TVA de 9% la carne pentru o piata de 1,7 miliarde de euro

TVA de 9% la carne pentru o piata de 1,7 miliarde de euro


Necesitatea reducerii Taxei pe Valoarea Adaugata (TVA) la carne, supravietuirea industriei carnii in contextul noilor provocari si deschiderea de noi piete de export pentru produsele romanesti au fost printre cele mai "fierbinti" teme de discutie dintre autoritati si jucatorii din industrie la cea de-a doua editie a expozitiei internationale CARNEXPO, organizata de revista de specialitate Industria Carnii.ro, in perioada 23-26 octombrie 2013.

carnetvacarnexpoNecesitatea reducerii Taxei pe Valoarea Adaugata (TVA) la carne, supravietuirea industriei carnii in contextul noilor provocari si deschiderea de noi piete de export pentru produsele romanesti au fost printre cele mai "fierbinti" teme de discutie dintre autoritati si jucatorii din industrie la cea de-a doua editie a expozitiei internationale CARNEXPO, organizata de revista de specialitate Industria Carnii.ro, in perioada 23-26 octombrie 2013.

Reprezentantii companiilor si cei ai patronatelor de profil, prezenti la CARNEXPO 2013, considera ca reducerea TVA la carne, preparate din carne si peste este cea mai importanta masura care ar trebui aplicata in perioada urmatoare si care ar putea avea efecte extrem de benefice asupra unei industrii estimate la o valoare de 1,7 miliarde de euro, dar care se confrunta si cu o evaziune fiscala pe masura, respectiv 40% din piata.

Cu 140 de companii - principalii jucatori din industria carnii din Romania dar si companii de prestigiu international - prezente in pavilionul Exporom pe o suprafata de expunere de peste 10.000 de metri patrati, cinci conferinte si seminarii de profil, si un numar estimat de peste 10.000 de vizitatori, in mare parte specialisti, CARNEXPO s-a anuntat a fi, inca de la prima editie din 2011, cel mai mare eveniment de profil organizat pana acum in sud-estul Europei si a reusit sa confirme si la a doua editie din 2013.

Cresterea numarului de firme participante si a suprafetei de expunere cu circa 30-40% fata de prima editie, dupa cum estimeaza organizatorii, ar putea aduce o crestere, cel putin similara, a numarului de contracte incheiate, in conditiile in care targul este destinat identificarii oportunitatilor de afaceri. Prima editie a CARNEXPO din 2011 a adus participantilor peste 200 de noi contracte cu o valoare comerciala de aproximativ 2,3 milioane euro si multe alte perspective pentru noi parteneriate.

Editia din acest an a Carnexpo a adus, pentru prima data in Romania, reprezentantii tarilor din zona, precum Rusia, Belarus, Kazahstan, Armenia, Ucraina, Bulgaria, Azerbaijan sau Grecia, potentiale piete de export pentru producatorii romani.



Poti fi interesat si de