Monday, Nov 20th

Last update03:49:00

Te afli aici: Exclusiv IC Interviu George Safir, director executiv Grupul de Firme Safir: „Peste 15% din productie merge la export si vom creste acest procent”

banner optim 540x130
 

George Safir, director executiv Grupul de Firme Safir: „Peste 15% din productie merge la export si vom creste acest procent”

  • PDF
george safir11Grupul Safir a cumparat anul acesta doua ferme avand o capacitate de 700.000 capete, investitie in valoare totala de 5 milioane euro. Cu afaceri de 30 de milioane euro si o productie de carne pasare in viu de peste 23.000 tone anual, aceasta companie isi consolideaza pozitia in piata locala si creste semnificativ procentul livrarilor la export. Sunt doar cateva dintre planurile de dezvoltare dezvaluite de George Safir – director executiv al Grupului de Firme Safir. 

Anul acesta, Safir implineste 25 de ani de activitate. Ce inseamna pentru business-ul dvs. acest moment?

Este un moment de maturitate a afacerii, de analiza, am folosit si folosim in continuare experienta acumulata de-a lungul anilor pentru a investi eficient, a crea valoare pentru noi si oamenii din jurul nostru. Din 1991, plini de viata, testam, dezvoltam si povestim.  Si daca acum 5 ani ne-am declarat „Pui de maratonisti”, acum sloganul „25 ani plini de viata. Si maratonul continua...” exprima aceeasi idee de dezvoltare a firmei si grupului Safir. Ne propunem sa continuam in directia aleasa poate in ritm si mai alert.  

Cum a devenit Safir un jucator important in industria carnii?

Am incercat sa integram in aceasta evolutie oameni dornici de afirmare, tineri ambitiosi care au avut disponibilitatea si dorinta de evolutie. Forta tanara a dat ritmul sustinut si continuu. De unul singur nu poti face multe, atunci cand sunt mai multi oameni implicati apar idei valoroase, directii de actiune, comunicarea este mult mai usoara. Permanent am avut si avem incredere in acest business, in oamenii cu care am lucrat si lucram, iar colaboratorii, multi dintre ei, au devenit parteneri pe termen lung. Ne-am propus ca unul din motto-urile noastre nescrise sa fie „Cuvantul EU sa dispara din conversatiile noastre”. Valorile firmei sunt pe scurt ideile de baza pe care am asezat afa­cerea, inca de la inceput si au ramas in continuare valabile: Respect pentru client. Respect pentru calitate. Responsabilitate. Dezvoltare conti­nua. Transparenta. Valorile Safir sunt cele care ghideaza toate procesele prin care trece puiul pana ajunge pe masa din bucataria clientilor nostri. Astfel, din respect pentru client si pentru calitatea produselor oferite, s-au facut din ce in ce mai multe eforturi pentru a imbunatati metodele de procesare, verificare si testare.  

Care este povestea din spatele brandului Safir?

Investitiile constante au transformat abatorul de pasari Safir, crescand calitatea produselor, testand riguros gradul lor de prospetime, verificand conditiile de productie, transport si de ambalare. Povestea Safir a inceput pe 26 septembrie 1991, in localitatea Valeni, judetul Vaslui, ca o mica afacere de familie, dintr-un darac si o moara. Familia s-a marit, iar in jurul daracului si al morii s-au adunat peste 500 de oameni plini de viata. Moara aducea surplus de porumb, care a fost utilizat apoi intr-o ferma de pasari. Desi avicultura avea traditie la Vaslui, afacerea familiei s-a dezvoltat pe nucleul a doua ferme – una de oi (Miclesti) si una de porci (Rosiesti) – pe care le-am adaptat pentru cresterea pasarilor. In Vaslui exista o Avicola de stat importanta, dar care a falimentat prima din tara. Repunerea in functiune a abatorului de pasari in 2000, dupa o perioada de inactivitate de cinci ani, coro­borata cu implementarea proiectelor prin fonduri europene au relansat avicultura in judetul Vaslui. Prima ferma achizitionata de noi, cea de la Miclesti, a devenit functionala ca si ferma de crestere a puilor si gainilor dupa o serie de mo­dernizari.  Ferma de la Rosiesti, achi­zitionata in 2002, am modernizat-o treptat, astfel ca in 2009 toate cele 12 hale erau dotate cu utilaje moderne. Oamenii s-au format treptat pe specificul activitatii si al utilajelor folosite. La fel ca noi, in jurul activitatii de productie a abatorului din Vaslui s-au dezvoltat o serie de crescatori parteneri care au avut astfel o piata sigura pentru puiul in viu. Sub umbrela Safir stau acum cateva ferme, abatorul si fabrica de faina proteica, cea de nutreturi combinate, retea de distributie si, cel mai important, angajatii, colaboratorii si prietenii care pastreaza entuziasmul originar de a face lucrurile in mod cinstit cu orice pret si la pretul corect.

Interviul integral il puteti citi in revista INDUSTRIA CARNII.RO, editia 48
SaveSaveSave

banner agerpress nou 554x80