Saturday, Sep 23rd

Last update01:04:05

Te afli aici: Exclusiv IC Interviu Luchi Georgescu, MEDA: „Supravietuirea este o performanta in Romania”

banner optim 540x130
 

Luchi Georgescu, MEDA: „Supravietuirea este o performanta in Romania”

  • PDF
interviuPentru un producator de mezeluri este o performanta daca reuseste sa nu inregistreze pierderi, in perioada de criza. Materiile prime pentru mezeluri, in principal membranele, s-au scumpit la sfarsitul anului trecut cu 30-60%, dupa cum spun oficialii companiei Meda, fiind nevoiti sa plateasca 500.000 de euro diferenta de pret doar pentru membrane si un milion de euro in plus pentru carnea de porc. Luchi Georgescu, proprietara acestei companii, ne vorbeste despre propria sa strategie de supravietuire in business, intr-un interviu acordat in exclusivitate pentru INDUSTRIA CARNII.RO.


Ce parere aveti despre reducerea TVA-ului la carne si preparate din carne? Este aceasta o masura care va stimula consumul si in acelasi timp productia?


Orice reducere de taxe este o masura care ajuta la cresterea consumului, deci implicit a productiei prin reducerea pretului de vanzare. Nu cred ca in prezent, cand situatia financiara a agentilor economici (producatori sau comercianti) s-a deteriorat atat de mult, acestia si-ar mai permite sa nu foloseasca reducerea TVA-ului ca parghie de reducere in aceeasi masura a
preturilor de vanzare.

In conditiile in care costurile de productie se afla in crestere, piata nu permite o majorare a pretului pentru produsele finite, ce masuri credeti ca sunt necesare pentru a reduce din piederile producatorilor?

Solutiile pentru pastrarea pretului de vanzare a mezelurilor au fost aplicate de mai multi ani in cadrul firmei noastre. Acestea au vizat reducerea costurilor prin normare, cresterea productivitat ii prin achizitionarea de echipamente performante, bugetarea si urmarirea tuturor capitolelor de cheltuieli. De asemenea, a fost acceptata si diminuarea marjei minime de profit in incercarea de a nu face ca aceste cresteri semnificative de preturi de achizitie a materiei prime sa fie resimita integral de catre clientii nostri. Cu toate acestea, am fost nevoiti sa majoram preturile de vanzare ale produselor noastre, asumandu-ne efectele de reducere a cantitatilor comercializate si a diminuarii ponderii produselor premium din totalul vanzarilor. In concluzie, am putea spune ca fara o politica economica de plafonare a cresterii pretului la utilitati coroborata cu cea de reducere a unor taxe si impozite, in principal TVA, producatorilor romani, chiar si din alte industrii, le va fi din ce in ce mai greu sa continue activitatea. Industria alimentara simte nevoia unui suport real pentru diminuarea preturilor de achizitie a materiilor prime. Aceasta nu se poate intampla decat, in afara celor mentionate mai sus, ca Guvernul sa inceapa sa implementeze politici economice de comasare si sustinere a producatorilor
agricoli. si aici ar fi multe de discutat...

Despre cum vede Luchi Georgescu dezvoltarea industriei carnii din Romania si despre planurile sale de viitor, puteti citi in interviul acordat in exclusivitate revistei INDUSTRIA CARNII.RO.

Puteti solicita un exemplar al editiei cu numarul 30-31 la adresa de e-mail Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza sau la telefon  021.450.50.64 prin departamentul nostru de vanzari.

banner agerpress nou 554x80