 3-5% pentru carnea de porc

Nicolae CIULEAC, director general CARNIPROD: In 2017, prevad o scumpire de cel putin 3-5% pentru carnea de porc


2017 este un an al revigorarii industriei carnii de porc si al extinderii capacitatilor de productie, dupa un an plin de incertitudini.

ciuleac carn2017 este un an al revigorarii industriei carnii de porc si al extinderii capacitatilor de productie, dupa un an plin de incertitudini.
Pentru Carniprod, acest lucru inseamna construirea unei fabrici de nutreturi combinate, pentru a putea sustine marirea complexului zootehnic, dupa cum a declarat in exclusivitate pentru revista noastra, Nicolae Ciuleac, directorul general al Carniprod.

Care a fost parcursul companiei dumneavoastra de la infiintare pana in prezent?

Existam pe piata romaneasca din 1993 si pana in anul 2007 am functionat in aceeasi unitate de productie. In perioada 2007 si 2010, am fost in continua dezvoltare si am facut mai multe investitii (fabrica, abator etc). Am obtinut si un sprijin SAPARD pe o valoare de 4 milioane de euro, ce a constituit aproximativ 30% din costul total al investitiei. A urmat achizitionarea unei ferme de porci, ferma ce a necesitat noi dotari, noi compartimentari, noi hale samd. Am experimentat cu diferite rase si am incercat sa ne optimizam activitatea, pentru a o face cat mai productiva.

In ultimii ani, am observat o schimbare semnificativa in obiceiurile de consum ale romanilor. Care ar fi, la acest moment, profilul consumatorului roman?

Consumatorul nu mai este asa cum a fost inainte de 2010. Acum cumpara mai putin si in cantitati mici. Cantitatile livrate de noi sunt aceleasi, dar structura s-a schimbat in sensul ca, la ora actuala, vindem mai multa carne proaspata decat preparate. In cele 30 de magazine proprii, cererea cea mai mare este pe carne. Avem cerere si pentru preparate, dar volumele sunt din ce in ce mai mici. Referitor la magazinele noastre, din pacate, trebuie sa recunosc ca acestea nu au randament. Abia isi acopera cheltuielile, din cauza volumului scazut de vanzare.

Cum vedeti piata romaneasca la momentul actual? Catre ce se indreapta consumatorul roman?

Consumatorul este bulversat de toate campaniile negative difuzate de mass-media. Nu mai intelege nimic! Astazi mananca doar carne de pui si apoi aude la televizor ca nu trebuie sa faca asta. Maine consuma telemea si spune iar unul la televizor cat de rau face. Mai vine un aiurit si spune la televizor ca proteinele de origine animala sunt vinovate pentru aparitia cancerului. Consumatorul si-a pierdut apetitul pentru carnea si preparatele din carne romanesti, din cauza acestei denigrari de la televizor.

Cum au fluctuat preturile la carnea de porc in ultimii ani, dar si ce investitii are programate Carniprod pentru anul acesta, aflati din numarul 51 al revistei de specialitate INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de